cherokeen lämmöt

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
jak35
Viestit: 53
Liittynyt: 06.07.2009. 21:51
Paikkakunta:

cherokeen lämmöt

Viesti Kirjoittaja jak35 » 30.07.2009. 8:23

Mitäs asiantuntijat on mieltä pitäiskö lämmöt olla korkeammalla kuin mitä allaolevasta kuvasta näkyy.
Lämpö ei mittarin mukaan koskaan nouse tuosta ylemmäks.
Meinas viime talvena vajaan kolmenkymmenen asteen pakkasessa olla hieman vilu autossa, termostaatin vaihto varmaan auttais.

http://jak35.kuvat.fi/kuvat/Kuvia%20aut ... 072009.jpg
Jeep Cherokee Sport 2,5 CRD -02

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Re: cherokeen lämmöt

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 30.07.2009. 10:09

jak35 kirjoitti:Mitäs asiantuntijat on mieltä pitäiskö lämmöt olla korkeammalla kuin mitä allaolevasta kuvasta näkyy.
Lämpö ei mittarin mukaan koskaan nouse tuosta ylemmäks.
Meinas viime talvena vajaan kolmenkymmenen asteen pakkasessa olla hieman vilu autossa, termostaatin vaihto varmaan auttais.

http://jak35.kuvat.fi/kuvat/Kuvia%20aut ... 072009.jpg
Terve!

Diisselit on kovasti kylmiä koneita ja varsinkin talvella monella riisselin omistajalla on noita kylmyys onkelmia lyhyemmillä työmatkoilla, koskee muitakin merkkejä, voihan sitä kysellä onko tarjolla korkeemman lämpötilan termaria, mutta epäilen että kovilla pakkasilla on kone kuitenkin aika vilpoinen.
Joillakin on asennettuna lisä lämmitin Webasto yms. joka pyörii kovilla pakkasilla ajossakin kun kone ei tuota tarpeeksi lämpöä itselleen saati sitten kabiiniin.

t.Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 30.07.2009. 10:37

Ja sitten on sekin ongelma, että jos laittaa kuumemman termarin, kansi ei kestä korkeampia lämpötiloja!! En tiedä tuosta koneesta, onko noita ongelmia, vanhemmissa VM:n koneissa on tota ongelmaa...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

jak35
Viestit: 53
Liittynyt: 06.07.2009. 21:51
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja jak35 » 02.08.2009. 18:44

No ei kannata sitten ruveta vaihtamaan, kiitos taas vastauksestasi.
Jeep Cherokee Sport 2,5 CRD -02

Streetpunk
Viestit: 13
Liittynyt: 16.12.2009. 9:52
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Streetpunk » 16.12.2009. 12:40

Tulen nyt röyhkeesti kuokkimaan, mutta lämmöissä itelläki toivomisen varaa.
Eli auto on -93 Grand Cherokee 4.0 kutvosella.
Alkuun ei meinannu oikein mitenkään lämmetä, ja termarin vaihdon jälkeen kone kyllä lämpenee mutta hyttiin ei kovinkaan lämmintä tule. Ajossa lämmöt seilaa termarin aukeemisen ja sulkeutumisen väliä.
Eli pitääkö se järjestelmä jotenkin ilmata, ja jos niin miten?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 16.12.2009. 12:46

Streetpunk kirjoitti:Tulen nyt röyhkeesti kuokkimaan, mutta lämmöissä itelläki toivomisen varaa.
Eli auto on -93 Grand Cherokee 4.0 kutvosella.
Alkuun ei meinannu oikein mitenkään lämmetä, ja termarin vaihdon jälkeen kone kyllä lämpenee mutta hyttiin ei kovinkaan lämmintä tule. Ajossa lämmöt seilaa termarin aukeemisen ja sulkeutumisen väliä.
Eli pitääkö se järjestelmä jotenkin ilmata, ja jos niin miten?
Ei tartte ilmata, sulla on todennäköisesti lämmityslaitekenno tukossa, letkut irti ja kuumaa vettä edestakaisin... Ja sitten voi laittaa jotain pesuainetta kennoon yöksi ja huuhdella taas edestakaisin...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Streetpunk
Viestit: 13
Liittynyt: 16.12.2009. 9:52
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Streetpunk » 16.12.2009. 12:55

JAMANT kirjoitti:
Streetpunk kirjoitti:Tulen nyt röyhkeesti kuokkimaan, mutta lämmöissä itelläki toivomisen varaa.
Eli auto on -93 Grand Cherokee 4.0 kutvosella.
Alkuun ei meinannu oikein mitenkään lämmetä, ja termarin vaihdon jälkeen kone kyllä lämpenee mutta hyttiin ei kovinkaan lämmintä tule. Ajossa lämmöt seilaa termarin aukeemisen ja sulkeutumisen väliä.
Eli pitääkö se järjestelmä jotenkin ilmata, ja jos niin miten?
Ei tartte ilmata, sulla on todennäköisesti lämmityslaitekenno tukossa, letkut irti ja kuumaa vettä edestakaisin... Ja sitten voi laittaa jotain pesuainetta kennoon yöksi ja huuhdella taas edestakaisin...
Ok, ja kiitokset nopesta vastauksesta.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 16.12.2009. 13:02

Streetpunk kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:
Streetpunk kirjoitti:Tulen nyt röyhkeesti kuokkimaan, mutta lämmöissä itelläki toivomisen varaa.
Eli auto on -93 Grand Cherokee 4.0 kutvosella.
Alkuun ei meinannu oikein mitenkään lämmetä, ja termarin vaihdon jälkeen kone kyllä lämpenee mutta hyttiin ei kovinkaan lämmintä tule. Ajossa lämmöt seilaa termarin aukeemisen ja sulkeutumisen väliä.
Eli pitääkö se järjestelmä jotenkin ilmata, ja jos niin miten?
Ei tartte ilmata, sulla on todennäköisesti lämmityslaitekenno tukossa, letkut irti ja kuumaa vettä edestakaisin... Ja sitten voi laittaa jotain pesuainetta kennoon yöksi ja huuhdella taas edestakaisin...
Ok, ja kiitokset nopesta vastauksesta.
Mä oon nopee, sitä se vaimokin aina valittaa :wink: :lol: :lol:
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

sjeeppi

läppärin säätöläppä

Viesti Kirjoittaja sjeeppi » 17.12.2009. 15:09

Ilmeisesti sähköllä toimiva jokin härpäke. Auto on -90 cherokee 4,0l lämmöt ok, lämppärin letkut kuumat mutta sisään puhallua haaleaa,, voiko kyseisen ottaa pois kokonaan ja onko se mimmoinen homma vaihtaa uuteen tai tehdä talveksi puhaltamaan kuumaa.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: läppärin säätöläppä

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 17.12.2009. 15:36

sjeeppi kirjoitti:Ilmeisesti sähköllä toimiva jokin härpäke. Auto on -90 cherokee 4,0l lämmöt ok, lämppärin letkut kuumat mutta sisään puhallua haaleaa,, voiko kyseisen ottaa pois kokonaan ja onko se mimmoinen homma vaihtaa uuteen tai tehdä talveksi puhaltamaan kuumaa.
Ton ikäisen Cherokeen lämppärissä ei sähköllä toimi kuin puhallusmoottori!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Harri
FJDC Hallitus
Viestit: 131
Liittynyt: 02.06.2008. 17:48
Paikkakunta: Iittala

XJ:n lämppäri

Viesti Kirjoittaja Harri » 17.12.2009. 20:42

Viime vuonna mulla oli -90 XJ:ssä samaa ongelmaa, korjaantui muistaakseni työntämällä käsi lämppärin lämmönsäätimen "vaijerille" ja nyppäämällä sitä kautta hanaa enemmän auki. Vika siis oli täysin mekaaninen ja poistuu kohtuu helposti. Taisi hana olla vielä apukuskin puolella jos en aivan väärin muista.
Harri

sjeeppi

Re: läppärin säätöläppä

Viesti Kirjoittaja sjeeppi » 17.12.2009. 22:31

JAMANT kirjoitti:
sjeeppi kirjoitti:Ilmeisesti sähköllä toimiva jokin härpäke. Auto on -90 cherokee 4,0l lämmöt ok, lämppärin letkut kuumat mutta sisään puhallua haaleaa,, voiko kyseisen ottaa pois kokonaan ja onko se mimmoinen homma vaihtaa uuteen tai tehdä talveksi puhaltamaan kuumaa.
Ton ikäisen Cherokeen lämppärissä ei sähköllä toimi kuin puhallusmoottori!!
No niin tietysti se ainoa sähköllä toimiva epelikin heitti toimimasta, ei näköjään kannata mainita mistään mitään. Jeeppi kostaa välittömästi.
Onhan aamulla kiva mennä töihin, lupas vielä kovempaa pakkasta.

ruoska
Viestit: 3
Liittynyt: 16.02.2009. 18:54
Paikkakunta: Kontiolahti

Cherokeen lämmöt kateissa

Viesti Kirjoittaja ruoska » 17.12.2009. 23:11

Vuoden 2000 Cherokee XJ dieselkoneella ja eberillä varustettuna työntää kohtuu viileää( melkein kylmää)sisälle. Vaimo palelee kun ajelee. Puhdistettu kennot ja vaihdettu termostaatti kahteen kertaan, ei auttanut.(400€) kirkkovene! Kuulemma vois olla vikaa lämmityslaitteen ilmanohjaimessa(blender door), muovinen eikä kestä vaan murtuu jostain paikasta. Onko tietoa muista vaihtoehdoista? Mitenhän remontti peukalottomalta onnistuu?
Cherokee Sport -00 2,5 tdi

sjeeppi

Viesti Kirjoittaja sjeeppi » 21.12.2009. 10:36

No niin eipä vaan vikaa löydy, siis lämmitin ei puhalla ja samalla takalasin lämmitin ei toimi. Sulakkeet tarkistettu ja muutama vaihdettu uuteen.
Nyt taskulampun valossa ei ei oikein saanut selvää teksteistä mitä luki sulakerasiassa.
Millä paikalla kyseinen sulake sijaitsee ? Pääsis siitä mittaamaan tuleeko sinne edes virtaa.

Jeep Cherokee -90

jukka64
Viestit: 18
Liittynyt: 25.07.2009. 1:42
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja jukka64 » 21.12.2009. 12:10

sjeeppi kirjoitti: takalasin lämmitin ei toimi.
Kurkkaappa takaluukun paneelin alle onko johdot paikallaan, mulla vika löyty sieltä kun ei lasinlämmitin toiminu.

Kirjoita vastaus