XJ:n ohjaustehostin öljy
XJ:n ohjaustehostin öljy
Entisen omistajan toimesta vaihdettu ko. autoon uusi tehostajanpumppu. Alkanut tiputtelemaan tehostajan öljyä, tuollahan kuuluisi olla Moparin PSF. Epäilyttää että laitettu tavallista atf:ää, ainakin punaista väriltää. Mahtaakohan toi Moparin PSF olla myöskin punaista? Käykä tilalle muukin PSF kuin Moparin?
Re: XJ:n ohjaustehostin öljy
Ei oo saanu Moparin PSF:ää pitkään aikaan...
Tai olikohan niin että saan sitä kyllä, mutta hinta on ihan pielessä, itse käytän ja myyn tuota: http://jamant.fi/fi/tuote/2471032-ohjau ... e-psf62661
Tai olikohan niin että saan sitä kyllä, mutta hinta on ihan pielessä, itse käytän ja myyn tuota: http://jamant.fi/fi/tuote/2471032-ohjau ... e-psf62661
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: XJ:n ohjaustehostin öljy
Ei saa Moparin PSF:ää enää!! Tarkistin ja tarjoaa vaihtoehdoksi ATF:ää, en laittais...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: XJ:n ohjaustehostin öljy
Jeps, toi punakorkkinen Mag1 Premium PSF on ollut hyvää tavaraa, ja pysyy Jeepin systeemissä sisällä.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: XJ:n ohjaustehostin öljy
Cherokee -99 Td lukee tehostajan korkissa ATF, joten Mag-atf.lla vaihdoin huuhtelumenetelmällä. Ei vuoda ja lämpimillä kohtuu kevyt ohjatakin. Pakkasilla sitten aika kalikka kaikin puolin.
Jeep on aito jeeppi.
Re: XJ:n ohjaustehostin öljy
Vaihdoin omaan simpukan. Vanha öljy oli punaista. Laitoin MAG1 power steering fluid (kellertävän läpinäkyvää). Tehostaa paljon huonommin kuin vanhalla simpukalla, ja tehostimen pumppu meinaa vähän ulista isomman kuorman alla mitä ei tahnyt vanhalla simpukalla (asvaltilla paikallaan käännellessä esim). Menikö väärä öljy?
Re: XJ:n ohjaustehostin öljy
Ihan oikea liemi, eikä ainakaan itsellä ole ollut mitään ongelmia. Enemmän veikkaisin ongelmaa simpukassa, en liemessä...
Oliko "uusi" simpukka (eli tehdas"korjattu"), vai oikeasti uusi? Vai käytetty josta et tiennyt missä kunnossa on? Noi tehdaskorjatut on ihan arpapeliä mitä sieltä tulee, kun ei ole välttämättä muuta tehty kuin putsattu, maalattu ja säädetty - hyvällä tuurilla ovat jopa vaihtaneet stefat sisälle. Hyväkuntoinen käytetty itse tarkistettuna ja korjaussarjalla korjattuna on monesti parempi kuin noi tehdaskorjatut romut.
Uusiakin saa, ainakin Crownilta ja PSC:ltä.
Oliko "uusi" simpukka (eli tehdas"korjattu"), vai oikeasti uusi? Vai käytetty josta et tiennyt missä kunnossa on? Noi tehdaskorjatut on ihan arpapeliä mitä sieltä tulee, kun ei ole välttämättä muuta tehty kuin putsattu, maalattu ja säädetty - hyvällä tuurilla ovat jopa vaihtaneet stefat sisälle. Hyväkuntoinen käytetty itse tarkistettuna ja korjaussarjalla korjattuna on monesti parempi kuin noi tehdaskorjatut romut.
Uusiakin saa, ainakin Crownilta ja PSC:ltä.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: XJ:n ohjaustehostin öljy
Korjattu oli, BBB Industries merkkinen Rockautolta. Klappia siinä ei ainakaan ole, eikä vuoda. Autosta pois tulleessa simpukassa heilui pitman armin akseli sivusuunnassa kun rattia käänteli että meni tuo nyt ainakin parempaan päin.
Tuommosta huijaavat rockauton osan tiedoissa:
Sector shafts are 100% magnafluxed guaranteeing structural integrity by eliminating microscopic cracks to ensure long service life
Gear housings are inspected, bead blasted, and rust proofed to enhance service life
All seals and O-rings replaced with 100% new OE-equivalent parts to ensure there will be no leaks and guarantee product reliability
Sealing services are restored and polished to maximize sealing and enhance service life
Recirculating bearings are 100% replaced with new and matched sets guaranteeing correct steering feel and performance
Units are 100% functionally tested for leaks and performance to ensure unit meets OE specifications
Tuommosta huijaavat rockauton osan tiedoissa:
Sector shafts are 100% magnafluxed guaranteeing structural integrity by eliminating microscopic cracks to ensure long service life
Gear housings are inspected, bead blasted, and rust proofed to enhance service life
All seals and O-rings replaced with 100% new OE-equivalent parts to ensure there will be no leaks and guarantee product reliability
Sealing services are restored and polished to maximize sealing and enhance service life
Recirculating bearings are 100% replaced with new and matched sets guaranteeing correct steering feel and performance
Units are 100% functionally tested for leaks and performance to ensure unit meets OE specifications
Re: XJ:n ohjaustehostin öljy
Juu, eli tehdaskorjattu, ei uusi.Divi kirjoitti:Korjattu oli, BBB Industries merkkinen Rockautolta. Klappia siinä ei ainakaan ole, eikä vuoda. Autosta pois tulleessa simpukassa heilui pitman armin akseli sivusuunnassa kun rattia käänteli että meni tuo nyt ainakin parempaan päin.
Tuommosta huijaavat rockauton osan tiedoissa:
Älä edes suurissa unelmissasi usko, että tuollainen olisi uudenveroinen. Jos käy tuuri niin voi olla jopa oikeasti hyvä, mutta keskimäärin ne on häthätää kehnoja tai sitten ihan surkeita Jos yhtään ajattelee mistä nuo korjattavat haalitaan, niin ne on juuri niitä loppuun ajettuja romikselle menevistä autoista, ja niistä umpiväljistä mitkä porukka vie "core charge"- palautuksena kun ottavat tiskiltä "korjatun" tilalle. Niin kauan kun itse matoruuvia, sitä "mäntäosaa" mitä matoruuvi liikuttaa ja sektoriakselia ei uusita, niin ei siitä kuluneesta romusta uutta tehdä.
Eli jos haluat kunnollisen, osta uusi. Jos et halua maksaa uudesta, niin sitten vain toivomaan että jo kolmas tai neljäs simpukka on kelvollinen
Hyvinkin todennäköisesti olisit saanut omasta korjaussarjalla ja itse säätämällä vähintään yhtä hyvän kuin mitä sulle nyt tuli. Kuulien kanssa temppuilu on vähän hanurista, mutta muuten purku, kasaus ja säätö on ihan ihmisen tehtävissä autotallissa. Kovin kummoisia erikoistyökaluja ei edes tarvita.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: XJ:n ohjaustehostin öljy
Ei mun tarvi omaan toivottavasti vaihtaa muutakun tuo pitman armin akselin neulalaakeri. Täytyy tutkia.
Re: XJ:n ohjaustehostin öljy
Kandee tilata rockautosta korjaussarja tiivisteineen ja laakereineen, jos on muuten hyväkuntoinen simpukka. Taisi olla tyyliin muutaman kympin, ja on sen arvoinen.Divi kirjoitti:Ei mun tarvi omaan toivottavasti vaihtaa muutakun tuo pitman armin akselin neulalaakeri. Täytyy tutkia.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä