XJ putkipuskuin rakentelua
XJ putkipuskuin rakentelua
Haaveena olisi rakennellaXJ:hin putkesta puskurit mitkä kestäisi hinausta ja tunkkausta. Etupuskurissa ajattelin yrittää varautua siihenkin että joskus tulisi vinsii hankittua.
Olen katsellut jotain ideoita kiinnityksestä yms. cherokeeforumilta. Löytyykö täältä keltään vinkkkejä projektiin? Putkikoko, seinämäpaksuus, yms yms.
Offipalstalaisten albumeissa ja täälläkin on näkynyt kaksi XJ:tä missä on aika tarkkaan sen tyyppiset puskurit mitä haaveilen. Punainen CEG-xxx ja siniharmaa NFZ-xxx...jos tunnistatte itsenne niin auttakkee miestä mäessä!
Olen katsellut jotain ideoita kiinnityksestä yms. cherokeeforumilta. Löytyykö täältä keltään vinkkkejä projektiin? Putkikoko, seinämäpaksuus, yms yms.
Offipalstalaisten albumeissa ja täälläkin on näkynyt kaksi XJ:tä missä on aika tarkkaan sen tyyppiset puskurit mitä haaveilen. Punainen CEG-xxx ja siniharmaa NFZ-xxx...jos tunnistatte itsenne niin auttakkee miestä mäessä!
Puskurii!
Terve!
Kummatkin mainitsemasi autot käyvät säännöllisesti Kulmakorpi Off Road Parkissa, Espoossa. Ensi Lauantaina on seuraava ajokerta ja siellä taasen noista ainakin jompikumpi näkynee ja kerovat varmasti mielellään puskureistaan.
Punainen on FJDC:n puheenjohtajan Jeeppi!
t.Ismo Ämmä
Kummatkin mainitsemasi autot käyvät säännöllisesti Kulmakorpi Off Road Parkissa, Espoossa. Ensi Lauantaina on seuraava ajokerta ja siellä taasen noista ainakin jompikumpi näkynee ja kerovat varmasti mielellään puskureistaan.
Punainen on FJDC:n puheenjohtajan Jeeppi!
t.Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Vanhaan XJ Cherooni värkkäsin joskus tuollaisen. U-profiili 4mm seinämällä. Mun silmään putkesta tehty ei oikeen istunut ja tollasesta kantikkaasta profiilista on helppo nostaa tunkilla jos tarpeen.
HePe
Willys Jeep Cj3B ´54 ja Willys MBT traileri
Jeep Cherokee 5d 258+4v ´80
Varaosina: 2x75 Chero S 3d, 79 Chero, 78 Wago
Varaosia myös käyttis Fordeihin myytävänä
Willys Jeep Cj3B ´54 ja Willys MBT traileri
Jeep Cherokee 5d 258+4v ´80
Varaosina: 2x75 Chero S 3d, 79 Chero, 78 Wago
Varaosia myös käyttis Fordeihin myytävänä
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 11.05.2009. 21:04
- Paikkakunta: Mäntsälä
Tossa viewtopic.php?t=808 olisi jollekin valmis puskuri.
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 15.04.2010. 8:25
- Paikkakunta: Mäntsälä
Nostetaas vähän vanhaa aihetta. Mikäs on nykyään katsastuksen / poliisien suhtautuminen näihin itsetehtyihin puskureihin?
UUDET karjapuskurit ja valoraudathan pitää olla jostain 200? vuodesta lähtien asennuksen kohteena olevaan autoon tarkoitettu ja hyväksytty, mutta saako varsinaisen puskurin kuitenkin vielä rakennella itse? Noissa tuuninkiautoissahan on jos jonkinlaista siipeä rakenneltu puskurin paikalle ja nämä ilmeisesti myös yleensä katsastetaan kyseisiä "taideteoksia" irroittelematta. Mikäs maasturipuolella on käytäntö? Puskurit purkuun aina ennen katsastusta, uskotellaan, että se on ollut tossa nokalla jo vuosia vai antaa olla kunhan ei ole erillinen karjapuskuri?
Itse ajattelin tehdä XJ:hin jossain välissä jonkinlaisen palkkipuskurin tuon vakioetupuskurin "kuorien" sisään niin, että näyttäisi edelleen vakiolta, mutta saisi kuitenkin metässä tunkattua nokasta. Eli rakentelis sen niin, että puskurin alareunaan tekis 3 nostopistettä (keskelle + päätyihin) johon maastotunkin sais tukevasti + kaksi vetopistettä näiden väliin. Edestä päin näkyisi siis vain lähinnä nuo vetopisteet vakiopuskurin alapuolella. Tällanen ei varmaan tulis kovin paljoa ahistamaan katsastuksessakaan...
UUDET karjapuskurit ja valoraudathan pitää olla jostain 200? vuodesta lähtien asennuksen kohteena olevaan autoon tarkoitettu ja hyväksytty, mutta saako varsinaisen puskurin kuitenkin vielä rakennella itse? Noissa tuuninkiautoissahan on jos jonkinlaista siipeä rakenneltu puskurin paikalle ja nämä ilmeisesti myös yleensä katsastetaan kyseisiä "taideteoksia" irroittelematta. Mikäs maasturipuolella on käytäntö? Puskurit purkuun aina ennen katsastusta, uskotellaan, että se on ollut tossa nokalla jo vuosia vai antaa olla kunhan ei ole erillinen karjapuskuri?
Itse ajattelin tehdä XJ:hin jossain välissä jonkinlaisen palkkipuskurin tuon vakioetupuskurin "kuorien" sisään niin, että näyttäisi edelleen vakiolta, mutta saisi kuitenkin metässä tunkattua nokasta. Eli rakentelis sen niin, että puskurin alareunaan tekis 3 nostopistettä (keskelle + päätyihin) johon maastotunkin sais tukevasti + kaksi vetopistettä näiden väliin. Edestä päin näkyisi siis vain lähinnä nuo vetopisteet vakiopuskurin alapuolella. Tällanen ei varmaan tulis kovin paljoa ahistamaan katsastuksessakaan...
Näillä mennään:
- Jeep Cherokee XJ Limited -89 (4.0L6, AW-4, NP-242)
- Jeep Patriot Limited 2.0 CRD -07
- Skoda Felicia Combi 1.9D -97 (paku)
- MB 190E 2.3 -91
- VW Kupla 1600 "Offroad" projekti
- Jawa 350 + muutamia 70 luvun kaksipyöräisiä
- Jeep Cherokee XJ Limited -89 (4.0L6, AW-4, NP-242)
- Jeep Patriot Limited 2.0 CRD -07
- Skoda Felicia Combi 1.9D -97 (paku)
- MB 190E 2.3 -91
- VW Kupla 1600 "Offroad" projekti
- Jawa 350 + muutamia 70 luvun kaksipyöräisiä
No olen minä ainakin muutsokatsastanut vanhempiin niitä vinssipuskureita ja vinssejä, ei ole ollut mitään ongelmaa!!! Viimeviikolla muutoskatsastin -79 J-20:seen vinssipuskurin!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1