ZJ:n ilmastoinnin kennon puhdistus

Mätänikö helmat, menikö sarana ovesta väljäksi, hajosiko lasi/peili/valaisin, koriin liittyvät kyselyt tänne.....
Kojootti324
Viestit: 91
Liittynyt: 28.06.2016. 17:05
Paikkakunta: Mynämäki

ZJ:n ilmastoinnin kennon puhdistus

Viesti Kirjoittaja Kojootti324 » 15.08.2017. 19:41

Näytti ZJ:ssä olevan sontanen ilmastonnin kenno, ei lykkää kylmää ilmaa kunnolla.

Saako sen jotenkin puhdistettua purkamatta kojelautaa??


Ilmastointi on täytetty ja testattu typpi-testillä, sekä letkut kylmenee!
RockWillage

Kuva


Jeep Grand Cherokee 5.2L V8 1995

Avatar
Timo L
Viestit: 1483
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: ZJ:n ilmastoinnin kennon puhdistus

Viesti Kirjoittaja Timo L » 16.08.2017. 1:38

Kojootti324 kirjoitti:Näytti ZJ:ssä olevan sontanen ilmastonnin kenno, ei lykkää kylmää ilmaa kunnolla.

Saako sen jotenkin puhdistettua purkamatta kojelautaa??
Eipä oikein järkevästi, kun ei sinne ole mitään järkevää reittiä - eikä myöskään järkevää reittiä millä se mönjä valuisi HVAC- boksin pohjalta pois.
Tällaista se teettää kun amerikan- insinöörit eivät ole suunnitelleet raitisilmasuodatinta.. :roll:

Kuva

'96-'98 mallisessa päivän homma irrottaa ja toinen kiinnitykseen kun tekee itse kaikessa rauhassa. Kannattaa olla FSM vieressä (EI mitään haynes/ chilton pashaopuksia!), helpottaa oleellisesti :wink: Reippaasti tehtynä ja jos on tehnyt aiemmin niin menisi varmasti työpäivässä.
'93-'95 periaatteessa sama juttu jos mennään "by-the-book", mutta olen nähnyt kuvat missä kojelauta voidaan kallistaa taaksepäin joidenkin alimpien kiinnityspulttien varassa jolloin sitä ei tarvitse irrottaa kokonaan että pääsee HVAC- boksiin käsiksi.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
rane58
Viestit: 1253
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Re: ZJ:n ilmastoinnin kennon puhdistus

Viesti Kirjoittaja rane58 » 16.08.2017. 3:43

:shock: Luojan kiitos, mulla on -95. Pääsisi purkamisessa helpommalla, vai pääsisikö...? :roll:

Ps. Menikö kenno vaihtoon vai riittikö puhdistus? :wink:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Avatar
Timo L
Viestit: 1483
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: ZJ:n ilmastoinnin kennon puhdistus

Viesti Kirjoittaja Timo L » 16.08.2017. 10:24

rane58 kirjoitti::shock: Luojan kiitos, mulla on -95. Pääsisi purkamisessa helpommalla, vai pääsisikö...? :roll:
Ehkä aavistuksen, mutta kyllä se silti on melkoinen työmaa. Ei sinällään vaikea, mutta pirusti on tehtävää. Kandee tehdä kun on vielä lämmintä, niin ei napsahda muoviklipsit niin helposti poikki :D Minulla ei onneksi hajonnut yhtäkään.
Suosittelen vahvasti etupenkkien irrotusta, jos vaan penkkien pultit lähtee helposti irti. Saa huomattavasti enemmän tilaa.
Ps. Menikö kenno vaihtoon vai riittikö puhdistus? :wink:
Vaihdoin ihan suosiolla sekä lämppärin- että ilmastoinnin kennot kun kerran oli auki. Lämppärin kenno vuoti mikä oli pääasiallinen syy ottaa boksi auki, mutta ilmastoinnista karkasi aineet talven aikana. Epäilys oli ilmastoinnin höyrystinkennossa ja puhdistuksen jälkeen sieltä löytyikin kohta jossa UV- valolla katsottuna hehkui. Tai sitten se oli jotain rotan kusta.. :lol:
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Kirjoita vastaus