Vaihdelaatikko pakkasella
Kiitos NaftaKJ, tuo muuten se saattaisi olla. Joskus muutaman kerran kun on lähtenyt autolla pihasta niin laatikko on kytkenyt vaihteen jotenkin oudon töksähtäen, ei niin pahasti, että olisin huolestunut. Mutta jos momenttimuunnin pääsee tyhjenemään niin tuo oire saattaa olla merkki siitä.
Jeep Cherokee 2.8CRD -05
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
- Paikkakunta: Keski-Suomi
KJ ei lähtenyt liikkeelle olleenkaan (automaatti)
No niin, uusi aamu ja uudet kujeet.
Perjantaina ajossa kun vaihdoin nelivedolta takavedello huomasin, että jäi palamaan Part Time merkkivalo. No oli kuitenkin takaveto päällä joten en huolestunut. Nyt sitten maanantai aamuna KJ lähti pikku pakkasella hyvin käyntiin mutta kun vaihteen siirtimen laitoin R:lle niin auto ei liikahtanutkaan, eikä mitään tapahunut. Ei vaikka eteen ja taakse ja muitakin valintoja kokeili niin mitään ei tapahtunut.
Voisko olla, että vaihteensiirrin olisi irronnunt tms? vai voisko olla jotain muita "aiemminkin tapahtuneita" ongelmia? Ideoita otetaan vastaan.
Myönnettävä on, että nyt koetellaan uskon lujuutta kun aamulla pitäisi päästä töihin ja KJ ei suostu yhteistyöhön.
Niin ja vielä, että huomasin aikaisemmasta keskustelusta, että jokin takaiskuventtiili voi särkyä ja öljyt valuu pois momentin muuntimelta. No samaa ongelmaa on jo aiemmin havaittu, eli työpäivän jälkeen ei lähde heti liikkeelle. Voisikohan takaiskuventtiili pettää kokonaan? jolloin momentin muutimelta puuttuisi paine kokonaan?
Perjantaina ajossa kun vaihdoin nelivedolta takavedello huomasin, että jäi palamaan Part Time merkkivalo. No oli kuitenkin takaveto päällä joten en huolestunut. Nyt sitten maanantai aamuna KJ lähti pikku pakkasella hyvin käyntiin mutta kun vaihteen siirtimen laitoin R:lle niin auto ei liikahtanutkaan, eikä mitään tapahunut. Ei vaikka eteen ja taakse ja muitakin valintoja kokeili niin mitään ei tapahtunut.
Voisko olla, että vaihteensiirrin olisi irronnunt tms? vai voisko olla jotain muita "aiemminkin tapahtuneita" ongelmia? Ideoita otetaan vastaan.
Myönnettävä on, että nyt koetellaan uskon lujuutta kun aamulla pitäisi päästä töihin ja KJ ei suostu yhteistyöhön.
Niin ja vielä, että huomasin aikaisemmasta keskustelusta, että jokin takaiskuventtiili voi särkyä ja öljyt valuu pois momentin muuntimelta. No samaa ongelmaa on jo aiemmin havaittu, eli työpäivän jälkeen ei lähde heti liikkeelle. Voisikohan takaiskuventtiili pettää kokonaan? jolloin momentin muutimelta puuttuisi paine kokonaan?
Noniin aika päivittää tilanne.
Vaihteistossa oli siis viallinen filtteri ja solenoidi. Sitä ei jääty selvittelemään, että mikä solenoidi se oli vaan koko yksikkö vaihdettiin. Filtterin takaisiniskuventtiili oli siis myöskin viallinen ja tästä johtui se, että auto ei välillä liikkunut aamulla millään eteenpäin vaikka D/R oli päällä.
Älkää kysykö laskusta...yritän unohtaa. Takaisin töihin.
Vaihteistossa oli siis viallinen filtteri ja solenoidi. Sitä ei jääty selvittelemään, että mikä solenoidi se oli vaan koko yksikkö vaihdettiin. Filtterin takaisiniskuventtiili oli siis myöskin viallinen ja tästä johtui se, että auto ei välillä liikkunut aamulla millään eteenpäin vaikka D/R oli päällä.
Älkää kysykö laskusta...yritän unohtaa. Takaisin töihin.

Jeep Cherokee 2.8CRD -05
Eihän vaihteiston suodattimessa itsessään ole mitään takaiskuventtiiliä?? Oliskos ollut öljypumpun takaiskuventtiili kumminkin viallinen??
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Vaihdelaatikko pakkasella
Tänään -30 ja OD kadoksissa.. mites on muilla käyny, kenellä ollu kadoksissa pakkasella? onko sen jälkeen toiminut vai onko ollut oire jostain anturiviasta jne?
Täytyy huomenna yrittää ajella kunnolla lämpimäksi jos se vaan johtui kylmistä öljyistä.
Täytyy huomenna yrittää ajella kunnolla lämpimäksi jos se vaan johtui kylmistä öljyistä.
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: Vaihdelaatikko pakkasella
RE- sarjan laatikoissa (en muista onko myös RH- sarjassa?) on lämpöanturi, ei anna kytkeä OD:ta päälle jos laatikon lämpötila on alle 0°C tai yli 126°C.Machist kirjoitti:Tänään -30 ja OD kadoksissa.. mites on muilla käyny, kenellä ollu kadoksissa pakkasella? onko sen jälkeen toiminut vai onko ollut oire jostain anturiviasta jne?
Täytyy huomenna yrittää ajella kunnolla lämpimäksi jos se vaan johtui kylmistä öljyistä.
Minulla meni eilen vajaa 20km matka lähes kokonaan maantiellä ennenkuin laittoi OD:lle, ulkolämpötila oli -26°C.
Jos on paljon kaupunkiajoa liikennevaloineen niin lämpenee nopeammin. Kone oli täydessä lämmössään jo paljon aiemmin, mutta ei ne laatikkoöljyt ja laatikko ihan hetkessä lämpene, varsinkaan maantiellä.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Vaihdelaatikko pakkasella
Mulla kutosen perässä 42re. 30-astetta pakkasta ja ei menny mullakaa ylivaihde+lukko päälle ku vasta about 20min maantieajon jälkee. Aloin jo miettimää että mikäs ny, mutta normaalia taitaa näköjää olla. Ainaha sitä vois tehä venäläisittäi ja laittaa tulet vaihteiston öljypohjan alle aamulla 

ZJ -96 4.0, Np242, panssarit, korotus
Suzuki Baleno 1.6
Suzuki Baleno 1.6
Re: Vaihdelaatikko pakkasella
jeps... 18km maantietä ja 5km kaupunkiajoa. Nyt toimi kotiin tullessa 

Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)