Xj pakosarjan vaihto
Xj pakosarjan vaihto
Muutama kysymys oheiseen operaatioon liittyen. Pitääkö käyttää pulteissa ruuvilukitetta? Ja entä tiivisteessä silikonia? Näistä tuntuu olevan hiukan kahta eri koulukuntaa...
-91 4.0 Ho Cherokee XJ
Pakosarjan kiinitys.
Ei
Ne palaa sieltä kumminkin pois.
t. Ismo Ämmä
Ne palaa sieltä kumminkin pois.
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Kerro nyt ensin kokemukset purkamisesta, kuinka helppoa oli saada pultit irti, vai onko se vielä edessä?
Meikäläisen kokemuksella ainakin diesel moottoreissa enemmänkin ongelma saada ruostuneet pakosarjan pultit auki, eli kun ne kiristää momenttiin niin ei niihin mitään mömmöjä kaivata, ei ne sieltä itekseen putoa.
Meikäläisen kokemuksella ainakin diesel moottoreissa enemmänkin ongelma saada ruostuneet pakosarjan pultit auki, eli kun ne kiristää momenttiin niin ei niihin mitään mömmöjä kaivata, ei ne sieltä itekseen putoa.
Jeep Cherokee (XJ) 2,5l TD -96, Grand Cherokee (ZJ) 2,5l TD -97, Cherokee Sport (XJ) 2,5l TD -99
Ihmisen paras kaveri on terrieri ja terrierin paras kaveri on toinen terrieri.
Ihmisen paras kaveri on terrieri ja terrierin paras kaveri on toinen terrieri.
Kuutoskoneiseen -91 ja uudempaan pakosarjan vaihtotyö 4h aikaa menee mulla ja sen veloitan asiakkaaltakin + tietenkin osat. Ensin pakoputki irti alakautta sarjasta + happitunnistimen liitin irti ja jos on laitettu kiinnike lohkoon, sekin irti, sitten yläpuolelta imusarjasta kaikki letkut, vaijerit ja johdotukset irti (ja sivuun, mieluummin venttiilikopan toiselle puolelle, tulee työtilaa) ja polttoaineputket pois (bensaa valuu hiukan, rätti alle), hihna pois ja ohjaustehostimen pumppu pois, imusarjan ruuvit pois ja imusarja pois, pakosarjan keskimmäinen pultti pois ja sitten päätymutterit pois ja pakosarja pois, kasaus päinvastoin...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Ei ole vielä avatttu. Onko noissa useasti ongelmia?Amiz kirjoitti:Kerro nyt ensin kokemukset purkamisesta, kuinka helppoa oli saada pultit irti, vai onko se vielä edessä?
Uusi pakosarja tiivisteineen makaa jo eteisessä ja harrastuspohjalla tästä yritetään selviytyä. Tarviiko tuohon bensalinjan irroitukseen jotain erikoistyökalua vai kelpaako sopiva muoviputkenpätkä tms.?Jamant kirjoitti:Kuutoskoneiseen -91 ja uudempaan pakosarjan vaihtotyö 4h aikaa menee mulla ja sen veloitan asiakkaaltakin + tietenkin osat
Mikä sun kokemus on pulttien aukeamisesta, katkeaako helposti?
-91 4.0 Ho Cherokee XJ
Sellaisen työkalun tarviit joo (jos ei oo muoviklipsillä, niinkuin ei taida olla), jolla saa sen lukituksen auki, eli tuollainen: http://www.jamant.fi/avaustyokalu-ptow83114-p-1788.html tai vastaava, eli halkaistu putkikin käy.... Yhtään pulttia en ole muistaakseni katkaissut avatessa, yleensä puuttuu jompikumpi tai molemmat niistä päissä olevista studeista, eli noista: http://www.jamant.fi/stud-mop6036193aa-p-3240.html , joko on pudonnut pois tai katkennut reikään...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Joku panee yleensä aina ahanttiin.
Yleensähän se on niin että kun näitä vanhoja ite ropaa niin aina joku pultti laittaa hanttiin tai ei työkalu meinaa mahtua tai katkee tai nylppäntyy.
Omassa oli etumainen pulttin muteri jotenkin kummasti hitsattu kiinni ja sen kanssa sai hieman jumpata. Vaihdoin ehjän pinnapultin ja mutterin siihen.
Jostain se kyllä vielä kuulostaa vähän vuotavan. Tarvii kottaa hieman kiristää lisää.
Hitsasin yhden haljenneen pakosarjan ehjäksi ja vaihdoin haljenneen tilalle jonka taas hitsaan.
Itse en irrottanut bensalinjoja ollenkaan vaan siloin joutui iroittamaan moottorin kannakkeen vasemmalta jotta pakosarjan mahtui ottamaan alakautta pois ja laittamaan ehjän tilalle.
t. Ismo Ämmä
Omassa oli etumainen pulttin muteri jotenkin kummasti hitsattu kiinni ja sen kanssa sai hieman jumpata. Vaihdoin ehjän pinnapultin ja mutterin siihen.
Jostain se kyllä vielä kuulostaa vähän vuotavan. Tarvii kottaa hieman kiristää lisää.
Hitsasin yhden haljenneen pakosarjan ehjäksi ja vaihdoin haljenneen tilalle jonka taas hitsaan.
Itse en irrottanut bensalinjoja ollenkaan vaan siloin joutui iroittamaan moottorin kannakkeen vasemmalta jotta pakosarjan mahtui ottamaan alakautta pois ja laittamaan ehjän tilalle.
t. Ismo Ämmä
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä ImacInnes, muokattu yhteensä 9 kertaa
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: Joku panee yleensä aina ahanttiin.
Mutta eihän pakosarja tule pois kannesta, jos ei ole imusarja poissa myös, vai siirsitkö sen vain sivuun siksi aikaa?? Polttoainelinjan avauksen sijaan näit siis ylimääräistä vaivaaImacInnes kirjoitti:
Itse en irrottanut bensalinjoja ollenkaan vaan silolin joutui iroittamaan moottorin kannakkeen vasemmalta jotta pakosarjan mahtui ottamaan alakautta pois ja laittamaan ehjän tilalle.
t. Ismo Ämmä



Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Joku panee yleensä aina ahanttiin.
Kun en moista ollut ennen tehnyt niin laiskana koitin tietysti purkaa niin vähän kuin mahdollista.JAMANT kirjoitti:Mutta eihän pakosarja tule pois kannesta, jos ei ole imusarja poissa myös, vai siirsitkö sen vain sivuun siksi aikaa?? Polttoainelinjan avauksen sijaan näit siis ylimääräistä vaivaaImacInnes kirjoitti:
Itse en irrottanut bensalinjoja ollenkaan vaan silolin joutui iroittamaan moottorin kannakkeen vasemmalta jotta pakosarjan mahtui ottamaan alakautta pois ja laittamaan ehjän tilalle.
t. Ismo Ämmä![]()
![]()
Imusarjaa vain sen verran irti että pakosarjan sai vedettya alaspäin.
Hetkenaikaa piti irto pakosarjaa yrittää pois koneen välistä ennen kuin suostuin uskomaan että tarvii moottorin tuki irroittaa.
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Tarkista nyt että onko siellä reiässä ollenkaan studinjämää, yleensä ei ole mitään jäljellä.... Sitä tarkistusta varten et tartte kuin pikkuruuvarin ja työnnät sen sinne reikään ja laitat kynnen kiinni ruuvariin niin pitkälle kunnes tulee se sarja vastaan ja sitten et liikuta kynttä ruuvariin nähden ja otat ruuvarin pois ja mittaat, kuinka syvälle se ruuvari sinne uppos, reikää on about 10mm + pakosarjan laipan paksuus toiset about 10-12mm, jos ruuvaria uppos yli 20mm, reikä on tyhjä...jaskau kirjoitti:Olettaen että takimmainen pultti on poikki niin onko jotain kikkakolmosta vai kokeilenko kulmavaihteella porata ja vastakierretapilla jämä pois?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1