Käynnistymis ongelma
Mitkä hehkut siellä on??
Aijuu, 3.1 -kone, siellä on nuo hehkut: http://www.jamant.fi/hehkutulppa-xjzjwj ... p-873.html ja nuo on 11V hehkut, joten kyllä tuolla jännitteellä pitää hehkua!!
Aijuu, 3.1 -kone, siellä on nuo hehkut: http://www.jamant.fi/hehkutulppa-xjzjwj ... p-873.html ja nuo on 11V hehkut, joten kyllä tuolla jännitteellä pitää hehkua!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Rele annostelee myös jännitettä, ettei ne 11V hehkut kärähdä, niille ei nimittäin tartte paljoa antaa ylijännitettä, niin menee vastus poikki!! Olen kokeillut!! Ja 11V hehkulle 11.3V on ihan OK!!KapuKalle kirjoitti:Muta akussa on kyllä paukkuja. 12,8v. Miksi se ei mene hehkulle?
Eli nyt tarkistamaan, mitkä hehkut siellä on ja oletko jo boosterilla ne rikkonut!! Eli ainakin yksi hehku ylös ja kyljestä lukemaan, mille jännitteelle ne on??
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Löytyy 12v releitä, mutta ei suoraan tuohon sopivaa hehkurelettä!!KapuKalle kirjoitti:Löytyykö sinulta 12v relettä?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Asia 1.
Tuossa KJ CRD:ssä menee ihan akkujännite hehkuille.
Siellä on 2 relettä eli 1 rele ja 2 hehkua sen jälkeen ja ihan kärjelliset releet.
Hehkuun on merkattu 11v jännite (pieni varaus mutta näin muistelen)
Miettiny tuota ja varmaan on saatu parempi toiminta noille tulpille alhaisemmalla jännitteellä. tuossa 3.1TD koneessakin service manualin mukaan imasee alkuun noin 100Amp ja kun syttyvirta yms on päällä niin akkujännite yleensä tipahtaa sinne 11.2-11.5V kantimiin hyvälläkin akulla.
Sen vuoksi seuraava kysymys. Oletko mitannut tuon akkujännitteen hehkutuksen aikana ennen käynnistystä vai kun autossa ole virrat päällä?
Asia 2.
Jos sulla on se paketti niin siinä paketissa ei näy jännitettä mutta varmaan osanumero löytyy. Kurkkaisin itse sillä osanumerolla sen hehkun speksit ennen kuin hehkua lähtisin irrottamaan asian tarkastamiseksi.
Asia 3.
Hehkurele näyttäisi olevan manuaalin mukaan ihan perinteinen kytkevä rele jota ohjaa moottorin ohjainlaite jäähdytysnesteen lämpötila-anturin tietojen mukaan.
Tuossa KJ CRD:ssä menee ihan akkujännite hehkuille.
Siellä on 2 relettä eli 1 rele ja 2 hehkua sen jälkeen ja ihan kärjelliset releet.
Hehkuun on merkattu 11v jännite (pieni varaus mutta näin muistelen)
Miettiny tuota ja varmaan on saatu parempi toiminta noille tulpille alhaisemmalla jännitteellä. tuossa 3.1TD koneessakin service manualin mukaan imasee alkuun noin 100Amp ja kun syttyvirta yms on päällä niin akkujännite yleensä tipahtaa sinne 11.2-11.5V kantimiin hyvälläkin akulla.
Sen vuoksi seuraava kysymys. Oletko mitannut tuon akkujännitteen hehkutuksen aikana ennen käynnistystä vai kun autossa ole virrat päällä?
Asia 2.
Jos sulla on se paketti niin siinä paketissa ei näy jännitettä mutta varmaan osanumero löytyy. Kurkkaisin itse sillä osanumerolla sen hehkun speksit ennen kuin hehkua lähtisin irrottamaan asian tarkastamiseksi.
Asia 3.
Hehkurele näyttäisi olevan manuaalin mukaan ihan perinteinen kytkevä rele jota ohjaa moottorin ohjainlaite jäähdytysnesteen lämpötila-anturin tietojen mukaan.
kozel@ircnet
Sulake?
Vähän myöhässä mutta laitan kuitenkin tällaisen. Omassa WJ:ssä oli hehkutuksen 50A sulake poikinut. Ilmeni juuri tullainen käynnistymis ongelma. Virtaa tuli ilmeisesti jälkihehkutuksen kautta. Sulake on iso punainen konehuoneen vasemmalla puolella olevassa rasiassa. Muistaakseni keskirivi ja 3 alimmainen sulake.