-98 ZJ 5,2 Dana44 edessä ja takana, linkki kuviin
-98 ZJ 5,2 Dana44 edessä ja takana, linkki kuviin
Onhan se vaikeeta jos ei osaa!
Näistä on ollut Jeeppifoorumilla puhetta jonkin, joissain Venezuela- malleissa löytyy (rautainen) D44 edestä ja takaa. Sama pätee myös XJ:ssä, niitä on siellä ollut D44- akseleilla.
Jostain kumman syystä missään muualla niitä ei ole, ei siis ilmeisesti edes muualla Etelä- Amerikan maita (jollei ole viety Venezuelasta). Noitahan moni himoitsee, mutta ei oikein ole helppoa tuolta saada mitään tavaraa ulos ilmeisesti..
Jostain kumman syystä missään muualla niitä ei ole, ei siis ilmeisesti edes muualla Etelä- Amerikan maita (jollei ole viety Venezuelasta). Noitahan moni himoitsee, mutta ei oikein ole helppoa tuolta saada mitään tavaraa ulos ilmeisesti..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Pitaisko mun kerata taalta noita kontillinen? Kontin rahti suomeen maksaa noin 4000 euroa. Jos vaikka 20 akselia loytyisi niin rahdin osuus olisi 200,- per akseli.
Hinnaksi vapaasti suomessa tulisi helposti viis- kuussataa plus tarkistus/kunnostus ja myyjan katteet. Ei taitaisi tonni riittaa myyntihinnaksi suomessa.
Perat on muuten rautaa molemmat, kokeilin jaakaappimagneetilla kopasta, en kannesta.
Hinnaksi vapaasti suomessa tulisi helposti viis- kuussataa plus tarkistus/kunnostus ja myyjan katteet. Ei taitaisi tonni riittaa myyntihinnaksi suomessa.
Perat on muuten rautaa molemmat, kokeilin jaakaappimagneetilla kopasta, en kannesta.
Onhan se vaikeeta jos ei osaa!
No niinkuin tuossa yllä jo kirjoitin, että rauta D44:t 
Kyllä noita varmasti täällä kaupaksi saisi, jos vain hinta on kohdallaan. On kuitenkin ihan bolt-on akseleeita niin XJ:hin kuin TJ:hin etupään osalta, eikä tuon levyisiä D44 akseleita liikaa ole täällä tarjolla (= käytännössä ei ollenkaan). Taka- akselit ei suoraan käy kuin ZJ:hin.
Nuohan on periaatteessa lähes vastaavat akselit kuin TJ- rubiconissa, rautainen D44 edessä D30 ulkopäillä, ja takana myös rauta D44, molemmilla akseleilla ABS:t. Näistä vain puuttuu lukot, ja etuakseli on LP mallia eikä HP.

Kyllä noita varmasti täällä kaupaksi saisi, jos vain hinta on kohdallaan. On kuitenkin ihan bolt-on akseleeita niin XJ:hin kuin TJ:hin etupään osalta, eikä tuon levyisiä D44 akseleita liikaa ole täällä tarjolla (= käytännössä ei ollenkaan). Taka- akselit ei suoraan käy kuin ZJ:hin.
Nuohan on periaatteessa lähes vastaavat akselit kuin TJ- rubiconissa, rautainen D44 edessä D30 ulkopäillä, ja takana myös rauta D44, molemmilla akseleilla ABS:t. Näistä vain puuttuu lukot, ja etuakseli on LP mallia eikä HP.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Tassahan alkaa oikein innostua. Katselin jo vahan parempikuntoista -98 ZJ 5,9 Limited: ia netista. Oli yksi joka on myos Venezuelassa kasattu ja 100 000 km ajettu, oikein siisti, 12,000,- USD. Lisaksi se on viela tuolla vuoriston puolella, eli ei ole ruosteessa niinkuin nama rannikon autot jotka ovat jatkuvasti trooppisessa suolasumussa. Siita saisi hienon pelin jota voisi alkaa vaikka vahan varustelemaan.
Tiedatteko etta voisiko sen 5,9: n Dana44 perassa olevan kitkalukko mekanismin asentaa myos etuakselille tassa tapauksessa kun molemmat ovat Dana 44 mallia. Tarkoitan siis etta asentaa ilman suurempia koneistuksia ja virityksia, vai onko siina jotain pyorimissuunta asioita tai muita.
Katoin netista mita toi Timo L: an kirjoittama HP ja LP tarkoittaa. Ainakin XJ: ssa on taalla high pinion rauta Dana44.
Tiedatteko etta voisiko sen 5,9: n Dana44 perassa olevan kitkalukko mekanismin asentaa myos etuakselille tassa tapauksessa kun molemmat ovat Dana 44 mallia. Tarkoitan siis etta asentaa ilman suurempia koneistuksia ja virityksia, vai onko siina jotain pyorimissuunta asioita tai muita.
Katoin netista mita toi Timo L: an kirjoittama HP ja LP tarkoittaa. Ainakin XJ: ssa on taalla high pinion rauta Dana44.
Onhan se vaikeeta jos ei osaa!