wj 2.7 crd kulkee vain pakilla

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
TsKo
Viestit: 18
Liittynyt: 16.01.2014. 23:39
Paikkakunta: Loppi

wj 2.7 crd kulkee vain pakilla

Viesti Kirjoittaja TsKo » 11.05.2014. 23:44

No niin, vaihdoimpa tollasen diesel wj:n alle ja kaksisataa kilometriä kun oli ajettu, ilman ennakkovaroitusta heitti kaikki mittarit nollille ja sytytti kaikki varoitusvalot tauluun. No tienposkeen pysähdyttiin ja hetki ihmeteltiin et mikäs ny? Katoin et muutaman sadan metrin päässä on levike ja ajoin sinne, lähti liikkeelle ja liikkui ihan normaalisti, vain mittarit pimeenä. Sitten levikkeellä pelit seis ja virta takasin, auto käyntiin ja kas vaan kaikki mittarit heräsi eloon, mutta kun laittaa d:n päälle tuntuu vain vaimea nytkäys ja ei jaksa liikkua kun koittaa painaa kaasua. Pakki pelaa täysin normaalisti, mutta eteenpäin oli mikä vaan numero kepissä niin tuntuis luistavan ihan reilusti.

Vain hetkistä aikaisemmin kun lähdin huoltoaseman pihasta liikkeelle vaihtoi ja pelasi täysin normaalisti :D

Kokeiltiin akunkenkää irti ja hidasta nelivetoa mutta ei kummene miksikään, öljyjä olisin halunnu vilkasta mutta eihän tossa mersun vaihelaatikossa oo tikkua ollenkaan.

Yhdeksän vuoden välein kaksi kertaa autoiluhistoriani aikana olen tarvinnut hinausautoa ja molemmilla kerroilla samassa kaupungissa, joka on noin kolmensadan kilometrin päässä kotoa :D &%"½ mä rupeen kiertämään tuon Etelä-Savolaisen kylän kohta tarkoituksella ja kaukaa.

Mutta joo, joku sähköhäiriö lienee kyseessä, mutta mihin toi sitten viittaisi??
2002 Jeep Grand Cherokee 2.7CRD limited
1990 Toyota Hj61 4.0td

TsKo
Viestit: 18
Liittynyt: 16.01.2014. 23:39
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja TsKo » 13.05.2014. 21:26

No mittaristosta löytyi seuraavat vikakoodit

P0702
P0703
P0340
P0836
P0530
P1652
2002 Jeep Grand Cherokee 2.7CRD limited
1990 Toyota Hj61 4.0td

Sikli
Viestit: 183
Liittynyt: 17.01.2013. 20:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Sikli » 13.05.2014. 21:48

ZJ 4.0 -96

TsKo
Viestit: 18
Liittynyt: 16.01.2014. 23:39
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja TsKo » 14.05.2014. 5:42

Kiitoksia listasta.

P0703 Brake Switch Stuck Pressed or Released.
Meinaa vissiin poljin katkaisijaa? Pitää tänää töiden jälkeen alkaa perehtymään.
2002 Jeep Grand Cherokee 2.7CRD limited
1990 Toyota Hj61 4.0td

Sikli
Viestit: 183
Liittynyt: 17.01.2013. 20:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Sikli » 14.05.2014. 12:58

Veikkaan että sinulla on johdoissa vaan häikkää, joku maadoitus ehkä? Kiinnosti tuo P1652 kun sitä ei löytynyt tuolta listalta, sehän vallan veikeä vikakoodi onkin. Ellei olisi niin kauhee flunssa saattais jopa ymmärtää osan lukemastaan eri foorumeilta. Mie meen nukkumaan, töistäkin ajoivat pois.
ZJ 4.0 -96

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 14.05.2014. 13:24

P0702- TRANSMISSION CONTROL SYSTEM ELECTRICAL
P0703- Brake Switch Stuck Pressed or Released
P0340- No Cam Signal at PCM
P0836- 4WD KATKAISIJAN/KYTKIMEN PIIRI
P0530- A/C Refrigerant Pressure Sensor Circuit
P1652- SERIAL COMMUNICATION LINK MALFUNCTION
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

TsKo
Viestit: 18
Liittynyt: 16.01.2014. 23:39
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja TsKo » 14.05.2014. 20:29

No alkaa vaikuttamaan nyt siltä, että tää rupee olee Jamantin heiniä tämä tapaus.

Jos on pihassa tilaa niin tuodaan jonon jatkoksi :lol:
2002 Jeep Grand Cherokee 2.7CRD limited
1990 Toyota Hj61 4.0td

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 14.05.2014. 20:46

TsKo kirjoitti:No alkaa vaikuttamaan nyt siltä, että tää rupee olee Jamantin heiniä tämä tapaus.

Jos on pihassa tilaa niin tuodaan jonon jatkoksi :lol:
On siellä tilaa, just sain ton yhden ongelmaprojektin valmiiks, kauheesti vaan koeajoo vielä... Tosin yksi jarruvikainen tuli taas, mutta takapihalla on tilaa...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 15.05.2014. 10:57

No nythän se onkin jo ajokuntoinen, vaikka en oo vielä koskenutkaan siihen :wink: , tänään katsotaan testerillä vielä, mitä siellä oikein tapahtuu.....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

TsKo
Viestit: 18
Liittynyt: 16.01.2014. 23:39
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja TsKo » 15.05.2014. 18:45

No niin, vaikuttaisi siltä että toissailtana kun putsailin shifterin piirikortin anturit, jotka lukee keppien asentoa paransi tämän vaivan ainakin toistaiseksi.

Jamantilla käyty kääntymässä ja putsailtiin vikakoodit pois, eikä uusia koeajon jälkeen ilmaantunut. Katotaan mitä rupee tekemään kun alkaa nyt tuolla Jeepillä ajelemaan, mutta kiitokset Jamantille nopeasta avusta 8)
2002 Jeep Grand Cherokee 2.7CRD limited
1990 Toyota Hj61 4.0td

Avatar
Timo L
Viestit: 1498
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 16.05.2014. 12:02

Taisi noissa ollakin jotain TSB:n arvoista vikaa nimenomaan vaihdekepin antureissa, ei ole ollenkaan tuntematon asia jenkkifoorumeilla ainakaan.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

piippu
Viestit: 38
Liittynyt: 05.11.2009. 20:41
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu » 16.05.2014. 15:33

Aika jännä että kesken ajon sekoaa noin, kun muistelisin mersupuolelta että ne vähäiset vastaavat tapaukset tulleet ilmi liikkeelle lähtiessä (tai parkkiin ajaessa) kun keppiä liikuttaa....tai sitten ne huoltoaseman kaffit kaatuu sinne kepin juureen, mutta tässä ei ilmeisesti ollut siitäkään kyse? :shock:

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 16.05.2014. 15:38

piippu kirjoitti:Aika jännä että kesken ajon sekoaa noin, kun muistelisin mersupuolelta että ne vähäiset vastaavat tapaukset tulleet ilmi liikkeelle lähtiessä (tai parkkiin ajaessa) kun keppiä liikuttaa....tai sitten ne huoltoaseman kaffit kaatuu sinne kepin juureen, mutta tässä ei ilmeisesti ollut siitäkään kyse? :shock:
No sitähän mekin arveltiin, että jos siellä on ne kahvit sisällä, joku aikaisemmin kaatanut, päälle ei näy mitään, mutta mitä siellä on sisällä?
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Timo L
Viestit: 1498
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 16.05.2014. 16:00

Aijuu, niin kun tämä oli siis dieseli..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 16.05.2014. 16:22

Timo L kirjoitti:Aijuu, niin kun tämä oli siis dieseli..
Juu, ja ei ole koskaan amerikkalaan viety 2.7CRD-koneisia Jeeppejä, noita uudempiakin 3.0CRD -koneisia vietiin sinne vasta olikohan 2007 lähtien, jolloin myös jenkki-testerien softat tunnistaa ko laitteet....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus