Kovemmat äänet
Kovemmat äänet
Onkai tästäkin ollut puhetta, mutta en löytänyt viestejä. Haluaisin astetta kovemmat äänet GC 5.2 l, mitä/mikä putki pitäs hommata!? Vai miten olette tehneet? Ei tartte kovat olla mutta vähän isommat entä "vakio" äänet.
Suosittelen vahvasti jotain kammiotyyppistä vaimenninta edit: tarkoitin siis lasivillatäytteisiä (ei lasikuituisia niinkuin alunperin kirjoitin
), mitä on Motonetit yms. pullollaan. Ne kuulostaa rasittavilta jo valmiiksi, ja vielä kamalammalta sitten kun villat palaa pois.
Itsellä on omassa 5.9 Grandissä (päivittäisessä käytössä, enkä tykkää mistään metelöivästä kuminakaapista) Flowmasterin Delta 50- sarjan 3" sisään- ja ulostulolla oleva pönttö. On sisälle hyvinkin siedettävä, ulospäin kuulee kyllä mikä kone pellin alla hörisee. Jos haluaa vähän kovempaa ääntä, niin sitten Super40 tai Super44 - ne tosin on jo huomattavasti äänekkäämpiä.

Itsellä on omassa 5.9 Grandissä (päivittäisessä käytössä, enkä tykkää mistään metelöivästä kuminakaapista) Flowmasterin Delta 50- sarjan 3" sisään- ja ulostulolla oleva pönttö. On sisälle hyvinkin siedettävä, ulospäin kuulee kyllä mikä kone pellin alla hörisee. Jos haluaa vähän kovempaa ääntä, niin sitten Super40 tai Super44 - ne tosin on jo huomattavasti äänekkäämpiä.
Viimeksi muokannut 2 päivämäärä Timo L, muokattu yhteensä 25 kertaa
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Olikohan Racersplacesta.
Saahan noita aika helpolla vaikkapa Summitracingistä tilattua suoraan jenkeistäkin. Taisi vain pöpinäpöntön kohdalla olla niin, että kotimainen putiikki toimitti halvemmalla, mutta toimitusaika oli silloin pitkähkö.
Saahan noita aika helpolla vaikkapa Summitracingistä tilattua suoraan jenkeistäkin. Taisi vain pöpinäpöntön kohdalla olla niin, että kotimainen putiikki toimitti halvemmalla, mutta toimitusaika oli silloin pitkähkö.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Mulla on ollu kans Racers Placesta haettu Flowmasterin pönttö jo pitkään. Super44 muistaakseni malliltaan. Äänet paranee kummasti mutta ihan maltilliset vielä. Itseasiassa sais noi nappularenkaat alla olla vieläkin kovemmat, ei kuule moottorin ääniä renkaiden yli sisällä
Edellisessä Flowmasterissa kun oli nyrkin kokoinen reikä kyljessä oli äänet kohdallaan 
Pitäis varmaan seuraavaksi kokeilla jotain kisavaimenninta tai sitten miettiä saisko jonkun avonaisemman katalysaattorin Flowmasterin eteen...


Pitäis varmaan seuraavaksi kokeilla jotain kisavaimenninta tai sitten miettiä saisko jonkun avonaisemman katalysaattorin Flowmasterin eteen...
Viimeksi tankillä käydessä viereen ajoi Mustangi missä oli äänet kohdallaan kun koneen perässä ei ollut muuta kuin etuputki.. jotenkin sopi kasikoneelle, mukavan repivä soundi.
Sellaistahan se on, kolme vuotta kun tallissa rakentaa autoa ja lopulta saa sen tulille niin puuttuva äänenvaimennin on turha härpäke.

ZJ 4.0 -96
Arvaa miks mä vastaan sähköposteihin välillä melkein minuutissaJiiPee kirjoitti:Racers Place ei ole oikein innokas vastailemaan sähköpostiin joten pitää visiin jostain muualta tilata. Ei saisi ikinä olla yrityksellä postia / sivuja jos niitä ei käytetä/päivitetä.

Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Juu, kyseisen putiikin asiakaspalvelu on täyttä skeidaa.. Summitracingistä löytyy kyllä suoraan tuota pönttöä, niillä vain lähetyskulut on nousseet kuten monilla muillakin liikkeillä jenkeissä. Suomesta tuota vaimenninta löytyy aika huonosti suoraan mistään, ainakaan tuon kokoisena. Tosin ei etsivä tieltä eksy, google käyttöön niin jostain voisi löytyäJiiPee kirjoitti:Racers Place ei ole oikein innokas vastailemaan sähköpostiin joten pitää visiin jostain muualta tilata. Ei saisi ikinä olla yrityksellä postia / sivuja jos niitä ei käytetä/päivitetä.

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
2.5"/ 3" enimmäkseen 5.9:ssä.., downpipet on muistaakseni 2". Mutta ostin mutkat ja suoraa putkea motonetistä (2" ja 3"), niistä hitsasin kasaan alusta loppuun asti. Hankalin kohta oli tee-se-itse Y-liitännän tekeminen 2" putkista 3" rööriin, aikamoista leikkaa-ja-liimaa meininkiä. Downpipet tein uusiksi pakosarjan liitännältä alaspäin, hyödynsin sen alkupäässä olevan liitännän mistä eteenpäin hitsasin uudella putkella. Sai samalla vähän lähemmäs lohkoa/ öljypohjaa halaamaan vasemman lohkon putken, ei olisi muuten mahtunut kardaanikaan oikein pyörimään high pinion etuakselin kanssa 
Varmaan valmiita putkiakin saa, mutta itselle halusin pakoputkiston mahdollisimman ylös joten ne ei käyneet. Vakionahan rööri roikkuu aika alhaalla, varsinkin siinä koneen alla. Olisin sovittanut vasemman lohkon pakoputken öljypohjan ja laatikon väliseen "kuoppaan", mutta ennenkuin saan teetettyä metallipunosletkusta uudet vaihdelaatikon jäähdyttimen letkut niin homma ei oikein onnistu, kun ne on tiellä.
Ajattelin laittaa putken vielä siinä vaiheessa uusiksi, kun tuo on tehty ja koitan jostain etsiä peltisatsit. Doug Thorley:n sarjoja aina sillointällöin on myynnissä, mutta niissäkin tuo downpipe- osuus on vähän hölmö kun putki roikkuu öljypohjan alla -> metsässä ei sillä satsilla tarvitse paljoa ajaa
edit: Tuosta nyt hieman näkee miten se putki menee, ei tosin kauhean hyvin.. ja tosiaan vaimennin on heti katin perässä, ja heti vaimentimesta 45* mutka viistosti sivulle alas (putken pää leikattu maanpintaan nähden vaakasuoraksi). Eli putki loppuu ennen taka-akselia, näkyy kuvastakin juuri ja juuri. Pakokaasuja ei normiajossa tule sisälle edes ikkunat auki ajaessa tai ruuhkaliikenteessä.


Varmaan valmiita putkiakin saa, mutta itselle halusin pakoputkiston mahdollisimman ylös joten ne ei käyneet. Vakionahan rööri roikkuu aika alhaalla, varsinkin siinä koneen alla. Olisin sovittanut vasemman lohkon pakoputken öljypohjan ja laatikon väliseen "kuoppaan", mutta ennenkuin saan teetettyä metallipunosletkusta uudet vaihdelaatikon jäähdyttimen letkut niin homma ei oikein onnistu, kun ne on tiellä.
Ajattelin laittaa putken vielä siinä vaiheessa uusiksi, kun tuo on tehty ja koitan jostain etsiä peltisatsit. Doug Thorley:n sarjoja aina sillointällöin on myynnissä, mutta niissäkin tuo downpipe- osuus on vähän hölmö kun putki roikkuu öljypohjan alla -> metsässä ei sillä satsilla tarvitse paljoa ajaa

edit: Tuosta nyt hieman näkee miten se putki menee, ei tosin kauhean hyvin.. ja tosiaan vaimennin on heti katin perässä, ja heti vaimentimesta 45* mutka viistosti sivulle alas (putken pää leikattu maanpintaan nähden vaakasuoraksi). Eli putki loppuu ennen taka-akselia, näkyy kuvastakin juuri ja juuri. Pakokaasuja ei normiajossa tule sisälle edes ikkunat auki ajaessa tai ruuhkaliikenteessä.

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Jees, kiitti taas tiedoista.
Flowmasteria voipi olla aika hankala saada, postikulut kyllä nousee pilviin.
Pitäsköhän kokeilla http://martelius.com/. Ei ollu paha hinta 2,5" putkella ja niiden omatekoisella turbo änärillä katin jälkeen. Äänestä en tiiä, tosin en oo kuullu flowmasteriakaan joten ei osaa vertailla

Flowmasteria voipi olla aika hankala saada, postikulut kyllä nousee pilviin.
Pitäsköhän kokeilla http://martelius.com/. Ei ollu paha hinta 2,5" putkella ja niiden omatekoisella turbo änärillä katin jälkeen. Äänestä en tiiä, tosin en oo kuullu flowmasteriakaan joten ei osaa vertailla

JiiPee kirjoitti:Jees, kiitti taas tiedoista.
Flowmasteria voipi olla aika hankala saada, postikulut kyllä nousee pilviin.
Pitäsköhän kokeilla http://martelius.com/. Ei ollu paha hinta 2,5" putkella ja niiden omatekoisella turbo änärillä katin jälkeen. Äänestä en tiiä, tosin en oo kuullu flowmasteriakaan joten ei osaa vertailla
Omat kokemukset villavaimennin vs. kammiovaimennin - ei ole enää paluuta noihin villatäytteisiin pöristimiin


Youtubesta löytyy aika hyvin videopätkiä kun etsii Flomaster Delta 50, ja löytyy ihan Jeepeistäkin. Löytyy myös niitä äänekkäämpiä versioita, mistä vähän saa kuvaa millainen on. Toki noita kammiovaimentimia tekee muutkin putiikit kuin Flowmaster, mutta soundien puolesta itse ainakin ollut erittäin tyytyväinen, eikä hintakaan ollut tosiaan mikään älytön. Koita nyt vielä kysellä jos joku muu kuin racersplace myisi suoraan kotimaasta..
edit: tässä esmes joku, vähän huonolaatuinen ääni tosin videolla..
http://www.youtube.com/watch?v=ORXe91InGi4
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä