Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
-
jaskau
- Viestit: 69
- Liittynyt: 16.01.2013. 14:14
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja jaskau » 16.12.2013. 21:17
No nyt alkoi jeeppi kiukuttelemaan. Maantiellä ajaessa 80-90 km vauhdissa nyki oikein kunnolla reippaammalla kaasulla, esim ylämäessä. Tasasella kulkee hyvin. Nykiessä kierrosmittari tippui nollille. Tyhjäkäynti on ihan nätti, samoin kaupunkiajossa ei ole ongelmia. Ei anna mitään vkakoodeja.
Mistäköhän lähdetään tuollaista selvittämäänP Tulpat, johdot, jakaja? kenties joku anturivika? Kaikki kokemukset ovat tervetulleita jotta saadaan auto taas ehyeksi...

-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6442
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 16.12.2013. 22:40
Mikä vuosimalli ja mikä moottori??? Pikkasen vaikea nähdä täältä saakka...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
jaskau
- Viestit: 69
- Liittynyt: 16.01.2013. 14:14
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja jaskau » 17.12.2013. 9:02
No katsos, aina jotain unohtuu kun kiihdyksissään kirjottaa...
vm -91, 4.0 HO
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6442
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 17.12.2013. 9:17
Paha sanoo, testerillä pitäis katsoa, jos sieltä sais vihjettä tai mikä anturi antaa väärää tietoa, voi olla happitunnistin, voi olla myös puola, tulpanjohdot, tulpat, jakajankansi/pyörijä, joku muu...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
jaskau
- Viestit: 69
- Liittynyt: 16.01.2013. 14:14
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja jaskau » 17.12.2013. 18:51
CPS anturilta lähtevissä johdoissa on epämääräisen näköisiä apiko-liittimiä... Eivät ilmeisesti sellaiseen kuulu vakiona...
Lähtisikö siitä ensimmäisenä vikaa etsimään?
Minkälainen liitin pitäisi olla johdon päässä? Tuossa se näyttää olevan pyöreä.
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä
jaskau, muokattu yhteensä 17 kertaa
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6442
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 17.12.2013. 18:53
jaskau kirjoitti:CPS anturilta lähtevissä johdoissa on epämääräisen näköisiä apiko-liittimiä... Eivät ilmeisesti sellaiseen kuulu vakiona...
Lähtisikö siitä ensimmäisenä vikaa etsimään?
No siitähän voi lähteä, siellähän voi olla väärä anturi kokonaan!!! Tuossa uusi:
http://www.jamant.fi/asennontunnistin-k ... -1277.html
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
jaskau
- Viestit: 69
- Liittynyt: 16.01.2013. 14:14
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja jaskau » 17.12.2013. 19:01
Todennäköisesti siihen on laitettu väärä anturi jonka liitin ei ole sopinut moottorin päähän ja näppärästi korvattu apikoilla. Itse anturit ovat ilmeisesti ulkonäöltaan samanlaisia ja sopivat ristiin, ero on vaan littimessä, eikö näin?
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6442
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 17.12.2013. 19:25
jaskau kirjoitti:Todennäköisesti siihen on laitettu väärä anturi jonka liitin ei ole sopinut moottorin päähän ja näppärästi korvattu apikoilla. Itse anturit ovat ilmeisesti ulkonäöltaan samanlaisia ja sopivat ristiin, ero on vaan littimessä, eikö näin?
En tiedä, voi olla mekaanisesti sama, mutta sisäinen vastus saattaa erota, jolloin se sun vikas on sitten siinä!! Ehkä...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
SeveXJ
- Viestit: 12
- Liittynyt: 29.07.2013. 8:18
- Paikkakunta: Pyhtää
Viesti
Kirjoittaja SeveXJ » 07.04.2014. 13:54
Moro!
Täällä nykimistä aiheutti haljennut virranjakajan kansi. Varsinkin kosteammalla kelillä kipinä pääsi karkuun virranjakajan kotelon läpi kiinnityspultin kantaan. Pintakaasulla saattoi mennä ihan kivasti, mutta suuremmalla kuormalla heikko kipinä ei jaksanut sytyttää bensailmaseosta, jolloin moottori alkoi nykiä..
-Severi
Ps. Vika on helppo todeta hämärässä, kun konehuoneessa näkyy vähän ylimääräistä valoa..

XJ 2.5 -97