grandi wj 3.1 täristää?

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
PekkaSt
Viestit: 26
Liittynyt: 02.08.2010. 19:53
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja PekkaSt » 01.10.2013. 12:18

Mulla oli MAP-anturi viallinen 130€ ja kone kävi tosi huonosti matalilla kierroksila
Ylimääräsiin ääniin löytyi syyksi ilmanputsarinkotelon kiinnityspultit jotka hankas lokasuojan reikiin. Taka kardaani oli tosi romu marmorilta 530€
ja värinät hävis.

pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 01.10.2013. 15:53

Oliko kardaanin nivelissä selvästi väljää, omassa ei tuntuis juurikaan lappia. Täytyy tuota map anturia kokeilla. Vielä on vaihtamatta taka akselin ylätukivarsi "bumerangi". Taka akseli nytkähtää edelleenki ehkä turhan paljon veto päällä, (nivelen kulma muuttuu). Ketuttaa vaan kokeilla kalliilla osilla, mistä vika löytyis. Mutta kiitos vinkistä!

PekkaSt
Viestit: 26
Liittynyt: 02.08.2010. 19:53
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja PekkaSt » 02.10.2013. 18:20

Kardaanin nivelessä ei muistaakseni tuntunut väljää (vakionopeusnivel). Taka-akselin yläkiinnityspiste oli myös irti se kolisi aika kovin. Kardaani helppo kokeilla, kun ottaa irti toisesta päästä niin sen kyllä tuntee jos vikaa. Nämä on nyt tällaisia hengennostatus juttuja. Jamant vaan tuppaa olemaan oikeassa noissa veikkauksissa :( . MAPiin ei muuten auttanut puhdistus mitään vain vaihto jeesas.

pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 05.11.2013. 18:32

Tänään kävin automaattilaatikko tietäjän luona, kaveri kävi koeajolla ja totes, että ei lyö turbiinilukkoa päälle. Sehän se siihen ylämäkeen veättäessä löi pois päältä ja kierrokset nous kun alko luistaa (aikaisemmin kesällä). Enpä tuota ite hoksannu, että nyt luistaa veto päällä. Onko tuo sähkövika vai joku muu? :shock:

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 05.11.2013. 18:49

Joko ei tule käskytystä ohjainlaitteelta tai sitten on solenoidi rikki (se tosin pitäis näkyä vikakoodina)!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 05.11.2013. 19:14

Vikakoodia ei anna, sen tolkuttoman virtalukon ränkkäämisen jälkeen. Täytyy kattoa noi kaikki mahdolliset liittimet, kun ottivat laatikon siitä kesällä pois.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 05.11.2013. 19:22

Pitää katsoa testerillä, ei anna vaihteiston vikakoodeja avainsysteemillä (paitsi jos antaa, niin antaa silloin yleiskoodin vain eli P0700=vaihteistonvika, vie testeriin luettavaksi)!!
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä JAMANT, muokattu yhteensä 5 kertaa
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 05.11.2013. 19:32

okkei!

pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 09.11.2013. 0:30

Eivät päässy jeepin laatikon aivoihin paikallisessa, mutta turbiini nyt pöydällä, ja menee tarkistukseen sinne mistä tulikin.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 10.11.2013. 10:17

-Vikakoodit
-Suuttimet?
Suuttimet voi heittää keskenään ja tämä kompensoituu korkeammilla kierroksilla ja tärinä vähenee. Tämä heitto voi jakajapumppukoneissa tehdä tuota vaikka savutusta tms. Ei olisikaan. Nuo suuttimet ei ole mahdottoman kalliita käyttää dieselpajalla tarkastuksessa ja tietää ainakin että ne on kunnossa.
kozel@ircnet

pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 10.11.2013. 19:58

Laatikko on tosiaan nyt irti. Vetolevy näyttäs ehjältä. Öljy on minusta aika tummaa mutta ei haise merkittävästi. Öljypohjan magneetista löyty 5mm torx kantanen ruuvi, mistähän tuo on irti?

pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 03.12.2013. 12:45

Laatikko kävi huollossa ja turbiini purettavana. Turbiini on taas uusi, kun eivät aukasun jälkeen enää pystyneet samoja kuoria hitsaamaan. Ei kuulemma turbiinissa mitään vikaa. Laatikko tarkastettiin ja vaihdettiin nämä tarpeet (kopioitu laskusta):
tiivisteet
suodatin
shell
turbiinitarkistus
governor sensori
governor solenoidi
öljyt

Turbiinilukkoa ohjaava solenoidi oli kuitenkin kuulemma ehjä.

Joku vika siellä oli, kun JEEPPI PELAA NYT HIENOSTI!

pee
Viestit: 20
Liittynyt: 01.10.2013. 20:44
Paikkakunta: Mäntsälä P

Viesti Kirjoittaja pee » 06.12.2013. 23:19

kehtaak kysyä,

a) paljoks kustans ?

b) missä vaihdissa lukittee turbiinin nyt ?
Levannon We(l)ho

pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 14.12.2013. 19:14

Remppa makso 1100e sisältäen turbiinin tarkistus 100e. Täydellistä remppaa ei tehty, esim. massalevyjä ei vaihdettu kun pinnoissa näky vielä tekstit.

Väittäsin, että n. 90-100 menee turbiinilukko päälle. Hankala sanoa kun puree tuo turbiini nyt hyvin kiinni.

Kirjoita vastaus