zj etupyörän laakeri
zj etupyörän laakeri
Hojo hojo. Katsurisetä meinas et on etupyörän laakerissa väljää ja leimaa ei herunu... Millanen homma tuo on vaihtaa? En ite oo tutkinu asiaa mut voiko vika olla vetarissakin? Usa varaosa koskiselta ainakin saa sen laakerin tai siis koko napahan siinä siis tulee.
Hojo. Tuolla oon itse XJ:n navan irroittanut:
viewtopic.php?t=68&postdays=0&postorder=asc&start=52
Olettaisin että ZJ:ssä on aikalailla samanlainen kuvio tuo navan irroitus. ZJ:ssä on lisäksi abs-kilkkeitä, mutta en usko että niitä navassa on. Hammaskehä taitaa olla vetarissa ja tunnistinkin olkavarressa. Jamant varmaan korjaa jos olen väärässä. Ei tuo kovin työläs vaihtaa ole, jos on sopivat työkalut ja osat ei ole pahasti kiinni ruostuneet. Noihin pultteihin (ja mahdollisesti vetarin sovitukseen napaan) kannattaa jo hyvissä ajoin ruiskutella jotain irroitusöljyä. Sama pätee tietty kaikkiin alustan pultteihin, mitkä yleensä jämähtää aika tiukkaan kiinni ajan myötä... Muutama tunti varmaan menee rauhaksiin askarrellessa.
En kyllä usko että vetarin viat ilmenisi samalla tavalla kun finaalissa oleva laakeri. Jos laakeri alkaa menemään, niin katsurihan huomaa juurikin sen välyksen siitä lakerista, kun rengas pääsee heilumaan.
viewtopic.php?t=68&postdays=0&postorder=asc&start=52
Olettaisin että ZJ:ssä on aikalailla samanlainen kuvio tuo navan irroitus. ZJ:ssä on lisäksi abs-kilkkeitä, mutta en usko että niitä navassa on. Hammaskehä taitaa olla vetarissa ja tunnistinkin olkavarressa. Jamant varmaan korjaa jos olen väärässä. Ei tuo kovin työläs vaihtaa ole, jos on sopivat työkalut ja osat ei ole pahasti kiinni ruostuneet. Noihin pultteihin (ja mahdollisesti vetarin sovitukseen napaan) kannattaa jo hyvissä ajoin ruiskutella jotain irroitusöljyä. Sama pätee tietty kaikkiin alustan pultteihin, mitkä yleensä jämähtää aika tiukkaan kiinni ajan myötä... Muutama tunti varmaan menee rauhaksiin askarrellessa.
En kyllä usko että vetarin viat ilmenisi samalla tavalla kun finaalissa oleva laakeri. Jos laakeri alkaa menemään, niin katsurihan huomaa juurikin sen välyksen siitä lakerista, kun rengas pääsee heilumaan.
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Jep siinä oli ihan käypäset ohjeet myös zj:n navan irroitukseen,, siihen ison napamutterin irroitukseen kannattaa varata tosiaan hieman jatkovartta osaa olla tiukassa (tosin enhän tiedä kuin riuska jeppe olet
)
ja jos ei vasaralla pultinkantoihin lyömällä irtoo niin navan kiinnityspultit auki päin noin 10mm ja pultinkannan ja "ceen" väliin sattuva hylsy ja lyhyt jatko, ratinkääntö ja napa työntyy ulos ohjauksestaan.
Ja kasatessa sitä kupari/alupastaa väliin

ja jos ei vasaralla pultinkantoihin lyömällä irtoo niin navan kiinnityspultit auki päin noin 10mm ja pultinkannan ja "ceen" väliin sattuva hylsy ja lyhyt jatko, ratinkääntö ja napa työntyy ulos ohjauksestaan.
Ja kasatessa sitä kupari/alupastaa väliin
97 zj 4.0
Apupoika Hessu
045-1720032 (ja salaisiin numeroihin en vastaa)
Apupoika Hessu
045-1720032 (ja salaisiin numeroihin en vastaa)
