Cherokee KJ 1 vaihteen jäykkyys
Cherokee KJ 1 vaihteen jäykkyys
2,4 manuaali -03 bensa.Onko jeepin ominaisuus vai jotain menossa rikki,kun ykkönen ei mene kunnolla päälle auton paikallaan seistessä.Pienessä liikkeessä menee mukavasti,muissa vaihteissa ei vikaa?
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 11.05.2009. 21:04
- Paikkakunta: Mäntsälä
Täällä samanlaisen ongelman kanssa ihmetelty samaisella autolla. Laatikkoöljyt vaihdoin moparin omiin öljyihin mut ei ollut vaikutusta. Kylmänä pakkasella ei meinaa välillä saada mitään vaihdetta silmään paikalta lähtiessä. Ajaessa ok.
Näin amatöörinä ajattelisin että kytkin rupeaa olemaan finito ??? Onkohan kukaan tehny/teetättäny kytkinremppaa 2.4 + manuaali härveliin? Maksoiko paljon vai hemmetin paljon.
Näin amatöörinä ajattelisin että kytkin rupeaa olemaan finito ??? Onkohan kukaan tehny/teetättäny kytkinremppaa 2.4 + manuaali härveliin? Maksoiko paljon vai hemmetin paljon.
Jos ei vaihteet kytkeydy, se tarkoittaa yleensä, että kytkin ei irrota, rattaat jää pyörimään, vaikka kytkinpoljin on lattiassa!! Joko kytkimen silmälaakerin rasvat jumittaa ja pakottaa kytkin akslin pyörimään tai sitten kytkin ei vaan irrota enää (levy jumissa spooreilla ja levy jää kiinni vauhtipyörään...)!
Olen tehnyt kytkinremonttia 2.4 -koneisiin, mutta siellä on käytössä kahta erilaista kytkintä, joko normi tai kaksoismassavauhtipyörä-malli ja etukäteen ei voi tietää kumpi siellä on... Kaksoismassavauhtipyörässä menee sitten myös vauhtipyörä vaihtoon tai ongelmat jatkuu!!
Vikoina voi siis myös olla kaksoismassavauhtipyörän hajoaminen tai ilmaa kytkinpolkimen ja painelaakerin välisessä hydraulipiirissä, sitä vaan ei helpolla pysty ilmaamaan, kun ei ole ilmausruuvia, kierre kyllä on, mutta reikä on ummessa ja kukaan ei ole saanut selville sen kierteen nousua, jenkki-joe ilmoitti sen olevan "FACTORY SCREW", mitä se sitten tarkoittaa, ei selvinnyt mulle, ja mikään helposti saatavilla oleva ilmausruuvi ei sopinut, M8 kierre on sopivin, mutta on se niin väljä, että en usko että muovisessa kierteessä pysyy!! Mulla on uusia työsylintereitä hyllyssä, jos haluaa kokeilla, ilmaus on vaan hieman hankalampi, mutta tehtävissä, kun tietää, miten se tehdään....
Olen tehnyt kytkinremonttia 2.4 -koneisiin, mutta siellä on käytössä kahta erilaista kytkintä, joko normi tai kaksoismassavauhtipyörä-malli ja etukäteen ei voi tietää kumpi siellä on... Kaksoismassavauhtipyörässä menee sitten myös vauhtipyörä vaihtoon tai ongelmat jatkuu!!
Vikoina voi siis myös olla kaksoismassavauhtipyörän hajoaminen tai ilmaa kytkinpolkimen ja painelaakerin välisessä hydraulipiirissä, sitä vaan ei helpolla pysty ilmaamaan, kun ei ole ilmausruuvia, kierre kyllä on, mutta reikä on ummessa ja kukaan ei ole saanut selville sen kierteen nousua, jenkki-joe ilmoitti sen olevan "FACTORY SCREW", mitä se sitten tarkoittaa, ei selvinnyt mulle, ja mikään helposti saatavilla oleva ilmausruuvi ei sopinut, M8 kierre on sopivin, mutta on se niin väljä, että en usko että muovisessa kierteessä pysyy!! Mulla on uusia työsylintereitä hyllyssä, jos haluaa kokeilla, ilmaus on vaan hieman hankalampi, mutta tehtävissä, kun tietää, miten se tehdään....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 11.05.2009. 21:04
- Paikkakunta: Mäntsälä
Kaksoismassavauhtipyörä
kaikkea ne näihin raktoreihin on laittanutkin... Uskaltaako kysyä missä hinnoissa moinen systeemi mahtaa olla jos semmoinen tarvii laittaa?
"Kokeiles onko eroa et onko miten eroa kun auto on käynnissä tai sammuksissa."
Omassani ainakin sammutettuna vaiteet lopsahtelee normaalisti. Tai jos auto on vähänkin liikkeessä.
Kytkin myöskin "tarraa kiinni" varsin ylhäällä...

"Kokeiles onko eroa et onko miten eroa kun auto on käynnissä tai sammuksissa."
Omassani ainakin sammutettuna vaiteet lopsahtelee normaalisti. Tai jos auto on vähänkin liikkeessä.
Kytkin myöskin "tarraa kiinni" varsin ylhäällä...
2-massa&kytkinpaketti o varmaan siellä 800-1400e riippuen auton mallista ja paikasta mistä saa.. Sitten työt päälle.
Vaikuttaa noissa että kytkimen irrotuksessa on ongelma.
Kantsii katsoa että työsylinteri on kunnossa. Ainakin tuossa CRD koneen perässä olevassa NV3500 lootassa se o vaihteiston ulkopuolella ja näin helpommin tarkastettu. Mutta tuo että kytkin ei meinaa irrottaa ja sitten että se ottaa kohtuu ylhäällä vaikuttaa että jos voima polkimelta menee lootalle niin asetelmassa on jotain vikaa.
Kuitenkin kannattaa kurkata missä on vika ennen kuin menee synkronointi loppuun viallisen kytkimen takia.
Vaikuttaa noissa että kytkimen irrotuksessa on ongelma.
Kantsii katsoa että työsylinteri on kunnossa. Ainakin tuossa CRD koneen perässä olevassa NV3500 lootassa se o vaihteiston ulkopuolella ja näin helpommin tarkastettu. Mutta tuo että kytkin ei meinaa irrottaa ja sitten että se ottaa kohtuu ylhäällä vaikuttaa että jos voima polkimelta menee lootalle niin asetelmassa on jotain vikaa.
Kuitenkin kannattaa kurkata missä on vika ennen kuin menee synkronointi loppuun viallisen kytkimen takia.
kozel@ircnet