Jeep Wrangler kovakaton lämpöä pitävä sisäkattoverhoilu.

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Tena_67
Viestit: 31
Liittynyt: 24.11.2009. 0:31
Paikkakunta: Raahe

Jeep Wrangler kovakaton lämpöä pitävä sisäkattoverhoilu.

Viesti Kirjoittaja Tena_67 » 22.12.2012. 18:06

Moi!

Onko valmiina saatavilla Jeep Wrangleriin lämpöä pitävää sisäkattoverhoilu lasikuituiseen kovakattoon? Vm on 2000 mutta katonmalli varmaankin alkaa 1987:sta tai aikaisemmin ja jatkuu vuoteen 2006.

Autoahan on myyty ja tehty miljoonittain ympäri maailmaa ja uskoisin että on mutta, usko ei tuo aina totuutta kaikkeen.
Jos tiedät, niin kerro ihmeessä mistä moisen voisi saada.

Hyvät Joulut!! :D

Avatar
A-V
Viestit: 105
Liittynyt: 04.05.2009. 14:22
Paikkakunta: Pori
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja A-V » 24.12.2012. 17:30

Itseasiassa se perusmallinkin lasikuituinen kovakatto on eristetty. Konstruktio on sellainen missä on käytännössä kaksi kuitukerrosta joiden välissä noin sentin ilmaväli/eriste. Ajelin pari talvea just 1991 Wranglerillä ja on todella lämmin talviauto. Tarkista että katon etuosassa on se tiivistenauha jäljellä, jos ei niin pistä ihan sellanen perusmallin liimattava talon ikkunatiiviste karmiin sen korkean pykälän etupuolelle. Sen jälkeen oikeastaan seuraava ongelma vois olla etuyläkulmat, joihin tiivisteeksi käy vaikka saniteettisilikoni tötsäys (lähtee helposti irti kun irrotat katon keväällä), tärkein tossa on vaan että etuosasta ei pääse puhaltamaan ajoviima sisään ja jäädyttämään kattoa. Lisäksi tarkistaisin ovien istuvuuden ja tiivisteiden kunnon. Uskoisin että noilla lämpiää jo.
2007 Grand Cherokee Overland CRD, 1970 AMC Hornet SST 2D 343cid, 1969 Rebel SST 2D Hardtop 360cid

Avatar
mace
Viestit: 284
Liittynyt: 14.05.2008. 21:25
Paikkakunta: KANNONKOSKI

Viesti Kirjoittaja mace » 25.12.2012. 20:48

Ihan sama katto noissa ei ole... 2007- JK:hon saa kankaisia eristeitä, mulla sellaset nyt on, muttei ne peitä koko pintaa... Olen ajanut aiemmin YJ:llä ja TJ:llä ympärivuotisesti, enkä kaivannut lisäeristeitä. Nykyinen JK on viileempi, kun diisseli ei juuri lämpöjä huokaa, webastoakin saa huudattaa, eikä lämpö riitä -20:llä... Nyt tultiin KJ:llä pohjoiseen, matkalla -30, piti pitää lämpösäädin maksimissa ja puhallus 3:sella, että pysyi edes tuulilasi auki... Sivuikkunat jäätyi...
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla

Avatar
A-V
Viestit: 105
Liittynyt: 04.05.2009. 14:22
Paikkakunta: Pori
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja A-V » 27.12.2012. 11:35

Niinjoo noissa maatalousmoottorillisissa voi olla tuota ongelmaa, tosin tuossakaan vika ei ole katossa vaan surkeasti lämpeävässä moottorissa. :wink:
2007 Grand Cherokee Overland CRD, 1970 AMC Hornet SST 2D 343cid, 1969 Rebel SST 2D Hardtop 360cid

Avatar
mace
Viestit: 284
Liittynyt: 14.05.2008. 21:25
Paikkakunta: KANNONKOSKI

Viesti Kirjoittaja mace » 28.12.2012. 20:27

Autch, maatalousmoottori, mikä noista?
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 29.12.2012. 1:18

Eiks´ dieseliä tai löpöö käyttävä kone ole maatalousmoottori..? :wink:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Avatar
mace
Viestit: 284
Liittynyt: 14.05.2008. 21:25
Paikkakunta: KANNONKOSKI

Viesti Kirjoittaja mace » 29.12.2012. 15:48

KJ 3,7:aa me on juotettu kyllä bensalla....
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla

Avatar
A-V
Viestit: 105
Liittynyt: 04.05.2009. 14:22
Paikkakunta: Pori
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja A-V » 31.12.2012. 10:16

:wink: Bensakone kylmä talvella? Itellä hiukan samaa projektia XJ:ssä. Ratkaisu olisi, että keulalle pahvia ja termari vaihtoon.
2007 Grand Cherokee Overland CRD, 1970 AMC Hornet SST 2D 343cid, 1969 Rebel SST 2D Hardtop 360cid

Avatar
mace
Viestit: 284
Liittynyt: 14.05.2008. 21:25
Paikkakunta: KANNONKOSKI

Viesti Kirjoittaja mace » 31.12.2012. 10:46

No niin on, keskikulutus mennessä 12,2 ja palatessa 11,4 l/100. Yhteensä 2440 km lenkki Norjaan ja takaisin. On niin vähän kulutusta ;-) näissä nykyautoissa, ettei lämpöä enää riitä kabiiniin! Googlasin ennen lähtöä pikaisesti termareita, muttei missään näkynyt sille eri asteita/vaihtoehtoja, oli kyllä mielessä vähän vaihtaa, mutta sitten jäi.

Koneen lämpömittari pysyi kyllä kauniisti samassa asennossa, täysin pystyssä viisari.
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 31.12.2012. 13:45

Oliko Mace tuo kulutus auton tietokoneen ilmoittama?

Mulla 2600 km Lapin reissulla auton tietokoneen mukaan 12.6 ja bensakuittien mukaan 13.8
Sisältää myös runsaasti kylmäkäynnistyksiä siellä paikanpäällä 30 asteen pakkasessa ja tyhjäkäynnillä lämmittelyä.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04

Avatar
mace
Viestit: 284
Liittynyt: 14.05.2008. 21:25
Paikkakunta: KANNONKOSKI

Viesti Kirjoittaja mace » 31.12.2012. 13:52

No sillä just. En kerännyt kuitteja, nopeusmittari näyttää 5% liikaa, matkamittari oikein navin mukaan! Kylmäkäynnistyksiä pakkasella ei ollu lainkaan, auto oli aina yön piuhan päässä, jottei sahti jäätynyt autossa ;-)
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 31.12.2012. 14:16

Joo, mullakin matkamittari näyttää oikein, mutta jostain syystä kulutusmittari näyttää 10% liian vähän.
Tai sitten bensa-asemat kusettaa systemaattisesti! :evil:
Jeepin tietokonehan EI näytä väärin. :!:
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04

Kuubobo
Viestit: 15
Liittynyt: 09.09.2013. 7:31
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kuubobo » 01.02.2014. 1:47

A-V kirjoitti: Ajelin pari talvea just 1991 Wranglerillä ja on todella lämmin talviauto.
Ajelin tuossa vähän pidempää matkaa 2000 TJ:llä yli 20 asteen pakkasessa ja hytän lämpötila ei noussut kuin pari astetta plussan puolelle. Lämmöt täysillä. Onkohan tuossa lämmityslaitteessa jokin vika kun ei teho riitä? Penkinlämmitin ei myöskään toimi. Tietääkö joku missä on penkinlämmittimen sulake? En löydä boxin merkinnöistä enkä ohjekirjasta.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 03.02.2014. 10:03

Kuubobo kirjoitti:
A-V kirjoitti: Ajelin pari talvea just 1991 Wranglerillä ja on todella lämmin talviauto.
Ajelin tuossa vähän pidempää matkaa 2000 TJ:llä yli 20 asteen pakkasessa ja hytän lämpötila ei noussut kuin pari astetta plussan puolelle. Lämmöt täysillä. Onkohan tuossa lämmityslaitteessa jokin vika kun ei teho riitä? Penkinlämmitin ei myöskään toimi. Tietääkö joku missä on penkinlämmittimen sulake? En löydä boxin merkinnöistä enkä ohjekirjasta.
Jos on jälkiasenteinen, niin kojetaulun alta löytyy musta laatikko (Made in Sweden), jossa lukee penkinlämmitys (ruotsiksi) ja siinä on sulake, se tosin ei ole palanut, vaan se laatikko on rikki, mutta valmistaja (Ruotsissa) ei vastaa tiedusteluihin!!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kuubobo
Viestit: 15
Liittynyt: 09.09.2013. 7:31
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kuubobo » 03.02.2014. 11:45

Jaa, on vissiin ko autosta ennenkin kyselty samasta asiasta :). Miten alkaisin selvittään sitten tuon lämmityslaitteen huonoa tehoa? Vai voiko suoraan sanoa että kenno vaihtoon?

Kirjoita vastaus