Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
-
Tena_67
- Viestit: 31
- Liittynyt: 24.11.2009. 0:31
- Paikkakunta: Raahe
Viesti
Kirjoittaja Tena_67 » 11.11.2012. 18:58
hukkaa öljyä perän kardaanin puoleisesta suunnasta. Öljyinen oli hiukan.
Ilmeisesti stefa vuotaa/ tai jokin muu.
Onko iso homma korjata? Mistä varaosat moiseen? Entäs öljy?
Onko vinkkejä heittää miten homma lähtisi etenemään.
Terveisin Tena
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 12.11.2012. 9:21
Stefahan se siellä vuotaa, ja ilmeisesti Dana 35:nen perä, stefaa hyllyssä:
http://www.jamant.fi/stefa-xjmjyjtjzj-c ... -1747.html , mutta sitten hommaan tarvitset momenttiavaimen, joka on viisarikäyttöinen ja asteikko on 0 - about 25 Nm ja ennen yoke irroitusta, mittaa jarrurummut poistettuna pinionin vierintävastuksen jotta tiedät kasausvaiheessa kiristää samaan + 0.5Nm tiukempaan vierintään (huom. EI liikkeellelähtövoima, vaan vierintävastus)!!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Tena_67
- Viestit: 31
- Liittynyt: 24.11.2009. 0:31
- Paikkakunta: Raahe
Viesti
Kirjoittaja Tena_67 » 12.11.2012. 19:10
Momenttiavain kyllä löytyy, mutta taitaa olla se perinteinen.
Viisarimallisella varmaan näkee parhaiten vai onko se ainoa vaihtoehto tuohon. Tarttee varmaan hommata sellainen.
Mikähän asetus arvo sillä voisi olla, vai pitääkö se aina mitata noin, siis tuo momentti? Voisko sitä katsoa esim työntömitalla kuinka syvällä se mutteri on siinä Yokessa?
Mitenköhän tuo vierintävastus mitataan? Sieltä yoken mutterista momenttiavaimella kääntämällä vai jotenkin muuten. Mites tuo liikkeellelähtövoima sitten mitataan, jos sitä mitattaisi?
Mites tuo peräöly, mitä siihen suositellaan ja kuinka paljon sitä menee?
Kiitos tiedoista.
Tena
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 12.11.2012. 19:29
Tena_67 kirjoitti:Momenttiavain kyllä löytyy, mutta taitaa olla se perinteinen.
Viisarimallisella varmaan näkee parhaiten vai onko se ainoa vaihtoehto tuohon. Tarttee varmaan hommata sellainen.
Mikähän asetus arvo sillä voisi olla, vai pitääkö se aina mitata noin, siis tuo momentti? Voisko sitä katsoa esim työntömitalla kuinka syvällä se mutteri on siinä Yokessa?
Mitenköhän tuo vierintävastus mitataan? Sieltä yoken mutterista momenttiavaimella kääntämällä vai jotenkin muuten. Mites tuo liikkeellelähtövoima sitten mitataan, jos sitä mitattaisi?
Mites tuo peräöly, mitä siihen suositellaan ja kuinka paljon sitä menee?
Kiitos tiedoista.
Tena
Tarttee varmaan seuraavaan Jeepsteriin kirjoittaa aiheesta, kun kokoajan samaa kysellään...
Soita niin kerron, mikä on jutun juoni, joku muu kyllä kohta kertoo, miten sen myös pystyy tekemään, mutta kun ei näitä kumminkaan osaa edes korjaamot nykyään, vaikka saa neuvot puhelimessa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Tena_67
- Viestit: 31
- Liittynyt: 24.11.2009. 0:31
- Paikkakunta: Raahe
Viesti
Kirjoittaja Tena_67 » 14.11.2012. 21:03
jäi hieman kysymyksesi vielä?
Käykö Redlinen öljyt siihen toimintaan?
Kiitos tiedoista
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 15.11.2012. 10:16
Tena_67 kirjoitti:jäi hieman kysymyksesi vielä?
Käykö Redlinen öljyt siihen toimintaan?
Kiitos tiedoista
Riippuu Redline öljyn laadusta, mikä niistä öljyistä olis mielessä?? Jos on 80W90 ja GL-5 ja otat tarvittaessa kitkalisäaineen erikseen pullosta, niin varmaan OK!! Valmiiksi lisäaineistetut (siis LS-maininnalla varustetut) ei välttämättä toimi kitkalukossa, liian vähän kitkalisäainetta, kitkalukko naksuu sen jälkeen!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1