Quadra drive

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
viikinki
Viestit: 14
Liittynyt: 24.12.2010. 12:58
Paikkakunta: Joutseno

Quadra drive

Viesti Kirjoittaja viikinki » 26.03.2012. 20:57

Onko siinä mitään perää kun isot pojat rapakon takana lisäävät QD malleissa tuota öljyn lisäainetta myös jakolaatikkoon??
Omassakin kun jyrkkään kääntää pitävällä alustalla niin jakolaatikossa kytkinlevyt "narskahtelevat", tuohon ääneen väittävät tuon lisäaineen auttavan, mutta pitääkö kitkalevyt tiukanpaikan tullen ,vai häviääkö neliveto?

sili
Viestit: 147
Liittynyt: 01.09.2009. 15:57
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sili » 27.03.2012. 7:21

taitaa olla "mall crawler" -juttua! :D
En toki olisi ensimmäistä kertaa väärässä tervettä järkeä käyttäessäni mutta eikö se selvältä tuntuisi että jos lisätään liukuainetta että levyt eivät kirsku eli "nappaa kiinni" niin nelivetokaan ei ainakaan niin hyvin toimi... Ainakin hydraulipumppu joka levyjä yhteen työntää on kevemmilla kuin ilman?

viikinki
Viestit: 14
Liittynyt: 24.12.2010. 12:58
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja viikinki » 27.03.2012. 16:44

Mutta lisätäänhän etu ja takaperäänkin lisäainetta, eikös sielläkin ole vastaavat kitkalevyt???

sili
Viestit: 147
Liittynyt: 01.09.2009. 15:57
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sili » 27.03.2012. 17:07

Samanlaisiahan nuo kaikki kolme lukkoa ovat, taidat tietää asiasta enemmän kuin minä! :D En kyllä tiedä että periinkään lisäainetta laitettaisiin, kai täällä nyt löytyy ihan oikeitakin asiantuntijoita?! 8)

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 27.03.2012. 18:37

viikinki kirjoitti:Mutta lisätäänhän etu ja takaperäänkin lisäainetta, eikös sielläkin ole vastaavat kitkalevyt???
Ei se ihan niin ole, perässä ne kitkalevyt on rauta rautaa vasten, kun jakolaatikon kytkimen levyt on pinnoitetut kitkamateriaalilla ja kitkamateriaali ei välttämättä tykkää siitä LS-lisäaineesta!! Mutta sä ja jenkit saatte laittaa sinne mitä haluatte, ei se silti tarkoita että siitä on hyötyä... :wink:
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 27.03.2012. 18:38

sili kirjoitti:Samanlaisiahan nuo kaikki kolme lukkoa ovat,
Eivät ole, katso edellinen viestini!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

viikinki
Viestit: 14
Liittynyt: 24.12.2010. 12:58
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja viikinki » 28.03.2012. 16:28

No enpä olis uskonut että tämä kysymys saa verenpaineet noin koholle???
Anteeksi aiheutuneesta mielipahasta. Tiedoksi vaan aion kokeilla lisäainetta jakolaatikkoon, ihan niinkuin jeepin edustaja suositteli. Sitä että kestääkö se tai auttaako se niin luoja yksin ( ja minä hetken kuluttua) tietää sen.

PekkaSt
Viestit: 26
Liittynyt: 02.08.2010. 19:53
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja PekkaSt » 28.03.2012. 19:26

Itse laitan kallista erikois öljyä ilman lisäaineita, mutta jeepin (suomiauton) manuaali muistaakseni antaa öljyksi dextronIII ? Eli mielipiteitä on monia samoin, kuin käyttäjiäkin. Mutta tosi asia on, että öljynvaihto on halvinhuolto.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 28.03.2012. 19:41

PekkaSt kirjoitti:jeepin (suomiauton) manuaali muistaakseni antaa öljyksi dextronIII ?
Joo, omistajan käsikirjan ohjeilla voi heittää vesilintua, muistan että -05 Grand Cherokeen 3.7V6 -mallin omistajan käsikirjakin sanoo että öljynsuodattimeksi menee 5281090, mutta eipä sovi, on liian suuri halkaisija, ei mahdu kun ei mahdu, joten siihen menee sitten pienempi halkaisijainen vastaava suodatin 4781452BB.
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus