Grand Cherokee 2,7CRD 2002, vaihteisto temppuilee

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
Gary
Viestit: 4
Liittynyt: 22.08.2011. 9:41
Paikkakunta: Jämsä

Grand Cherokee 2,7CRD 2002, vaihteisto temppuilee

Viesti Kirjoittaja Gary » 22.08.2011. 11:27

Mikähän lienee vikana kun automaatti ei vaihda päälle kakkosta suurempaa? Vika ilmeni käynnistettäessä. Auto toimi siihen asti ajossa täysin normaalisti. Moottorin häiriövalo syttyi samassa yhteydessä. Laatikkoöljyt on vaihdettu merkkiliikkessä kolme viikkoa sitten.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 22.08.2011. 12:47

Mitä se vikakoodi oli, jos ekrran vikavalo syttyi?? Oliskohan siinä selitys vialle??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Gary
Viestit: 4
Liittynyt: 22.08.2011. 9:41
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Gary » 22.08.2011. 12:56

Varmaan se siitä selviääkin. Vien auton tänään huoltoon kunhan vain ennätän. Ajattelin, josko muilla olisi ollut vastaavia ongelmia?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 22.08.2011. 13:01

Varmaan on ollutkin, mutta onko sama vika kuin sulla, voinhan mä heittää lonkalta mitä vaan, mutta se ei osu välttämättä sun laatikkoon... Toi on siitä hankala laatikko, että kaikki osat on siellä sisällä, ulkopuolelta et öljypohjaa irroittamatta vaihda yhtään anturia!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

KJ
Viestit: 44
Liittynyt: 27.03.2008. 1:32
Paikkakunta:
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja KJ » 23.08.2011. 5:33

jep toi 722.xxxx laatikko on aina hätäkäytöllä vain kakkosella.
KJ 3.7 -03 mikkihiiri valoilla

Gary
Viestit: 4
Liittynyt: 22.08.2011. 9:41
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Gary » 23.08.2011. 21:23

Öljyä laatikossa oli vähemmän (noin 3,5...4,0l) mitä sinne oli huoltokuitin mukaan laitettu (5,5l). Mitä öljyä laatikossa kuuluu olla ja mikä on oikea määrä?

Messier
Viestit: 110
Liittynyt: 03.10.2009. 7:45
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Messier » 23.08.2011. 22:20

Vaihtomäärä 5l ja kokonaismäärä 7,7l. Määrät tarkoittaa, että 5l on vaihdettavissa ropun kautta ja loput on momentinmuuntimella.
Kannattaisi kurkata, mihin on öljyt hävinneet. Veikkaus on laatikon sähköisen ohjaus liittimen tiivisterengas, joka vanhetessaan turpoaa ja rupeaa valuttamaan.

Gary
Viestit: 4
Liittynyt: 22.08.2011. 9:41
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Gary » 24.08.2011. 7:37

Kiitos neuvoista. Täytyy tutkia ja korjata mahdollinen vuoto. Toivottavasti rupeaa toimimaan uusilla öljyillä ilman isompaa remonttia.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 24.08.2011. 9:12

Messier kirjoitti: laatikon sähköisen ohjaus liittimen tiivisterengas, joka vanhetessaan turpoaa ja rupeaa valuttamaan.
Ja siihen joko uudet o-renkaat tai koko liitin, eli tuommoinen: http://www.jamant.fi/liitinrunko-wjwk-m ... -3364.html
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Messier
Viestit: 110
Liittynyt: 03.10.2009. 7:45
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Messier » 24.08.2011. 10:21

Juuri tuo liitin on kyseessä ja uusien O-renkaiden kanssa ei tolla hinnalla kannata ruveta pelehtimään.
Jamantin linkissä olleeseen ohjeeseen kevyehkosti epäilisin öljypohjan irroitusvaatimusta. :? Mielestäni se on vaihdettavissa ilman sitä... perustuu hämärään muistiini...

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 24.08.2011. 13:23

Messier kirjoitti:Juuri tuo liitin on kyseessä ja uusien O-renkaiden kanssa ei tolla hinnalla kannata ruveta pelehtimään.
Jamantin linkissä olleeseen ohjeeseen kevyehkosti epäilisin öljypohjan irroitusvaatimusta. :? Mielestäni se on vaihdettavissa ilman sitä... perustuu hämärään muistiini...
En itse ainakaan keksi, miten ne johdot saa irti siitä liittimestä, jos ei koko johtosarja ole pöydällä!! Tuskin siellä laatikon sisällä on niin paljon ylimääräistä, että johdot tulisi ulos tarpeeksi...

Ja tässä tapauksessa sillä ei ole väliä, koska öljypohjahan on jo irti...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

docjones
Viestit: 16
Liittynyt: 12.01.2011. 23:37
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja docjones » 26.08.2011. 14:34

Tämän laatikon kanssa kannattaa muistaa että mikäli sähkö on vähissä eli akku huono tai muuta, niin tuo on myös se tapa millä laatikko ilmoittaa asiasta. Lisäksi vikakoodi P0700(yleinen laatikon ahdistus) ilmaantuu.
Johtuu siitä kun auton käynnistää, akun jännite pääsee hetkeksi laskemaan ennenkuin moottorinohjaus(jonne on integroitu jännitteensäätö) nostaa latausjännitteen riittävän korkeaksi. Mikäli vaihteen onnistuu laittamaan päälle juuri tällä hetkellä, saattaa laatikko ahdistua liian pienestä jännitteestä kun voima ei riitä solenoidien liikuttamiseen ohjaimen odottamalla tavalla.
Tästä on myös olemassa TSB(Technical Service Bulleting) jossa mm. neuvotaan päivittämään laatikon softa.
Tässä tiedote: http://www.wjjeeps.com/tsb/tsb_wg_2100908.pdf

Kertokaa joku jos saatte Autokeskusen tai jonkun muun merkkihuollon tekemään tämän työn laskuttaen vain tuossa TSB:ssä kerrotun työajan =)

Lukiessa kannattaa ottaa huomioon että TSB:ssä mainittu P0607 on TCM:n, ei siis ECM:n virhekoodi. Tätä ei siis saa mittaristolta vikakoodeja katsoessa näkymään.(Vikakoodithan saa mittaristolle näkyviin käyttämällä sytytysvirtoja avaimesta kolme kertaa edes takaisin päällä.)

-
DJ
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä docjones, muokattu yhteensä 29 kertaa

docjones
Viestit: 16
Liittynyt: 12.01.2011. 23:37
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja docjones » 26.08.2011. 14:45

JAMANT kirjoitti:
Messier kirjoitti:Juuri tuo liitin on kyseessä ja uusien O-renkaiden kanssa ei tolla hinnalla kannata ruveta pelehtimään.
Jamantin linkissä olleeseen ohjeeseen kevyehkosti epäilisin öljypohjan irroitusvaatimusta. :? Mielestäni se on vaihdettavissa ilman sitä... perustuu hämärään muistiini...
En itse ainakaan keksi, miten ne johdot saa irti siitä liittimestä, jos ei koko johtosarja ole pöydällä!! Tuskin siellä laatikon sisällä on niin paljon ylimääräistä, että johdot tulisi ulos tarpeeksi...
Tässä ainakin Mersujen puolelta ohje joka vaikuttaa aika yksinkertaiselta(eikä vaadi pohjan irroitusta).

http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... ost2809739

-
DJ
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä docjones, muokattu yhteensä 29 kertaa

docjones
Viestit: 16
Liittynyt: 12.01.2011. 23:37
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja docjones » 26.08.2011. 14:47

docjones kirjoitti: Tässä ainakin Mersujen puolelta ohje joka vaikuttaa aika yksinkertaiselta(eikä vaadi pohjan irroitusta).

http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... ost2809739
Ja vielä itse itseäni lainaten, täältä löytyy kattavasti tietoa tästä 722.6 laatikosta.
http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... n-faq.html

-
DJ
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä docjones, muokattu yhteensä 29 kertaa

KJ
Viestit: 44
Liittynyt: 27.03.2008. 1:32
Paikkakunta:
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja KJ » 01.09.2011. 21:58

se holkki lähtee laatikosta 7 mm hylsyllä ilman pohjan irroittamista.
vaihdon jälkeen öljymäärän tarkastus!
en tiedä jeepin johtosarjasta mutta mesessä öljy pääsee nousemaan kapillaarisesti :shock: piuhojapitkin ohjain laitteelle :wink:http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lu ... F_134.aspx
KJ 3.7 -03 mikkihiiri valoilla

Kirjoita vastaus