WK/WH ohjauskulmat

Mätänikö helmat, menikö sarana ovesta väljäksi, hajosiko lasi/peili/valaisin, koriin liittyvät kyselyt tänne.....
kraft
Viestit: 37
Liittynyt: 21.10.2022. 19:16
Paikkakunta: Pirkkala

WK/WH ohjauskulmat

Viesti Kirjoittaja kraft » 05.02.2023. 18:11

Mistähän löytyisi kulmia ja/tai säätöohjetta 05 grandiin?

Entä mistä voisi johtua, että takarenkaat kuluvat epätasaisesti, enemmän toisesta reunasta? Akseli kun on yhtä puuta niin liekö jouset poikki vai mitä pitäs katsoa?

kraft
Viestit: 37
Liittynyt: 21.10.2022. 19:16
Paikkakunta: Pirkkala

Re: WK/WH ohjauskulmat

Viesti Kirjoittaja kraft » 05.02.2023. 20:03

Mittasin nyt "toe" eli aurauksen miten nyt rullamitalla pystyy ja takarenkaiden etäisyys toisistaan on tasan 1770mm sekä renkaan etu- että takapuolelta mitattuna.

Edit: Camber-ongelmasta kertoisi myös se, että renkaat on kuluneet tasaisesti vinoon koko kulutuspinnan yli eikä vain toisesta reunasta.

Milläs sitten selvittää, onko taka-akseli kiero? Tarkemmin, taka-akselin kotelo (akselin kieroushan selviää nostamalla auto ylös ja pyörittelemällä akselia).

kraft
Viestit: 37
Liittynyt: 21.10.2022. 19:16
Paikkakunta: Pirkkala

Re: WK/WH ohjauskulmat

Viesti Kirjoittaja kraft » 07.02.2023. 9:32

Aurauskulmien säätö onnistuikin helposti - viemällä pajalle!
Taka-akseli ilmeisesti on ihan toleransseissa - joten kuluneet renkaat oli ilmeisesti etuakselilta.
Etuakselin säädöt tehdään ilmeisesti alatukivarsien pulteilla ja raidetangon säädöillä.

Kuva

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6350
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: WK/WH ohjauskulmat

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 07.02.2023. 10:54

Joo, alatukivarresta ja raidetangon päistä, eipä olis paljoa vaihtoehtojakaan tuossa rakenteessa...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus