Kj:n iskarit
Kj:n iskarit
Tuntuu, että KJ:n 2006 jousitus olisi levottoman lötkö ja töyssyt kolahtavat helposti pohjaanlyöntikumeihin joten olisi varmaan iskareiden vaihto edessä.
Mitä kannattaisi laittaa?
Mietityttänyt kovasti myös se, että miksiköhän täällä suomenmaalla ei käytetä noita kokonaisia jousipaketteja vaan värkätään uudet iskarit vanhoilla jousilla ja yläpäänlaakereilla. Ei tuo jousipuristinten kanssa pelaaminen niin hauskaa liene.
Mitä kannattaisi laittaa?
Mietityttänyt kovasti myös se, että miksiköhän täällä suomenmaalla ei käytetä noita kokonaisia jousipaketteja vaan värkätään uudet iskarit vanhoilla jousilla ja yläpäänlaakereilla. Ei tuo jousipuristinten kanssa pelaaminen niin hauskaa liene.
Re: Kj:n iskarit
Koska jousien vaihto saattaa vaatia muutoskatsastuksen, kun ei se katsastusmies osaa sanoa onko ne uudet vakiot vai korotusjouset.
Ja KJ:ssa ei ole yläpäässä mitään laakeria, koska se jousijalka ei käänny pyörien mukana, olkavarsi kääntyy ylä- ja alapallonivelien varassa...
Ja KJ:ssa ei ole yläpäässä mitään laakeria, koska se jousijalka ei käänny pyörien mukana, olkavarsi kääntyy ylä- ja alapallonivelien varassa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Kj:n iskarit
Voihan se noinkin olla, näyttää vaan tuolla maailmalla olevan yleisin tapa noiden pherson-tyyppisten kanssa. Helpompi ja nopeampi tehdä.
Ei siis ollutkaan sellainen ripustus kun ajattelin jousipaketin kuvien perusteella.
Pitäisi varmaan katsoa auton alle ennen kuin tekee johtopäätöksiä.
Happaneeko nuo yläpään kiinnityskilkkeet miten paljon vai voiko vaan vetää huoletta vanhoilla?
Ei siis ollutkaan sellainen ripustus kun ajattelin jousipaketin kuvien perusteella.
Pitäisi varmaan katsoa auton alle ennen kuin tekee johtopäätöksiä.
Happaneeko nuo yläpään kiinnityskilkkeet miten paljon vai voiko vaan vetää huoletta vanhoilla?
Re: Kj:n iskarit
Yleensä kannattaa tarkistaa autosta jutut, ennen kuin kirjoittaa mitään, mutta se on nykytapa ja jos ei vian korjaus onnistu netissä/somessa, sitten kysyjä yleensä vetää herneet nenään ja uhkaa auton paalituksella. Nykypäivää, kun ei viitsitä tarkistaa ensin ja mikään ei saisi maksaa mitään ja tietäjää ei uskota. Nykyautoissa ei tosin paljoa korjata ilman testeriä, ja pahimmillaan se tarkoittaa että auto pitää oikeasti viedä jonnekkin, joskus jopa kauas, kun ei merkkiliikkeetkään osaa enää näitä. Mulla oli tammmikuussa KJ kytkinremontissa Kuopiosta, siihen oli merkkiliike tehnyt kytkinremontin puoli vuotta sitten ja se oli sitten ryssitty ja huolimattomuus vikoja (esimerkiksi kytkinkopan ruuveista yksi, jolla se kiinnittyy koneeseen oli kierteillä pari kierrosta), tein sen sitten kunnolla...
Jos ei ne yläpäät ole rikki, niin samoilla kasaan...
Jos ei ne yläpäät ole rikki, niin samoilla kasaan...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Kj:n iskarit
Jos värkit on kiinni autossa ja sitä tarvitsee päivittäin, niin ei kaikkia tarpeita aina saa selville. Ja vaikka asiantuntijan mielestä tollo harrastaja kyselee tyhmiä, niin sitä vartenhan nämä palstat lienevät.
itse voin kysyä mitä vaan ja myöntää olleeni väärässä ilman että munat surkastuvat.
Eli alkuperäiseen kysymykseen, onko iskarisuosituksia?
itse voin kysyä mitä vaan ja myöntää olleeni väärässä ilman että munat surkastuvat.
Eli alkuperäiseen kysymykseen, onko iskarisuosituksia?
Re: Kj:n iskarit
Huomasitko, vaikka en tarkoittanut sinua, niin heti vedit herneet nenään... Sanoin tuon vain huomiona, koska paaliehdotuksia on ollut aika paljon FB:ssa, jopa siinä ihan ekassa kysymyksessä, ihan kuin se jotain vastauksiin auttaisi... Ja varsinkin jos ei kymmenen minuuttiin kukaan vastaa, vedetään myös herneet nenään, kaikkeen ei voi vastata nopeasti, koska joidenkin pitää edelleen tehdä töitä eikä vaan istua ATK-telkkarin luona...Pauli kirjoitti: ↑16.03.2020. 9:20Jos värkit on kiinni autossa ja sitä tarvitsee päivittäin, niin ei kaikkia tarpeita aina saa selville. Ja vaikka asiantuntijan mielestä tollo harrastaja kyselee tyhmiä, niin sitä vartenhan nämä palstat lienevät.
itse voin kysyä mitä vaan ja myöntää olleeni väärässä ilman että munat surkastuvat.
Ja saa tyhmiä kysyä, muuten ei saa vastauksia... Mutta ekaksi kannattaa tarkistaa rakenteet, että tietää edes minkä näköistä siellä alustassa on. Minä tiedän minkä näköistä siellä on, mutta aina ei vastaukset kelpaa ja tulee turhaa selvitystyötä, kun kysyjä ei edes tiedä, mistä puhun, kun ei tiedä rakennetta...
Iskareista on ihan yhtä monta mielipidettä kuin on Jeeppien omistajaakin. Kaikki kehuu omia valintojaan, koska jos mulla on Gabrielit alla (niin kuin on), niin en kai minä Monroeta kehu, koska seuraavaksi joku huomioi että kehun Monroeta, mutta en itse käytä niitä...
Kehuttuja iskareita: Gabriel, Monroe, KYB, Rancho, Koni, OEM-Mopar/Jeep, Rought Country, Pro Comp, Ironman, Trail Master... Haukuttuja iskareita: katso edellinen lista....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Kj:n iskarit
Ei kasva palkokasveja nokassa eikä muuallakaan ja tuosta facebookista en osaa sanoa kun en moista käytä.
Oma mokanihan se on, että en katsonut minkätyyppinen ripustus tuossa vehkeessä on ja toisaalta kysymykseni noista jousipaketeista oli yleisluontoinen ja vaikkapa tuota toista kulkupeliä, volkkaria koskeva. Etujouset piti vaihtaa kun olivat poikki ja sellaiset tilasin. No purkaessa selvisi, että yläpään laakeri oli romua ja sekin piti vaihtaa.
Seuraavaan katsastukseen sitten iskarikin antautui. Jos olisi koko paketin laittanut niin aikaa ja vaivaa olisi säästynyt kovasti.
Iskareihin liittyen siis ihan sama mitä sinne laittaa......
Kiitos ja työn iloa!
Oma mokanihan se on, että en katsonut minkätyyppinen ripustus tuossa vehkeessä on ja toisaalta kysymykseni noista jousipaketeista oli yleisluontoinen ja vaikkapa tuota toista kulkupeliä, volkkaria koskeva. Etujouset piti vaihtaa kun olivat poikki ja sellaiset tilasin. No purkaessa selvisi, että yläpään laakeri oli romua ja sekin piti vaihtaa.
Seuraavaan katsastukseen sitten iskarikin antautui. Jos olisi koko paketin laittanut niin aikaa ja vaivaa olisi säästynyt kovasti.
Iskareihin liittyen siis ihan sama mitä sinne laittaa......
Kiitos ja työn iloa!
Re: Kj:n iskarit
Hei
Itse laitoin jo myytyyn KJ jeeppiin eteen Monroe ja taakse Stark tuotenimeä kantavat iskarit. Mielestäni ne oli molemmat ihan hintansa veroiset. Etupää parani ainakin oleellisesti joskin vanhoista oli toinen ameriikkalainen säädettävä iskari 0% kunnossa. Takaiskareissa nyt en osaa sanoa eroa koska vanhatkin oli ihan ehjät. Ja kokonaisuuteen vaikuttaa sekin että vaihdoin samalla myös uudet H&R korottavat jouset. Ihan mukava siitä kuitenkin tuli.
TJ
Itse laitoin jo myytyyn KJ jeeppiin eteen Monroe ja taakse Stark tuotenimeä kantavat iskarit. Mielestäni ne oli molemmat ihan hintansa veroiset. Etupää parani ainakin oleellisesti joskin vanhoista oli toinen ameriikkalainen säädettävä iskari 0% kunnossa. Takaiskareissa nyt en osaa sanoa eroa koska vanhatkin oli ihan ehjät. Ja kokonaisuuteen vaikuttaa sekin että vaihdoin samalla myös uudet H&R korottavat jouset. Ihan mukava siitä kuitenkin tuli.
TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
Re: Kj:n iskarit
Bilsteinit meni paikalleen jokunen viikko sitten.
Hyvin toimii, eikö asennuksessa tullut ylläreitä.
Hyvin toimii, eikö asennuksessa tullut ylläreitä.