4x4Parts

Jamant Oy

WG grand cherokeen etuiskari

Mätänikö helmat, menikö sarana ovesta väljäksi, hajosiko lasi/peili/valaisin, koriin liittyvät kyselyt tänne.....
Messier
WG grand cherokeen etuiskari

ViestiKirjoittaja Messier » 26.06.2015. 8:47

Moi
Iskari edessä on tullu tien päähän ja olen vaihtamassa niitä.
Repsikan puolen iskarissa ei ole ropsia.
Ongelma on kuskin puolen yläpää, jossa on ABS- paineakun putkihässäkkä tiellä.
Kuinka olette saanneet mutterin työstettäväksi??? ja avatuksi.
Kesä terveisin Messier

Timo L

Re: WG grand cherokeen etuiskari

ViestiKirjoittaja Timo L » 26.06.2015. 13:35

Messier kirjoitti:Moi
Iskari edessä on tullu tien päähän ja olen vaihtamassa niitä.
Repsikan puolen iskarissa ei ole ropsia.
Ongelma on kuskin puolen yläpää, jossa on ABS- paineakun putkihässäkkä tiellä.
Kuinka olette saanneet mutterin työstettäväksi??? ja avatuksi.
Kesä terveisin Messier

Jos on yhtään kuten ZJ:ssä, niin hieman hankalasti :lol: Itse irrotin vanhan iskarin niin, että ängin sopivan lenkkiavaimen jostain ahtaasta välistä paikalleen, ja väänsin pyöräkotelon puolelta putkipihdeillä iskarin varresta auki. Muistaakseni annoin alakautta varteen ensin kunnolla lämpöä, että mahdollisesti jumiva mutteri lähtee helpommin auki. Sillähän ei vanhan iskarin kanssa ole väliä vaikka puslat kärsii ja varsi on naarmuilla.

Uuden iskarin kanssa sitten vähän hankalampaa jos iskarin yläpää on vain kromattu varsi, kun pitäisi saada pidettyä varresta kiinni ja pyöritettyä mutteri paikalleen. Siinäkin tosin alkupätkän voi tehdä niin että lenkki ylös "jumiin", ja varresta pyörittää käsin niin kauan kuin pystyy/ jaksaa. ZJ:ssä mahtuu juuri ja juuri kiinnittämään (teoriassa siis myös avaamaan), mutta ei siellä edes minun pienillä käsillä liiemmin ole ylimääräistä tilaa.

Jos ylhäältä mahtuu tulppahylsyn + jatkovarren kanssa, niin sieltä vain auki ja kiinni. Jos uudet iskarit on "tuplaputkella", niin siitä putkestahan uskaltaa pitää huoletta kiinni vaikka putkipihdeillä kun kiristää ylämutteria.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Paluu