Sivu 1/2
BBS Performance
Lähetetty: 12.05.2015. 19:05
Kirjoittaja Cynomya
Noniin arvon Jeepistit. Syksyllä lähti Wrangleri toisiin maisemiin ja niistä päivistä jäänyt tyhjä kolo sielun sopukoihin. Tänään koitin hankkia täytettä tuohon koloon
Oli tarvetta kakkosautolle kun Saabista antautui moottori ja se odottaa korjausta.
Tänään tein kaupat ysikaks vuosimallin XJ:stä. Nelilitranen ja luonnollisesti automaatti jatkeena. Saa nähdä miksikä tämä auto osoittautuu mutta ei se nyt vielä ihan pahalta tuntunut
Ihmettelin jo kun ekaa kertaa kävin autoa kattomas että siinä on joku Performance teippaus

iltaisen googlauksen perusteena vastaus löytyi kuitenkin että tämähän on joku ihme BBS Performance, kellään tietoa mitä kaikkea tuo tuunaus on tuonut tulleessan? ilmeisesti pelkästään kosmeettisia juttuja käsittäisin?
Tunnistaako kukaan vanhakseen? auto on uinut saksasta suomeen.

Re: BBS Performance
Lähetetty: 12.05.2015. 19:18
Kirjoittaja JAMANT
Siirsin tän tänne kori-alueelle...
Re: BBS Performance
Lähetetty: 13.05.2015. 3:28
Kirjoittaja rane58
-Löysin vanhan jutun AMC-foorumilta, harvinainen Jeep....
"Jos jollakulla olis tarvetta hiukan harvinaisemmalle Jeep Cherokeelle niin kaveri harkitsee vaihtoa uudempaan..
1992 Jeep Cherokee Performance, eli BBS pajan näkemys Jeep XJ:stä parhaimmillaan. Tullut pajalle uutena Limited mallina ja sisusta nahkaverhoiltu uudelleen sekä lisätyllä korisarjalla, BBS aluilla, tuplaputkin, jne. Näitä lienee Suomessa 2kpl.
eli samanmoinen kun tuo, voin napsia parit kuvat autosta loppuviikosta.
http://www.dgtomassenclassics.nl/classi ... =11&cId=29
Leimattu ja orkkisaluin (talvivanteet american racinging perus nomadeilla), ei ruostepeikkoja, sisusta ja tekniikka kunnossa. "
http://www.amccf.com/cgi-bin/yabb2/YaBB ... 29307/1065
Re: BBS Performance
Lähetetty: 13.05.2015. 10:20
Kirjoittaja Cynomya
Joo kyllä tuo puolsi ostopäätöstä tuo korisarja, miellyttää omaa silmää. Toinen mikä puolsi ostopäätöstä niin tätä ei oo vielä koroteltu tms. Citymaasturi

Sisätiloissa huomaa tuota nahkakoristelua. Toki kun mittarissa on 320tkm niin eihän tämä enää uusi ole mutta sähköhärpättimet toimii (sähköpenkit, ikkunat, peilit, Cruise), ilmastointi kylläkään ei.
Tuplaulostuloa ei putkistossa enään ole paikoillaan. ABS:t on joku poistanu tästä kulkineesta, ihan rekisteriin asti. Jarrut puoltaa eli kuskin puoli ei edessä ota niin hyvin kiinni, pitäisi kuulemma tuo jarruletku uusia huhupuheiden mukaan..
Ja on se nelosen murina mukava!

ja onsitä kaivannukki! Ihan vaan äänimaailman takia pitää ajella "sportti" nappi pohjassa nurkkarallia vaikka syökin bensaa sillä asetuksella pirusti enemmän..
Re: BBS Performance
Lähetetty: 17.05.2015. 3:06
Kirjoittaja rane58
-Mikä ihmeen "sportti" nappi...?

-Onko se joku BBS-härpäke... ?

Re: BBS Performance
Lähetetty: 17.05.2015. 16:46
Kirjoittaja JAMANT
rane58 kirjoitti:-Mikä ihmeen "sportti" nappi...?

-Onko se joku BBS-härpäke... ?

Renix-koneisissa on kojetaulussa nappi, jolla valitaan joko Sport tai se toinen, -91 ja uudemmista puuttuu nappi, mutta tietsikka on kytketty aina Sport -asentoon...
Re: BBS Performance
Lähetetty: 17.05.2015. 18:07
Kirjoittaja Cynomya
Mitäs muuten takaluukussa lukee high output eli eikös se oo ei renixi? otteessa kylläkin vain 132kWattia.. Täytyypi googlata mistä.tuon tunnistaa kumpiko se on.
Tuo sporttinappi on Oikiasti joku Power trans tms. Mitä siinä napissa lukeekaan. Iso ero laatikon käytöksellä. Comfort modella tuntuu että menee laatikko lukkoon tosi hyvin että on jopa vaikiaa saada vaihtamaan pienemmälle ilman kunnon polkasua, tämä tietysti bensankulutusta ajatellen mukava ominaisuus.
Re: BBS Performance
Lähetetty: 17.05.2015. 18:13
Kirjoittaja JAMANT
Cynomya kirjoitti:Mitäs muuten takaluukussa lukee high output eli eikös se oo ei renixi? otteessa kylläkin vain 132kWattia.. Täytyypi googlata mistä.tuon tunnistaa kumpiko se on.
Tuo sporttinappi on Oikiasti joku Power trans tms. Mitä siinä napissa lukeekaan. Iso ero laatikon käytöksellä. Comfort modella tuntuu että menee laatikko lukkoon tosi hyvin että on jopa vaikiaa saada vaihtamaan pienemmälle ilman kunnon polkasua, tämä tietysti bensankulutusta ajatellen mukava ominaisuus.
Sulla on joko takaluukku vaihdettu tai se lätkä liimattu siihen, koska vain Renixissä on tuo nappi!! Mikäs on muuten valmistenumeron 10. merkki?? K=89, L=90, M=91 ja N=92...
Re: BBS Performance
Lähetetty: 17.05.2015. 19:06
Kirjoittaja Cynomya
N näytti olevan kymmenes kirjain.
Re: BBS Performance
Lähetetty: 17.05.2015. 20:12
Kirjoittaja Cynomya
This vehicle's data:
Gross Vehicle Weight Rating 4001 - 5000 lbs
Manufacturer Jeep Corporation
Vehicle Type Without side airbags
Line (Body Type) 1991 - 1993, 4WD Cherokee, Comanche
Body Style 4-door Sport Utility
Engine 4.0L 6 Cyl.. (Gas) Unleaded Fuel (ERH)
Assembly Plant Toledo South Plant, Ohio, USA
Engine 4.0L
Model Year 1992
Re: BBS Performance
Lähetetty: 17.05.2015. 21:53
Kirjoittaja JAMANT
Hassua, ei siinä mun mielestä pitäis olla sitä Power/Performance -nappia ollenkaan

, mutta on se sitten ainkin H.O.-koneinen...
Re: BBS Performance
Lähetetty: 18.05.2015. 0:25
Kirjoittaja rane58
Jos se sittenkin on BBS-extra nappula...?

Re: BBS Performance
Lähetetty: 18.05.2015. 10:17
Kirjoittaja Cynomya
Pikaisen googlauksen perusteella näitä power nappeja on joissain yksilöissä myös H.O koneissa.. ..tiedä sitten onko se tässä yksilössä juurikin tuon "performance"-tarran takia vai miksi ihmeessä
Ja sama googlaus kertoi että pidä nappi kytkettynä Powerille, ei oo kuulemma niin väliä tuon bensan kulutuksen kannalta. Aika näyttää miten sitä tulee paineltua mutta onhan se hianoo kun saa nytkyttää nappia edestakaasin niin ei tuu kabiinissa tylsää

Re: BBS Performance
Lähetetty: 18.05.2015. 15:14
Kirjoittaja mikkotapani
JAMANT kirjoitti:
Sulla on joko takaluukku vaihdettu tai se lätkä liimattu siihen, koska vain Renixissä on tuo nappi!! Mikäs on muuten valmistenumeron 10. merkki?? K=89, L=90, M=91 ja N=92...
Terve! Minun IGEssä (1993 4.0 HO-Cherokee) on myös tuo Power / Comfort-kytkin. Vuodesta 2005 se on ollut käytännössä koko ajan Power-asennossa vaan kun tuli hommattua ensin 31" ja nyttemmin 33" renkaat niin maantiesiirtymillä tuo Comfort-asento on todella hyvä, menee paljon helpommin ja aiemmin loota turbiinilukolle eikä souda ja huopaa edestakaisin.
Re: BBS Performance
Lähetetty: 18.05.2015. 19:19
Kirjoittaja Timo L
Mitä tulee siihen Power/ Comfort- napin asentoon, se kannattaa pitää aina Power- asennossa.
Jos laatikko soutaa ja huopaa vaihteiden välillä tai ei lukitse turbiinia, on väärät välitykset valittuun rengaskokoon nähden. 31" on ihan maksimi mitä kannattaisi ajaa 3.55 välityksillä nelilitraisella automaatilla.
JAMANT kirjoitti:Hassua, ei siinä mun mielestä pitäis olla sitä Power/Performance -nappia ollenkaan

, mutta on se sitten ainkin H.O.-koneinen...
Kyllä niitä on ainakin '95 vuoteen asti. Ovat vain olleet kovasti harvaa sorttia HO- koneisissa.. tiedä sitten miksi niitä kuitenkin joissakin on. Ainakin jenkki- Joet välillä niistä puhuu noissa hieman uudemmissakin, ja esim. meillä Malesiassa olleessa tehdasuudessa '95 vuosimallin XJ:ssä oli myös kyseinen nappi
