zj perä kolahtelee ja muljuaa
zj perä kolahtelee ja muljuaa
eilen huomasin, että joissain kuopissa kolahtaa joku oikealla takana ja välillä myös kääntäessä autoa vähän tiukempaan kolahtaa samassa paikassa (korvakuulolla mitattuna). Jeeppi myös muljuaa kummasti... Renkaasta kun koitin eilen puistella niin hirveätä väljyyttä en huomannut mutta kolahduksen saa aikaseksi myös niin. Mikä sieltä vois olla mennynnä?
Enitenhän tässä v#tuttaa se, että juurikin tilasin keulaan vähän uutta palikkaa kun sielläkin on väljyyksiä...
...Ja auto tosiaan on -93 zj 5.2, 3" korotuksella
Enitenhän tässä v#tuttaa se, että juurikin tilasin keulaan vähän uutta palikkaa kun sielläkin on väljyyksiä...
...Ja auto tosiaan on -93 zj 5.2, 3" korotuksella
Jos muljuaa, niin panhardin puslat väljänä. Voi olla myös tukivarsien puslat väljänä - jos alkuperäiset tukivarret ja/ tai panhardi, niin melkoisen varmasti on kuluneet. Onko sinulla uusi panhardi tuota korotusta varten, vai tuliko korotussarjassa mukana "relocation bracket"? Nuo panhardia siirtävät lisäkilkkeet on lähes poikkeuksetta ihan susia, ja kuluu väljäksi ja/ tai alkaa liikkua ajan myötä.
Kolahdukset voi tulla väljistä puslista, mutta myös pakkanen voi aiheuttaa kolinoita. Takaiskareiden alapäät on ZJ:ssä erittäin herkkiä kulumaan, ainakin jos metsässä ajaa.
Kolahdukset voi tulla väljistä puslista, mutta myös pakkanen voi aiheuttaa kolinoita. Takaiskareiden alapäät on ZJ:ssä erittäin herkkiä kulumaan, ainakin jos metsässä ajaa.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Kestää/saa hitsata kunhan tekee kunnolla.
Minun silmään näyttää että justiin tommosella pultattavalla korotuspalikalla on laitettu panhardi kohdalleen, Itselle saattaisin hitsata senkin kiinni.
Pikadiaknoosina alkuperäinen kiinnike ei ole kestänyt korroosion ja korotuksen aiheuttamien kasvaneiden momenttien yhteisvaikutusta.
Minun silmään näyttää että justiin tommosella pultattavalla korotuspalikalla on laitettu panhardi kohdalleen, Itselle saattaisin hitsata senkin kiinni.
Pikadiaknoosina alkuperäinen kiinnike ei ole kestänyt korroosion ja korotuksen aiheuttamien kasvaneiden momenttien yhteisvaikutusta.
Jeep Comanche 2.1 diesel
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.
Niinnoh.. parempi olisi tehdä kokonaan uusi. Sopivasta 4-5mm:n seinämällä olevasta palkista saa suoraan oikeanlaisen.h_hankala kirjoitti:aivan... Eli ei muutakun koko palikasta "yhtä rautaa" niin luulis kestävän
..ja tuo on juuri mitä sanoin noista panhardin kiinnikkeiden "relocation bracketeistä" - niitä ei pitäisi ikinä asentaa. Oikea tapa on joko rakentaa uusi kiinnike, tai käyttää säädettävää panhardia.
Jos oikein lähdetään hifistelemään, niin kiinnikettä kannattaisi muuttaa niin että roll center on mahdollisimman lähellä painopisteen korkeutta tarkasteltuna auton pituusakselilla = mitä pienempi korkeus ero näillä on, sitä vähemmän auto kallistelee mutkissa. Eli panhardin kiinnityspisteen nosto mahdollisimman ylös akselilla on hyvä asia, korin pään kiinnikkeen lasku on huono asia

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä