Sivu 1/1

Grand Cherokee ZJ etujousen alatuenta

Lähetetty: 19.08.2014. 22:42
Kirjoittaja GreenRock
Jeepistä (vm 96, 5.2) on vasemman etujousen alatuenta on pahasti ruostunut - auto pomppasi tänään katsastuksessa. Etuakselin mallia en valitettavasti tiedä, mutta jousen alatuenta näyttää olevan "yhtä rautaa" itse etuakselin rungon kanssa.

Miten paha rasti tämä vika on korjata hitsaamalla ja irroittamatta koko akselia. Itse en ole hommaa tekemässä, mutta josko onnistuu joltain korifiksaajalta. Olisin laittanut mukaan muutavan kuvan, mutta en alkanut nyt tähän hätään säilömään kuvia nettiin. Alhaalta katsottaessa kuppi on irti pitkältä matkalta ja ulompi/vas laita ruostunut miltei olemattomiin. Sisempi/oik laita aika ehjä.

Uudenveroista kampetta ei tarvi tehdä; auto on "vain" vetoauto käytössä veneilykauden aikana (<1000 km per vuosi), joten talvi/suolaoloja ei ole liiemmälti edessä. Jos se nyt mitenkään korjaamiseen edes vaikuttaa.

Jousen paikan korjaaminen.

Lähetetty: 19.08.2014. 23:15
Kirjoittaja ImacInnes
Normaali ruostevaurio korjaus tuo on, tosin taitaa vaatia jousen poiston korjauksen ajaksi.

Useinmiten tuo kohta tulee korjauksen jälkeen alkuperäistä vahvemmaksi jos se kunnolla tehdään.

t. Ismo Ämmä

Lähetetty: 20.08.2014. 9:04
Kirjoittaja JAMANT
Ja irto-osaa ei varaosana ole saatavilla, pitää tehdä itse (tai siis se hitsari tekee)!!

Lähetetty: 18.09.2014. 0:31
Kirjoittaja Timo L
..jeps, eikä jousipetiä voi korjata mitenkään järkevästi akselia irroittamatta. Jos kyseessä on suomi- auto (luultavasti, jos on kerran akselilta jousilautanen ruostunut haperoksi), niin tiedossa on mukavaa iltapuhdetta kiinniruostuneiden pulttien irrotuksessa... :shock:

edit: Koska itselläsi ei ole välineitä tai tietotaitoa akselin korjaukseen, ja ilmeisesti kukaan kavereistasi ei tee hommaa, niin melkeinpä pitäisin silmiäni auki jos löytyy ehjä samanlainen etuakseli myynnissä. Töineen päivineen tuo on helposti monen satasen homma, ja purkaamoilta voi löytyä vastaava akseli halvemmalla.