Iltaa
Nyt alkaa teknisesti olemaan auto kunnossa niin pääsee ulkonäköjuttuja miettimään.
Itselläni on overland malli, jossa vakiona helmojen suojana rocksliderit. Kummallekin puolelle on ilmestynyt reikää ja helma sen suojan takaa katsottunakin näyttää olevan vähän ruskeahko.
Onko perisynti rakentaa suoraan palkkihelmat tälläiseen? Vai kunnostanko sliderit?
Entäs sitten puskuri. Vinssiä tarvisi keulalle ja mitä olen tuota alkuperäistä miettinyt, niin putkista voisi taivutella jotaan mukavaa eteen ja upottaa vinssin ilmanottoaukkojen sisälle osittain. Katselin kuitenkin että näitä on valmiitakin toteutuksia olemassa eivätkä mitään pahan hintaisia. Esim ARB. Saako näitä suomesta tilattua?
WJ Jeep rock sliderit & puskuri
WJ Jeep rock sliderit & puskuri
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
Moi,
Näillä näyttäis olevan jotain ARB:n puskureita joten kannattaa kysyä saako tilattua WJ Grandiin.
https://korjaushuolto.fi/4x4-tarvikkeet/Vinssipuskurit
http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/index ... sipuskurit
Jontte
Näillä näyttäis olevan jotain ARB:n puskureita joten kannattaa kysyä saako tilattua WJ Grandiin.
https://korjaushuolto.fi/4x4-tarvikkeet/Vinssipuskurit
http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/index ... sipuskurit
Jontte
Grand Cherokee -06 3.0 CRD Limited
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso
ARB:in puskuri on jättiläiskokoinen liian eteen työntyvä möhkö, ja taitaa uupua E- hyväksyntäkin (jollei sitten ole satuttu WJ:n versiota hyväksytettyä) - ja maksaa ihan järjettömän paljon.
Putkista voit tehdä, mutta kandee melkein etukäteen jutella leimasedän kanssa kun ei niitä nykyään enää saisi itse tehdä. Tai sitten teet niin että saat vielä leimalle mennessä orkkispuskurin päälle.
Palkkihelmat kandee tehdä, alkuperäiset "rocksliderit" on niin heppoiset että hyvä jos niillä uskaltaa lumikasaan nojata
Putkista voit tehdä, mutta kandee melkein etukäteen jutella leimasedän kanssa kun ei niitä nykyään enää saisi itse tehdä. Tai sitten teet niin että saat vielä leimalle mennessä orkkispuskurin päälle.
Palkkihelmat kandee tehdä, alkuperäiset "rocksliderit" on niin heppoiset että hyvä jos niillä uskaltaa lumikasaan nojata

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
palkkihelmat vaan jos kerran on suunnitteilla metsään meno.
Jos muovipuskurin takana on tilaa jollekkin sirolle 9500/12k vinssille niin ehkä leimasedän iloksi jättäis orkkispuskurin ja ainoa näkyvä osa olisi rullakita puskurissa, noissa kuten yllä mainittiin uudemmissa autoissa tuo puskurin muokkailu on vähän soo soo, tai ainakin herkemmin tulee toi pykälä esiin että ei saisi tämmösiä rakennella.
Muovipuskurin taakse väsää neliöprofiilista vaikka sellasen vahvikkeen kiertämään ja vaikka sen päälle pika kiinnikkeen sille muovipuskurille jos on intoa ja osaamista hifistellä sellanen. aikoinaan ennen kuin tulin järkiini ja vaihdoin pajeron jeeppiin niin oli siinä vinssi upotettuna maskin sisään ja palkkipuskuri siinä edessä ja jos olisi niin olisi voinut sen puskurin siihen päälle vielä viritellä mut ei leimasetä valitellut niin... ja auto kun ei ollut tarkotus olla mikään HC offilaite niin pystyi tekemään ns siron ja kevyen joka silti kyllä kesti tönäisyt puuhun yms ilman vääntyilyä
Jos muovipuskurin takana on tilaa jollekkin sirolle 9500/12k vinssille niin ehkä leimasedän iloksi jättäis orkkispuskurin ja ainoa näkyvä osa olisi rullakita puskurissa, noissa kuten yllä mainittiin uudemmissa autoissa tuo puskurin muokkailu on vähän soo soo, tai ainakin herkemmin tulee toi pykälä esiin että ei saisi tämmösiä rakennella.
Muovipuskurin taakse väsää neliöprofiilista vaikka sellasen vahvikkeen kiertämään ja vaikka sen päälle pika kiinnikkeen sille muovipuskurille jos on intoa ja osaamista hifistellä sellanen. aikoinaan ennen kuin tulin järkiini ja vaihdoin pajeron jeeppiin niin oli siinä vinssi upotettuna maskin sisään ja palkkipuskuri siinä edessä ja jos olisi niin olisi voinut sen puskurin siihen päälle vielä viritellä mut ei leimasetä valitellut niin... ja auto kun ei ollut tarkotus olla mikään HC offilaite niin pystyi tekemään ns siron ja kevyen joka silti kyllä kesti tönäisyt puuhun yms ilman vääntyilyä
Wrangler -89 4.2L AT
Juu, ARB oli esimerkkinä, rumahan se on.
Katsurilta varmistettu että on ok vaihtaa puskuri, kunhan se ei heikennä turvalaitteiden toimintaa, hänelle kuulemma riittää se että on juuri automallin tarkoitettu.
Putkista taivutettu olisi myös mielessä, mutta taito vähän puuttuu tuollaiseen, jotta saisi siistin.
http://www.ebay.com/itm/WJ-Grand-Cherok ... 54&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/Jeep-WJ-FRONT-W ... 14&vxp=mtr
Nämä vähän himottaisivat..
Alkuperäiset rocksliderit ovat vähän koristeet, mutta vielä suorat.
Katsurilta varmistettu että on ok vaihtaa puskuri, kunhan se ei heikennä turvalaitteiden toimintaa, hänelle kuulemma riittää se että on juuri automallin tarkoitettu.
Putkista taivutettu olisi myös mielessä, mutta taito vähän puuttuu tuollaiseen, jotta saisi siistin.
http://www.ebay.com/itm/WJ-Grand-Cherok ... 54&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/Jeep-WJ-FRONT-W ... 14&vxp=mtr
Nämä vähän himottaisivat..
Alkuperäiset rocksliderit ovat vähän koristeet, mutta vielä suorat.

Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
General Grabber AT2, Trail Master stage 2