WJ/WG Grandin tyyppivika, ilmakanavien läppien akselirikko
WJ/WG Grandin tyyppivika, ilmakanavien läppien akselirikko
99-04 Grandeissa on tyyppivikana "blend doorien" akselien murtuminen, oireena alkaa tulla jommallekummalle puolelle kylmää.
Korjaus täysin alkuperäiseksi vaatii koko kojelaudan purun sisältäen jäähdytysnesteen ja ilmastoinnin tyhjennykset. Samalla kannattaa vaihtaa pelkääjänpuolenkanavan moottori ja sisäilmankierron läppä runkoineen ja moottoreineen. Ja siis lämmönsäätöläpät moottoreineen.
Tämä operaatio vie kaksi työpäivää ammattimieheltä. Lisäksi sama homma voi uusiutua äkkiäkin koska alkuperäiset ja samantyyppiset ovat yhtä heikkoja.
Tämä olisi laskujeni mukaan maksanut parisen tonnia ja ties koska olisi saanut lämpöä kuskin puolelle.
Mutta.
Jeeppejä on USAssa tuhottomasti ja ovat siellä ihan tavallisen kansan autoja. Niinpä ei ole yllätys että tähän tyyppivikaan on tehty korjaussarjoja.
Omakohtainen kokemus:
Ebaystä sarja: 86 euroa ja pari tuntia duunia.
Kiinnostaako?
Itse bongasin aivan sattumalta jutun jossa heppu oli ko. sarjan asentanut ja oli tyytyväinen. Hänen ottamansa kuvat selvensivät asiaa siinä määrin että innostuin! ]http://www.jeepsunlimited.com/forums/sh ... p?t=511578
Tämä sarja kyseessä:http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Blen-Dor ... ccessories
Korjaus täysin alkuperäiseksi vaatii koko kojelaudan purun sisältäen jäähdytysnesteen ja ilmastoinnin tyhjennykset. Samalla kannattaa vaihtaa pelkääjänpuolenkanavan moottori ja sisäilmankierron läppä runkoineen ja moottoreineen. Ja siis lämmönsäätöläpät moottoreineen.
Tämä operaatio vie kaksi työpäivää ammattimieheltä. Lisäksi sama homma voi uusiutua äkkiäkin koska alkuperäiset ja samantyyppiset ovat yhtä heikkoja.
Tämä olisi laskujeni mukaan maksanut parisen tonnia ja ties koska olisi saanut lämpöä kuskin puolelle.
Mutta.
Jeeppejä on USAssa tuhottomasti ja ovat siellä ihan tavallisen kansan autoja. Niinpä ei ole yllätys että tähän tyyppivikaan on tehty korjaussarjoja.
Omakohtainen kokemus:
Ebaystä sarja: 86 euroa ja pari tuntia duunia.
Kiinnostaako?
Itse bongasin aivan sattumalta jutun jossa heppu oli ko. sarjan asentanut ja oli tyytyväinen. Hänen ottamansa kuvat selvensivät asiaa siinä määrin että innostuin! ]http://www.jeepsunlimited.com/forums/sh ... p?t=511578
Tämä sarja kyseessä:http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Blen-Dor ... ccessories
Mulla oli WJ:ssä sama pulma, teetin homman kuukausi sitten virossa maahantuojalla kun totesin ettei oo omaa osaamista asiassa ja suomessa remppa maksaisi liikaa, pelkät osat kai 300€ jos ite osaisi tehä. Mulla täysremppa osineen maksoi 510€ ja täyttivät siihen vielä ilmastointilaitteen kaupan päälle. Kävin sen viikon tiistaina jättämässä auton ja torstaina hain pois. Mikäli tollainen remppa jotakuta kiinnostaa niin soittaa Tallinnaan Silberautoon Tauno Strusille, yhteystiedot löytyy googlettamalla. Kerro Samilta terveisiä(ei siitä ainakaan hinnankorotusta tule )
Pihallinen Jeeppejä
Ja tuskinpa olisit teettänyt jos tällaisesta sarjasta olis ollut tietoo. En näe yhtään järkevää syytä tehdä hommaa alkuperäisillä osilla puoli autoa purkaen, varsinkin kun voi hajota taas uudestaan samantien, senverta "hötöistä" muovia ovat orkkisosat. No joku varmaan mulle kertoo!
Merkkikorjaamolla totesivat että eivät he tuollaisista sarjoista ole kiinnostunut kun vaatii "rikottamista" Niinpä, ja onhan se mukavampaa saada liikevaihtoon pari tonnia kuin satanen...
Koko säikeen pointti on oikeastaan se että harrastajat jakaisivat tällaisia rahaa ja hermoja säästäviä kokemuksia kuten mulla ja Sam66:lla. Säilyy näitten rakkineiden käyttöarvo kauemmin!
Merkkikorjaamolla totesivat että eivät he tuollaisista sarjoista ole kiinnostunut kun vaatii "rikottamista" Niinpä, ja onhan se mukavampaa saada liikevaihtoon pari tonnia kuin satanen...
Koko säikeen pointti on oikeastaan se että harrastajat jakaisivat tällaisia rahaa ja hermoja säästäviä kokemuksia kuten mulla ja Sam66:lla. Säilyy näitten rakkineiden käyttöarvo kauemmin!
Jees, ihan asiaa, tosin mun tapauksessa takaluukussa odotti pahvilaatikko täynnä vaihdettua roinaa joten katsoin sen + pari lepposaa päivää kuittaavan menetetyt eurot ihan täysin Tuliaisiin tosin tuli tuuletettua lompakkoa ihan kunnolla ja nyt ei ollut kyse jeep osista...sili kirjoitti:Koko säikeen pointti on oikeastaan se että harrastajat jakaisivat tällaisia rahaa ja hermoja säästäviä kokemuksia kuten mulla ja Sam66:lla. Säilyy näitten rakkineiden käyttöarvo kauemmin!
Pihallinen Jeeppejä
Ittellä ongelma että puhaltaa pelkääjän puolelle kylmää jos pyynti esim. 23 startattaessa. Kun nostan lämmön Hi asentoon niin lämpöä tulee, vaikka laskisin sen taas takas 23 asteeseen, tekee sen vain startin jälkeen että pukkaa kylmää jos pyynti alle Hi. Oiskohan läpät myös sit sököt, muut törmänneet moiseen?
Täällä taasen tekee näin:
-auto aamulla kylmänä, käyntiin, pyynti 23
-kone lämpenee ja lämmintä alkaa pukkaamaan
-kone täysin lämmennyt ja kabiinissa alkaa olemaan kuuma
-30min ja ei enää puhallakaan niin kuumaa ja kabiini alkaa viilenemään
-kabiini viilenee jos en nosta pyyntiä 27
Eli systeemin mielestä nyt on kuskilla lämmin ja tiputtaa puhalluslämpöä hieman mutta ei saa sitä enää nostettua takaisin ilman että käännän ruuveista reippaasti lisää pyyntiä. Föönin puhallusnopeuksilla ei mielestäni ole ollut vaikutusta toimintaan.
Odotettavissa remonttia?
-auto aamulla kylmänä, käyntiin, pyynti 23
-kone lämpenee ja lämmintä alkaa pukkaamaan
-kone täysin lämmennyt ja kabiinissa alkaa olemaan kuuma
-30min ja ei enää puhallakaan niin kuumaa ja kabiini alkaa viilenemään
-kabiini viilenee jos en nosta pyyntiä 27
Eli systeemin mielestä nyt on kuskilla lämmin ja tiputtaa puhalluslämpöä hieman mutta ei saa sitä enää nostettua takaisin ilman että käännän ruuveista reippaasti lisää pyyntiä. Föönin puhallusnopeuksilla ei mielestäni ole ollut vaikutusta toimintaan.
Odotettavissa remonttia?
Grand Cherokee Limited 4.7 -00
Moron
Viime viikolla vaimo valitti, että jalat on jäässä vänkärin puolella ja katsoin ilmastointilaitteen koodit. Tuli 47, 52 ja 54. Eli vasurin läppä auki ja ja joku anturi vika.
Googlailin ja löysin ohjeita Youtubesta ja http://www.denlorstools.com/autoblog/20 ... or-repair/ sivulta.
Tuuppasin pajalle ja otin hansakalokeron pois, ruuvasin läppien moottorin irti ja pikku miniporan katkaisulaikalla otin kanavan kyljen auki.
Oikea läppä oli OK, mutta vasen oli ns vapaastiliikkuva. En pystynyt likkaamaan kanavien välissä olevaa läppää, joten tyydyin ruuvilla lukitsemaan vasemman läpän yläasentoon odottamaan parempaa päivää.
Laitoin reian umpeen ja jesarilla tiiviiksi. Tyyppasin lämmitintä käymällä möksällä lumitöissä ja kanssamatkustajien mukaan lämmintä tuli moitteetomasti eli kabiiniin tulee kuumaa, niinkuin talvella kuuluu. Läpät ajattelin tehdä alumiinilevystä ja saranasta ja kertoilen, kun saan seuraavan kerran aikaiseksi mennä korjaileen lämppäriä.
Viime viikolla vaimo valitti, että jalat on jäässä vänkärin puolella ja katsoin ilmastointilaitteen koodit. Tuli 47, 52 ja 54. Eli vasurin läppä auki ja ja joku anturi vika.
Googlailin ja löysin ohjeita Youtubesta ja http://www.denlorstools.com/autoblog/20 ... or-repair/ sivulta.
Tuuppasin pajalle ja otin hansakalokeron pois, ruuvasin läppien moottorin irti ja pikku miniporan katkaisulaikalla otin kanavan kyljen auki.
Oikea läppä oli OK, mutta vasen oli ns vapaastiliikkuva. En pystynyt likkaamaan kanavien välissä olevaa läppää, joten tyydyin ruuvilla lukitsemaan vasemman läpän yläasentoon odottamaan parempaa päivää.
Laitoin reian umpeen ja jesarilla tiiviiksi. Tyyppasin lämmitintä käymällä möksällä lumitöissä ja kanssamatkustajien mukaan lämmintä tuli moitteetomasti eli kabiiniin tulee kuumaa, niinkuin talvella kuuluu. Läpät ajattelin tehdä alumiinilevystä ja saranasta ja kertoilen, kun saan seuraavan kerran aikaiseksi mennä korjaileen lämppäriä.
Samoja oireita on täälläkin havaittavissa, alkoi oireilla pariviikkoasitten epäsäännöllisen säännöllisesti, välillä iskee "kylmä aalto" puhaltimesta. Ebay auki ja läpät tilaukseen, nyt vaan odotellaan pakettia...
http://www.ebay.com/itm/Jeep-Grand-Cher ... 4143e8de07
Tällä modillahan lämmön säätö muuttuu ainoastaan kuskinpuolen potikkaan,repsikan potikkaa saa pyöritellä tulevaisuudessa vaan huvikseen. Pääasia kunhan talvella tulee lämmintä ja kesällä kylmää...
http://www.ebay.com/itm/Jeep-Grand-Cher ... 4143e8de07
Tällä modillahan lämmön säätö muuttuu ainoastaan kuskinpuolen potikkaan,repsikan potikkaa saa pyöritellä tulevaisuudessa vaan huvikseen. Pääasia kunhan talvella tulee lämmintä ja kesällä kylmää...
vaimon kauppakassina ja hevoskopin veturina Grand Cherokee -00 4.7 LTD (-07 motilla), itse ajan kevytkuormurilla...
Blend door's fixed.
22 = Left temperature door travel too large. Sitten alkoi puhaltamaan kuskinpuolelle pelkkää kylmää.
Ebaystä noi tilasin:
http://www.ebay.com/itm/280312208903?it ... 60&vxp=mtr
Tunnin homma oli noi laittaa. En käyttänyt pistosahaa, vaan kuumaa veitseä leikatessa, ensin akkuporalla sarja reikiä ja sitten leikaten.
Pari linkkiä aiheesta:
http://blendorstore.com/tech_tips
Sitten vikakoodi 20: (odotan että hajoaa, ja sitten vedän sen nippusiteellä säppiin)
AI (Recirc) door travel too large
http://www.jeepforum.com/forum/f310/wj- ... -fix-pics-
347814/
Onneks ennen talvea.
Ebaystä noi tilasin:
http://www.ebay.com/itm/280312208903?it ... 60&vxp=mtr
Tunnin homma oli noi laittaa. En käyttänyt pistosahaa, vaan kuumaa veitseä leikatessa, ensin akkuporalla sarja reikiä ja sitten leikaten.
Pari linkkiä aiheesta:
http://blendorstore.com/tech_tips
Sitten vikakoodi 20: (odotan että hajoaa, ja sitten vedän sen nippusiteellä säppiin)
AI (Recirc) door travel too large
http://www.jeepforum.com/forum/f310/wj- ... -fix-pics-
347814/
Onneks ennen talvea.
EX Jeep Grand Cherokee Limited 4,7 V8 A5 -01