WJ/WG Grandin tyyppivika, ilmakanavien läppien akselirikko
Kylmäaineet?
Onkos kylmäaineiden määrä tarkistettu? Voipi olla järjestelmä vajaa? Siitä on lähdettävä.
t. Ismo Ämmä
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
on katsottu, otettu pois ja lisätty väreineen uudet. mutta se kompura ei lähe käyntiin. ja ilmaston nappuloiden kautta tulee koodi 52. Eli tulee välillä lämmintä välillä ulkokylmää, mutt ei koskaan ilmastoint. imaa ku kompura ei lähepäälle, muuten kuin napauttamalla esim. ruuvarilla. kehoittivat erimestoissa kokeilee paine sensorin uusimista..
Yritetään, Topparitappi on mennyt poikki ja moottori vääntelee läppää rajaa vasten koko voimallaan. Aikansa rutisee siellä ja sitten läppäakseli hajoaa. Sisäkiertoa ei Suomen oloissa edes koskaan tarvitse.miinau kirjoitti:eikö kenelläkään ole ajatuksia..
Minulla ilmastoinnin kompura lähtee aina kylmänä heti päälle, mutta puolentunnin ajon jälkeen ei enää ilman että antaa kumivasaralla laakia.
Olen pohtinut, kun siellä on prikka akselilla, sen jos vaihtaisi ohuempaan, niin silloin kytkinlevyt olisivat lähempänä toisiaan.
EX Jeep Grand Cherokee Limited 4,7 V8 A5 -01
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 29.12.2011. 13:50
- Paikkakunta: Huutotöyry
ZJ 93-98 onko siinä sama malli kuin 99- grandeissa?
Eli riittääkö pelkkä heatertreater korjaus vaiko pitääsk -96 leikata ja muovi veitsellä ja vaihtaa "läpät" ja "sarana" uuteen metalliseen?
CURRENT: WG (WJ) 2004 CRD
PREVIOUS: ZJ 95-96 ltd V8
PREVIOUS: ZJ 95-96 ltd V8
Mulla olis kanssa lämpöongelmia,auto on Wj vm -99 4 l bensakoneella ja automaattiilämppärillä.Nyt kun pakkaset kiristy niin ei meinaa riittää lämpö hyttiin.Moottorissa 100 astetta ja puhallin hurisee kovasti mut teho on aika pieni eli ei tukka lepata.Onko näissä Grandeissa puhallusteho miten kova? Eilen otin hanskalokeron irti ja läppämoottorin irti,näyttäs läpät olevan kunnossa heiluu n 90 astetta ja topparitappi on ehjä.Lähinnä puhallusteho ihmetyttää kun on niin heikko mutta ei ole kokemusta että vois verrata toisiin jeeppiin.Kiitokset jos voitte auttaa,,.,,
Mulla ei oo kokemusta muista malleista, mutta olisko tässä 2011 Compassissa vähän samaa heikkoutta ilmanvaihdossa?
Siis:
1) apukuski on toisinaan valittanut kylmää puhaltavan jaloille.
2) nyt viime viikkoina ikkunat ovat höyrystyneet selvästi herkemmin/enemmän kuin kahtena edellisenä talvena.
3) osaako joku neuvoa, näkeekö vikakoodeja jotenkin tässä 2,2CRD Ltd-mallissa?
Siis:
1) apukuski on toisinaan valittanut kylmää puhaltavan jaloille.
2) nyt viime viikkoina ikkunat ovat höyrystyneet selvästi herkemmin/enemmän kuin kahtena edellisenä talvena.
3) osaako joku neuvoa, näkeekö vikakoodeja jotenkin tässä 2,2CRD Ltd-mallissa?
Kompassi 2.2CRD LTD v.2011 + HD1000 v.1982
Car and Bike are Made in USA
Car and Bike are Made in USA
semka66 kirjoitti:Yritetään, Topparitappi on mennyt poikki ja moottori vääntelee läppää rajaa vasten koko voimallaan. Aikansa rutisee siellä ja sitten läppäakseli hajoaa. Sisäkiertoa ei Suomen oloissa edes koskaan tarvitse.miinau kirjoitti:eikö kenelläkään ole ajatuksia..
Minulla ilmastoinnin kompura lähtee aina kylmänä heti päälle, mutta puolentunnin ajon jälkeen ei enää ilman että antaa kumivasaralla laakia.
Olen pohtinut, kun siellä on prikka akselilla, sen jos vaihtaisi ohuempaan, niin silloin kytkinlevyt olisivat lähempänä toisiaan.
Laitoin abikoliittimen lenkin sinne prikan tilalle ja nyt on kompura pelannut moitteetomasti jo toista vuotta. Mutta, omalla vastuulla sitten näitä minun soveltamia virityksiä voi kokeilla .
EX Jeep Grand Cherokee Limited 4,7 V8 A5 -01
WJ:ssä voi olla raitisilmasuodatin, joka on tukossa ja jarruttaa ilman virtausta.
Kompuran välyksen säätöä taas selittää Volvon kuvallinen ohje:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=163.0
Kompuran välyksen säätöä taas selittää Volvon kuvallinen ohje:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=163.0
Subaru Outback 2,5 AT -01
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?
Re: WJ/WG Grandin tyyppivika, ilmakanavien läppien akselirikko
Ebaystä uudet luukut 40e ja youtuben ohjeilla vaihdoin ite muutama tunti meni, pieni dremeli leikkuri on kätevä apu ja kuumaliima paikatessa. Pienikätisyys tarpeen. Lapiokädet ei mahdu vaihtaan..
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: WJ/WG Grandin tyyppivika, ilmakanavien läppien akselirikko
Ei taida auttaa monellakaan ilmastointiongelmiin, mutta viime kesänä töihin lähtiessä kuului kaarteessa outoa kolinaa? Laitoin sen kartaanien tai pyöränlaakerien tai tukipuslien syyksi, kunnes töistä kotiin tullessa nahkapenkit oli perk.. kuumat! Ilmari kaput, pihalla +35C. Ihmettelin ongelmaa kun aiemmin ilmari toimi nou problems. Aineet loppu? Kattelin ilmastoinnin kytkintä ja totesin ettei mitään tapahdu. Mit vit?! Koko kytkimen jarru oli tiessään! Minä jo kyselemään josko jollain olisi niin seuraavana päivänä taas töistä kotiin tullessa huomasin ylimenosillan kevytliikenne väylällä tutun näköisen osan. Joku ohikulkija asettanut sen jarruosan siihen kadulle nätisti, eiku äkkiä nappasin mukaan, putsasin ja laitoin uudella 8.8 pultilla ja lukitteella paikalleen, ensin toki shimmailin niin lähelle jarrun kytkintä vasten kun sain ja oliko ketjumallin öljynsudin vaihtotyökalulla pidin jarrua paikallaan ja niin lujaan ku uskalsin. On pysynyt nyt puoli vuotta jo.
Nyt kun on pakkaset, oon huuhdellut kuumalla vedellä lämmittimen kennon monta kertaa molempiin suuntiin. Tuntuu ainakin että lämpöä tulee vaikkei nyt niin kauheen tulista. Mutta huomasin tänään että lämpöä riittää vaikka puhallin olisi täysillä, eli oletan että kennon teho vaan loppuu yksinkertaisesti, tai ilma ei liiku riittävästi? Yleensä jos kennon vesilinja on tukossa, huomaa lämmön laantuvan kun laittaa puhaltimen täysille (hmm, suodatinta ei pitäis olla mutta en oo tutkinut asiaa..)
Nyt kun on pakkaset, oon huuhdellut kuumalla vedellä lämmittimen kennon monta kertaa molempiin suuntiin. Tuntuu ainakin että lämpöä tulee vaikkei nyt niin kauheen tulista. Mutta huomasin tänään että lämpöä riittää vaikka puhallin olisi täysillä, eli oletan että kennon teho vaan loppuu yksinkertaisesti, tai ilma ei liiku riittävästi? Yleensä jos kennon vesilinja on tukossa, huomaa lämmön laantuvan kun laittaa puhaltimen täysille (hmm, suodatinta ei pitäis olla mutta en oo tutkinut asiaa..)
Re: WJ/WG Grandin tyyppivika, ilmakanavien läppien akselirikko
Mulla lämppäri on myös ollut tehoton, ja oletin läppien olevan sököt. Tilasin jenkeistä alumiiniset ja ryhdyin tänään vaihtohommiin. Yllätys tuli vastaan kun sain hanskalokeron pois. Lämppärin kylki olikin jo aiemmin avattu. Teipit pois ja leikattu pala irti...läpät oli ehjät. Samaten warrelukko toimii oikein.
Pikku testailun jälkeen huomasin, että manuaaliasennossa läpät ovat vain kokonaan auki tai kiinni. LO asennossa auki, muuten kiinni. Automaattiasennossa läpät liikkuu asteittain lämmönsäädön mukaan. Toinen huomio oli, että apukuskin puolelle tulee reippaammin ilmaa, kuin kuskin. Jotain tarttis vielä tehdä, ennenkuin liiman palikat takaisin paikoilleen, mutta mitä...
Pikku testailun jälkeen huomasin, että manuaaliasennossa läpät ovat vain kokonaan auki tai kiinni. LO asennossa auki, muuten kiinni. Automaattiasennossa läpät liikkuu asteittain lämmönsäädön mukaan. Toinen huomio oli, että apukuskin puolelle tulee reippaammin ilmaa, kuin kuskin. Jotain tarttis vielä tehdä, ennenkuin liiman palikat takaisin paikoilleen, mutta mitä...
Ex. Cherokee KJ Sport -04 3.7 V6
Ex. Cherokee KJ Renegade -04 3.7 V6
Ex. Grand Cherokee WJ/WG Limited -99 4.7 V8 eFlexfuel
Ex. Cherokee KJ Renegade -04 3.7 V6
Ex. Grand Cherokee WJ/WG Limited -99 4.7 V8 eFlexfuel
Re: WJ/WG Grandin tyyppivika, ilmakanavien läppien akselirikko
Nämä käyttämättömät läpät on siis myynnissä. Katso googlesta GPD1711932. 50€ sis..lähetyskulut ärräpaketilla.
MYYTY
MYYTY
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Dormie, muokattu yhteensä 24 kertaa
Ex. Cherokee KJ Sport -04 3.7 V6
Ex. Cherokee KJ Renegade -04 3.7 V6
Ex. Grand Cherokee WJ/WG Limited -99 4.7 V8 eFlexfuel
Ex. Cherokee KJ Renegade -04 3.7 V6
Ex. Grand Cherokee WJ/WG Limited -99 4.7 V8 eFlexfuel
Re: WJ/WG Grandin tyyppivika, ilmakanavien läppien akselirikko
Selviskö se sun lämppärin vika? Omassa on nyt jotain outoutta ilmennyt, tuntuu että löytyy vain ääriasennot, joko kuumaa tai kylmää Liekkö joku askelmoottori sökö.
Jeep Grand Cherokee 1999 4.7 V8 A