Mahtaisko lisäpolttoainelämmittimestäkään (jatkossa Eber!
Grandi 2,7 D 2002, mistä lämpöä lisää?
Grandi 2,7 D 2002, mistä lämpöä lisää?
onko normaalia että näillä pakkasilla, 15-20 raatia, ei tunnu grandi lämpeevän millään? Kas kun kone lämpiää nopeasti käyntilämpötilaan (60, onko oikein?? Mikä koneen oikea käyntilämpötila?) ja lämpöäkin on sisääntulevassa ilmassa mukavahkosti mutta kabiini ei ota lämmetäkseen? Käyttövirhe??
Mahtaisko lisäpolttoainelämmittimestäkään (jatkossa Eber!
) olla apuja? Asiaan varmaan jonkun verran vaikuttaa tavaratilan "kangaspeiton" puute (sellaista saa tarjota!)
Mahtaisko lisäpolttoainelämmittimestäkään (jatkossa Eber!
-
anton_nokelainen
- Viestit: 20
- Liittynyt: 27.05.2009. 23:01
- Paikkakunta: Espoo
Re: Grandi 2,7 D 2002, mistä lämpöä lisää?
En o varma, mutta normaali käyntilämpötila on noin 85-95, kun termari aukee vast 80 asteessa.sili kirjoitti: Kas kun kone lämpiää nopeasti käyntilämpötilaan (60, onko oikein?? Mikä koneen oikea käyntilämpötila?)
http://www.jamant.fi/termostaatti-xjzjw ... p-857.html
Jos sulla termari jumissa auki asennossa niin kone ei lämpee tarpeeksi.
EX. Jeep Cherokee -98 4,0 242, dana30, Chrysler Corporate 8.25"
Toi termari ei sovi Mersun 2.7CRD -koneeseen!!!anton_nokelainen kirjoitti:
http://www.jamant.fi/termostaatti-xjzjw ... p-857.html
Koska se on vääräKJ kirjoitti: öö ja tuo edellinen termari näyttää väärältä
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
anton_nokelainen
- Viestit: 20
- Liittynyt: 27.05.2009. 23:01
- Paikkakunta: Espoo
Voiko anturi näyttää väärin? vai liekkö termari joku Belgia-malli? Sekä mittari että loggeri (CarChip) kertovat lämpötilan olevan n. 60, minkä tiesin olevan diisselille liian alhaisen mutta kun lämpötila nousee ihan suht äkkiä tuohon lämpötilaan ja siinä pysyy, ei seilaa mitenkään jonka luulisi olevan oireena jos termari olisi sökö.
No VEHOlta uutta hakemaan? Vielä vieno kysymys, missäs se sijaitsee, joku mainitsi ettei olisi paha vaihdettava...
No VEHOlta uutta hakemaan? Vielä vieno kysymys, missäs se sijaitsee, joku mainitsi ettei olisi paha vaihdettava...
en tiedä varmasti mitä tuossa on muuta edessä mutta vasen puoli koneen edessä
-varaat jäähy nestettäjonkinverran tai otat kaiken talteen
-letkut irti
-öljynsuodatin pois (rätti sinne reikään ettei mene vettä)
-rail putken ´paine anturin johto pois
-10 torx termarista pois joka pitää korkeapainepumpun putkea
-tarttet magneetin ettei ruuvit tipu (helpottaa)
-30 torx 3 ruuvia termarista pois
-käännät termaria vähän niin saat anturin johdon pois
-sitten taiteilet termarin pois letkujen välistä
-puhdistat tiiviste pinnan
-ja uus samassa järjestyksessä
20 minuuttia
niin uuden termarin mukana tulee lämpötila anturi
-varaat jäähy nestettäjonkinverran tai otat kaiken talteen
-letkut irti
-öljynsuodatin pois (rätti sinne reikään ettei mene vettä)
-rail putken ´paine anturin johto pois
-10 torx termarista pois joka pitää korkeapainepumpun putkea
-tarttet magneetin ettei ruuvit tipu (helpottaa)
-30 torx 3 ruuvia termarista pois
-käännät termaria vähän niin saat anturin johdon pois
-sitten taiteilet termarin pois letkujen välistä
-puhdistat tiiviste pinnan
-ja uus samassa järjestyksessä
20 minuuttia
niin uuden termarin mukana tulee lämpötila anturi
KJ 3.7 -03 mikkihiiri valoilla
vielä lisäkysymys arvon raadille, koneen korkeimmat pintalämpötilat lämpökameralla (!?!) katsottuna piiiitkän ajon jälkeen, jonkin aikaa tyhjäkäynnillä konepelti kiinni ollen ja ulkolämpötila -7. Korkeimmat lämpötilat +65?? Eli ilmeisesti lämpömittari pitää paikkansa ja termari vaihtoon? Kysymys siksi että termaria ei ollut maahantuojallakaan mutta tulossa... 89e...
-
Jeeppi1234
- Viestit: 6
- Liittynyt: 10.12.2009. 19:26
- Paikkakunta: Oulu
Kuulostaa, että sulla paikallaan "välimeren" termostaatti. Kävin aikanaan ajamassa -04 2,7 crd GC:tä, joka oli tuotu ranskasta ja siinä ei lämmöt noussut yli 65 asteen vaikka pakkasta oli vain -5 astetta.
Omassa -02 2,7 crd:ssa lämmöt on n. 92 astetta. Jaksaa pitää lämmöt tuossa myös 30 asteen pakkasessa kun ajaa maantietä. Liikennevaloissa voi sitten tipahtaa jjopa 10 astetta kovilla pakkasilla jos joutuu pitkään seisomaan. Eberi löytyy mutta ei sitä ole tarvinnut ajonaikana pitää päällä.
Omassa -02 2,7 crd:ssa lämmöt on n. 92 astetta. Jaksaa pitää lämmöt tuossa myös 30 asteen pakkasessa kun ajaa maantietä. Liikennevaloissa voi sitten tipahtaa jjopa 10 astetta kovilla pakkasilla jos joutuu pitkään seisomaan. Eberi löytyy mutta ei sitä ole tarvinnut ajonaikana pitää päällä.
CJ-7 SBC -83
Grand cherokee 2,7 crd limited -02
Grand cherokee 2,7 crd limited -02
Nyt on termari vaihdettu ja kyllä tuntui tepsivän! mittari näyttää normilämpöjä ja puhallusilma mielestäni kuumempaa. Pakkasia odotellessa.
Lisävinkkinä KJ:n sinänsä kattavaan listaan voisi mainita että jos termarin "ulostaiteilu" näyttää vaativan polttoaineletkujen vähäistä suurempaa vääntelyä, ne kannattaa irroittaa varovasti. Ko. letkujen liittimet ovat TODELLA haurasta muovia...

Lisävinkkinä KJ:n sinänsä kattavaan listaan voisi mainita että jos termarin "ulostaiteilu" näyttää vaativan polttoaineletkujen vähäistä suurempaa vääntelyä, ne kannattaa irroittaa varovasti. Ko. letkujen liittimet ovat TODELLA haurasta muovia...
lämmöistä myös
Elikkä cherokee -02 2,5 crd kyseessä ja saksasta tuotu 3 vuotta sitten,
ei liioin liika kuumaa kabiiniin pukkaa jos pakkasta on vaikka -15. Voiko saksan-mallissa olla kylmempi termari? Lämmöt jää viivan verran alle puolenvälin. Eberiä pidän myös ajossa päällä koko ajan ja lämmittäjän pyynti tietysti täysillä. Olen tästä ennemminkin täällä nupissut
ei liioin liika kuumaa kabiiniin pukkaa jos pakkasta on vaikka -15. Voiko saksan-mallissa olla kylmempi termari? Lämmöt jää viivan verran alle puolenvälin. Eberiä pidän myös ajossa päällä koko ajan ja lämmittäjän pyynti tietysti täysillä. Olen tästä ennemminkin täällä nupissut
Morjenttes
Tein tänään termarin vaihdon KL-varaosan tarviketermariin 92c. Vanha oli jumissa ja muuten ei ollu ihan niin simppeli homma "ottaa ja vaihtaa" näin amatöörille
. 3 tuntia
Rupesin epäileen termarin vikaa, kun ei lämmöt oikein nousseet ja OBD:n kautta tuli tulokseksi ajon jälkeen 68c lämpö ja yleisesti oli löpön kulutus lisääntynyt maantieajossa 1l ja kirkolla enempi (kaupunkiajossa saattaa vaikuttaa talvella Elvistelevä ajotapa nelikon takia...)
Kävin vetämässä tunnin koeajon -15-20 c ja padan lämmöt nousi hienosti ja sisällekin puhalsi mukavasti kuumaa.
KL:stä sopiva oli Viton termari ja 87c ja W203,211 92c, jonka ostin ja hintaa tuli 43 €.
Kuningas oli WG 2.7 2003 limited
Tein tänään termarin vaihdon KL-varaosan tarviketermariin 92c. Vanha oli jumissa ja muuten ei ollu ihan niin simppeli homma "ottaa ja vaihtaa" näin amatöörille
Rupesin epäileen termarin vikaa, kun ei lämmöt oikein nousseet ja OBD:n kautta tuli tulokseksi ajon jälkeen 68c lämpö ja yleisesti oli löpön kulutus lisääntynyt maantieajossa 1l ja kirkolla enempi (kaupunkiajossa saattaa vaikuttaa talvella Elvistelevä ajotapa nelikon takia...)
Kävin vetämässä tunnin koeajon -15-20 c ja padan lämmöt nousi hienosti ja sisällekin puhalsi mukavasti kuumaa.
KL:stä sopiva oli Viton termari ja 87c ja W203,211 92c, jonka ostin ja hintaa tuli 43 €.
Kuningas oli WG 2.7 2003 limited
Moi,
Tuliko paikalleen nyt sitten tuo kuumempi 92C termari vai? Tuo kun on eri autoista/moottoreista ja Vehon marmorilta saadun tiedon mukaan ei ole tuon Viton 87C osan kanssa samanlainen. Tuo Viton osa on siis virallisesti tuohon 2.7CRD:hen se oikea.
-
DJ
Tuliko paikalleen nyt sitten tuo kuumempi 92C termari vai? Tuo kun on eri autoista/moottoreista ja Vehon marmorilta saadun tiedon mukaan ei ole tuon Viton 87C osan kanssa samanlainen. Tuo Viton osa on siis virallisesti tuohon 2.7CRD:hen se oikea.
-
DJ
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä docjones, muokattu yhteensä 29 kertaa
Moi
Paikalleen tuli siis 92C termari.
Ekana tarjottiin om612 moottorin termaria, jonka luulin olevan oikea ja onkin varaoskirjan kanssa samanlainen.
Tarjotussa termarissa oli oma linjansa ensiöpuolelta suodatimen jalan lämmittämiseksi tai jäähdyttämiseksi.
Minun kärryn moottori oli ilmeisesti optimoitu lämpöiseen maahan, kun mulla ei vastaavaa reikää termarin kotelossa ollut.
Viton termari tuli, kun omasta irroitettu termari oli mukana ja siitä otettu MB:n numerolla haettiin vastaavaa. Se oli 87C, josta pyysin hakemaan kuoriltaan vastaavan 92C termarin.
Toivottavasti tämä kaikessa sekavuudessaan vastasi kyssäriin jotain
Paikalleen tuli siis 92C termari.
Ekana tarjottiin om612 moottorin termaria, jonka luulin olevan oikea ja onkin varaoskirjan kanssa samanlainen.
Tarjotussa termarissa oli oma linjansa ensiöpuolelta suodatimen jalan lämmittämiseksi tai jäähdyttämiseksi.
Minun kärryn moottori oli ilmeisesti optimoitu lämpöiseen maahan, kun mulla ei vastaavaa reikää termarin kotelossa ollut.
Viton termari tuli, kun omasta irroitettu termari oli mukana ja siitä otettu MB:n numerolla haettiin vastaavaa. Se oli 87C, josta pyysin hakemaan kuoriltaan vastaavan 92C termarin.
Toivottavasti tämä kaikessa sekavuudessaan vastasi kyssäriin jotain