Rengasongelma

Mitkä renkaat talveksi/kesäksi, maastoon/kadulle, vakioautoon/rakennettuun mettäpeliin.....
Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Spacerit?

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 03.12.2014. 18:44

Mielummin vanteet kuin levikepalat.

Joltain kerran hajosi ja irtosi levikepalat ja meinas käydä hullusti.
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6296
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Spacerit?

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 03.12.2014. 19:03

ImacInnes kirjoitti:Mielummin vanteet kuin levikepalat.

Joltain kerran hajosi ja irtosi levikepalat ja meinas käydä hullusti.
t. Ismo Ämmä
Jarnolta itseltään Comanchesta kerran.... Mulla ei oo koskaan irronnut... Mutta irtoo niitä vanteitakin ja renkaitakin ajettu niin että riekaleet jäljellä, että ei siinä mitään, kaikkea sattuu...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

jaskau
Viestit: 69
Liittynyt: 16.01.2013. 14:14
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja jaskau » 03.12.2014. 21:25

Saitkos Jamant nuo puslat mitattua? Kyllä mä ne varret voin ottaa, eiköhän niihin jostain puslat löydy...

Onko Jerkku tuo 1,5" spacer sellainen että navan omia pultteja ei tarvitse mitenkään lyhentään? Puolitoista tuumaa tuo kyllä jo renkaan levikkeen ulkopuolelle mutta leimallehan sen voi viedä toisilla renkailla, ilman spacereita.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6296
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 03.12.2014. 22:19

jaskau kirjoitti:Saitkos Jamant nuo puslat mitattua?
No enpä ole vielä ehtinyt/muistanut, puuhaa riittää....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 04.12.2014. 8:28

Moi

Rälläkkää ei tartte käyttää.

Ja tosta turvallisuudesta, niin multa tosiaan lähti kilpurista rengas 80km tuntivauhdissa.
Mulla oli todella huonot alkuperäiset ruosteiset mutterit ja pultit 77vm. akselissa. akselin pultit oli mennyt poikki kun 60kg painava, täysin epätasapainossa oleva 37" rengas pyöri 80km tuntinopeudella.
Näissä Jeep mallisissa spacereissa on vielä 1/2" kierteet, eli mukana tulleilla muttereilla kiinitetään spaceri autoon ja omilla muttereilla pyörä spaceriin.


Jarno
jaskau kirjoitti:Saitkos Jamant nuo puslat mitattua? Kyllä mä ne varret voin ottaa, eiköhän niihin jostain puslat löydy...

Onko Jerkku tuo 1,5" spacer sellainen että navan omia pultteja ei tarvitse mitenkään lyhentään? Puolitoista tuumaa tuo kyllä jo renkaan levikkeen ulkopuolelle mutta leimallehan sen voi viedä toisilla renkailla, ilman spacereita.

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 04.12.2014. 8:30

JAMANT kirjoitti:
jaskau kirjoitti:Saitkos Jamant nuo puslat mitattua?
No enpä ole vielä ehtinyt/muistanut, puuhaa riittää....
Oliko sulla se pusla tämmöinen keltapassivoitu? vai harmaa
Kuva

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6296
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 04.12.2014. 13:03

JERKKU kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:
jaskau kirjoitti:Saitkos Jamant nuo puslat mitattua?
No enpä ole vielä ehtinyt/muistanut, puuhaa riittää....
Oliko sulla se pusla tämmöinen keltapassivoitu? vai harmaa
Kuva
No nykyään se on ainakin harmaa, tuskin on keltapassivoitu ollut uutena :? :shock:
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6296
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 04.12.2014. 13:03

Väittäisin että puslan ulkohalkaisija on melko tarkkaan 2"
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

jaskau
Viestit: 69
Liittynyt: 16.01.2013. 14:14
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja jaskau » 06.12.2014. 12:51

Ja mahtoiko Jerkulla olla melko tarkkaan 2" ulkohalkaisijalla olevia puslia :D ?

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 06.12.2014. 14:18

Saan tilattua, mut menee tammikuulle

Avatar
Shortie
Viestit: 79
Liittynyt: 01.10.2012. 20:41
Paikkakunta: Texas. Lapinlääni.

Viesti Kirjoittaja Shortie » 06.12.2014. 21:08

Lähde: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2002 ... idp1842928

#10 §

Vanteiden ja renkaiden muutokset


4. Auton pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain auton tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen automallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita.#

En tiedä sitten mikä on tuon säännön tilanne nyt, eli onko vielä voimassa.
Jeep Comanche 2.1 diesel
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.

jaskau
Viestit: 69
Liittynyt: 16.01.2013. 14:14
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja jaskau » 11.12.2014. 12:53

Eilen tuli rajoitettua tuota ohjausta kahden prikan verran, vaikuttaa kyllä jonkin verrankin kääntösäteeseen mutta nyt ei hankaa tukivarteen.
Onko siinä jotain estettä että laittaisin spacerit vaan eteen, että pääsisi noista prikoista? Tuleeko ruma tai muuten vaan huono?
-91 4.0 Ho Cherokee XJ

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Stoppari pultti.

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 11.12.2014. 21:30

Rajoittin juuri omasta kääntymistä 5mm stoppari pulttia pidemmäksi kääntämällä. Hyvinhän ne aukesi kun hiljalleen edestakas nylkytteli vaikka Jari vähän pelotteli.

Tarvii kääntää huomena vielä lisää vasemalta puolelta kun panhard tanko on liian lyhyt korotukseen nähden eikä etuakseli ole nyt auton keskellä.

t. Ismo Ämmä[/i]
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

jaskau
Viestit: 69
Liittynyt: 16.01.2013. 14:14
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja jaskau » 11.12.2014. 21:45

Joo ei mullakaan ollut mitään ongelmaa avata niitä. Tosin suihkin sinne pari päivåä crc:tä ennen irroitusta.
-91 4.0 Ho Cherokee XJ

Kirjoita vastaus