Sivu 1/1
Talvirenkaat Cherokeehen??
Lähetetty: 14.10.2012. 9:47
Kirjoittaja vilperi
Hei!
Kesällä hankitussa XJ:ssä on nyt alla 215/70/15 -renkaat, mukana tuli 2 kpl BFGoodrichin 30x9.5/15 A/T, joihin ostan ensi kesäksi täydennystä. Nyt olisin vailla sopivia talvirenkaita. Autoa on korotettu 3" eli alla kai mahtuisi pyörimään suuremmatkin renkaat. Mitä lie sitten katsastusmies sanoo, voiko muuttaa 16":ksi? Mutta, vinkkejä olisin vailla. Voisiko noilla BF:llä ajaa talvella, ajatteko nastoilla vai ilman jne. ja jos jollain on ylimääräistä rengas- tai vannesatsia kaupan, niin ostaisin pois... Omat ajot on pääasiassa asfaltti- ja soratiellä.
Rengaskoon muutos.
Lähetetty: 14.10.2012. 11:17
Kirjoittaja ImacInnes
Terve.
M+S merkityillä kumeilla voi ajaa kesät talvet ja näin monet maastrikuskit tekevätkin. Tuumalla voi muutoskatsastamatta vanteenkokoa muutaa.
Omassa Libertssäni on talveksi 16" nastarenkaat ja kesällä kurvailen 17" kesäkumeilla.
Itselläni olis XJ:hisi sopivat -02 Cherokeen (Liberty)16" siistit peltivanteet jouten 120euron hintaan.
Tässä rengasmuutoksesta tietoa Vannetukun sivuilta.
Rengasinfo
Katso autosi rekisteriotteesta autosi renkaiden koko. Rekisteriotteen teknisestä osasta löytyy autosi rengaskoko. Tätä rengaskokoa voit muuttaa 30 mm kapeampaan tai leveämpään (rengaskoon ensimmäinen luku, esim. 155, tarkoittaa, että kyseessä on 155 mm leveä rengas). Tuumakokoa (vanteen kokoa) voi muuttaa tuumalla ilman muutoskatsastusta laillisesti. Renkaan ympärysmitta (vierintäkehä) saa muuttua max 5 %. Kehän muutoksen voi tarkistaa haluamallesi rengaskoolle vertaamalla sitä autosi alkuperäiseen rengaskokoon rengaslaskurillamme tai vertaamalla renkaiden halkaisijavastaavuustaulukon avulla (pdf-tiedosto) tai katsomalla autokohtaisesta vanteiden soveltuvuustaulukosta. Rengaskoon muutoksessa on aina muistettava, että uuden renkaan kantavuus täytyy olla suurempi tai yhtä suuri kuin autosi akselipainon puolikas (akselipaino löytyy rekisteriotteesta). Asiantuntijamme auttavat Sinua mielellään sähköpostilla tai puhelimitse. Katso yhteystietomme tästä.
t. Ismo Ämmä
Lähetetty: 15.10.2012. 19:17
Kirjoittaja vilperi
Ok, kiitos vastauksesta! Olisiko kuvia noista peltivanteista?
Terve.
Lähetetty: 15.10.2012. 23:05
Kirjoittaja ImacInnes
Tuossa on samanlaiset mun XJ:n alla. Kattele linkin kuvia. On siistit, lähes kuin uudet.
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2248
t. Ismo Ämmä
Lähetetty: 16.10.2012. 15:43
Kirjoittaja JiiPee
Ei nastoja voita mikään, varsinkin jos vetää joskus jotain kärryä. BF mud helevetin liukkaat, all terrainit pitävemmät
Lähetetty: 19.10.2012. 9:39
Kirjoittaja Tunna
nojoo mutikoissahan kun ei oo laminointia yhtää, ni ei oikee talvella pijä! pitäski huviksee kokeilla jos löis nastat mutikoihin ni minkälaiset olis

(4 nastaa per pala). noei mut tottakai allterraini parempi talvella.
Lähetetty: 05.01.2013. 19:25
Kirjoittaja mace
HHhmMmn, tarkoitat lamelleja... MTR:ssä ei yleeensä ole lainkaan lamelleja (niitä nappulan lähes poikittaisia viiltoja) ja six ne on AINA huonommat kuin mitkään AT-kumit talvikäytössä...
Lähetetty: 05.02.2013. 10:08
Kirjoittaja Tunna
Tulipa kokeiltua jos mud-terrainin talviominaisuuksia pystyis vähä jentraamaa!
Löyty nastapyssy ja loota nastoja ni vot.
Kylä nyt puree!!

Lähetetty: 05.02.2013. 10:42
Kirjoittaja mace
Bueno, kokeileppa ampua vielä useampaan jonoon niinkuin kaupallisissakin, niin pito paranee lisää

Lähetetty: 05.02.2013. 15:22
Kirjoittaja Renegade
Muistahan sitten nastojen max määrä 50 kpl per metri. Sinitakit saattaa laskeskella kun näkee, että on itse nastoitetut.
Lähetetty: 09.02.2013. 1:15
Kirjoittaja Tunna
Aijuu, sehä se raja oliki. Pitää muistaa, ettei tuu vahingossa liian turvalliset renkaat
