WH Grandin suurin rengaskoko?

Mitkä renkaat talveksi/kesäksi, maastoon/kadulle, vakioautoon/rakennettuun mettäpeliin.....
KJ-02
Viestit: 37
Liittynyt: 08.09.2008. 19:09
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja KJ-02 » 21.03.2012. 21:12

Nuo nykyiset 275/45/20 renkaat ovat kyllä muutoskatsastettu tuohon. Nuo vanteet tulevat hieman ulospäin verrattuna vakiovanteisiin. Offsettiä en tiedä mikä on, pitää yrittää vanteita tutkimalla löytää joku merkki. Kuitenkaan nuo eivät ota mihinkään kiinni missään asennossa. Toisaalta nehän ovat jokseenkin samankorkuiset kuin vakiopyörät.
Jeep GC 3.0crd -05 Limited

KJ-02
Viestit: 37
Liittynyt: 08.09.2008. 19:09
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja KJ-02 » 16.04.2012. 14:04

Vanteissani lukee ET40 ja ovat 9x20 kokoiset.

Tilasin nyt sitten 265/50r20 renkaat, jotka ovat hieman vakiota isommat. Nuo pitäisi ainakin mahtua.
Jeep GC 3.0crd -05 Limited

CRD 3.0
Viestit: 43
Liittynyt: 08.05.2011. 22:00
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja CRD 3.0 » 03.04.2013. 14:51

Oletteko laittaneet korottamattomaan WH Grandiin 245/70-17 kokoisia pyöriä alle, ottaako kiinni yläpallon pulttiin. Vanteita löytyy vakiot ja yhdet 35 offsetillä.
-jyrki

JeepWH
Viestit: 24
Liittynyt: 01.03.2011. 17:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JeepWH » 04.04.2013. 9:30

Mahtuu erinomaisesti vakiovanteellekin, ei ota mistään kiinni. Minulla on ollut 245/75R17 vakiovanteilla, sekin on mahtunut juuri ja juuri, mutta näytti todella kapealta.
WH -06, QDII, OME-korotus, GDE Eco

CRD 3.0
Viestit: 43
Liittynyt: 08.05.2011. 22:00
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja CRD 3.0 » 04.04.2013. 19:02

Kiitos.
Uskaltaa tilailla paremmalla omallatunnolla ja vähemällä jännityksellä. itse ei pääse paikalle kun pyöriä pyöräytetään vanteille.
-jyrki

Jkoiv
Viestit: 21
Liittynyt: 23.02.2014. 10:03
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Jkoiv » 16.06.2014. 8:08

Taitaa olla eka viesti tälle palstalle. Laitoin vuoden vaihteessa vm2007 Grand Cherokeen ja sitä pitäisi maltillisesti fiksailla maastokelpoisemmaksi. Pohja alkaa olla panssaroitu ja nyt pitäisi renkaita päivittää vähän isommaksi ja karkeammaksi.

Renkaiksi tulee Bfg:n AT josta on hyviä kokemuksia yleisrenkaana edellisestäkin kärrystä (kunnes tuli vaihdettua mutikoihin :D). Tuo 245/75R/17 pitäisi siis mahtua vakiovanteelle eikä edellytä vielä korotusta (joka sekin jollakin aikataululla kyllä on tulossa).

Ainoa ongelma joka tässä tulee mieleen on vararengas. Tuo 75 profiilin rengas on noin 5% suurempi kuin vakiokoon vararengas, joten ei taida tehdä voimansiirrolle hyvää, jos tätä joutuisi joskus käyttämään. Lyhyt siirtymä hiljaisella vauhdilla ei jenkkifoorumeitten mukaan hajoita mitään mutta ei silti kuulosta hyvältä idealta.

Vararenkaan paikka vaikuttaa melko ahtaalle että liekkö tuo 245/75/17 koon rengas sinne sopii jos vaihtaa myös vararenkaan. Yksi tälläkin palstalla nähty ratkaisu on sijoittaa se katolle mutta se ei oikein houkuttele. Toinen vaihtoehto on sisälle, mutta melko pieni tuo tavaratila jo nykyisellään on. Miten olette ratkaisseet tämän?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6294
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 16.06.2014. 12:11

Jkoiv kirjoitti:Miten olette ratkaisseet tämän?
Vaihtoehdot on just noi mitä itse jo kirjoitit tai sitten tarvitset huoltoauton ajamaan perässä, mutta ei taida sekään toimia :wink:
Yksi vaihtoehto olis tietysti ulkopuolinen vararengasteline takaluukun taakse, mutta enpä ole sellaista noissa kellään nähnyt....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Timo L
Viestit: 1483
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 17.06.2014. 20:22

Pari isoa paikka-ainepulloa takapenkin alle jemmaan, ja metsäreissuilla vararengas takakonttiin mukaan..

Itse en rengasta laittaisi katolle oikein ikinä, nostaa kuitenkin turhaan aina painopistettä, lisää ilmanvastusta/ suhinoita maantiellä, ja on hankala ottaa/ laittaa - ja kaikenlisäksi näyttää aika hölmöltä :?
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Jkoiv
Viestit: 21
Liittynyt: 23.02.2014. 10:03
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Jkoiv » 17.06.2014. 21:15

Timo L kirjoitti:Pari isoa paikka-ainepulloa takapenkin alle jemmaan, ja metsäreissuilla vararengas takakonttiin mukaan..

Itse en rengasta laittaisi katolle oikein ikinä, nostaa kuitenkin turhaan aina painopistettä, lisää ilmanvastusta/ suhinoita maantiellä, ja on hankala ottaa/ laittaa - ja kaikenlisäksi näyttää aika hölmöltä :?
Joo tähän vaihtoehtoon päädyin. Pikkukompura ja pari paikka-aine pulloa mukana niin normiajot pärjää ja sitten maastossa vararengas kontissa. Normaalissa ajossa se reikä tulee melko isolla todennäköisyydellä kulutuspintaan naula tms ja semmosen hanskaa paikka-aineellakin. Kylkivauriota harvemmin saa pikitiellä aikaiseksi. Harvoinpa noita renkaita muuten kuin maastoajossa meneekään.

Kuinkahan herkkä tuo QD2 neliveto sitten oikeasti on eri kokoisille renkaille. Ei viitsi testaamaan alkaa, mutta tuli vain mieleen noiden ulkomaan foorumien juttujen perusteella. Porukka niillä arpoo että uskaltaako uutta saman kokoista vararengasta käyttää kuluneen rengassarjan kanssa..

Avatar
Timo L
Viestit: 1483
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 18.06.2014. 15:52

Kovasti tunnutaan suositeltavan että vararengas on mukana rengaskierrossa. Melkeinpä kaikkialla olen nähnyt ZJ:n viskolaatikoista näihin uusimpiin että n.5% kestää kehäpituudessa eroa, mutta mitä vähemmän sen parempi.

Toiset on niinkin tarkkoja että säätää rengaspaineet sen mukaan että vanteen alareunasta maahan on edessä ja takana saman verran.. Itse en stressaisi asiasta sen enempää, kunhan rengaspaineet on ohjekirjan mukaiset, renkaat on samaa kokoa ja -mallia, ja kierrättää renkaat edestä taakse aina kesä- ja talvirengaskauden alussa.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Jkoiv
Viestit: 21
Liittynyt: 23.02.2014. 10:03
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Jkoiv » 18.06.2014. 16:08

Timo L kirjoitti:Kovasti tunnutaan suositeltavan että vararengas on mukana rengaskierrossa. Melkeinpä kaikkialla olen nähnyt ZJ:n viskolaatikoista näihin uusimpiin että n.5% kestää kehäpituudessa eroa, mutta mitä vähemmän sen parempi.

Toiset on niinkin tarkkoja että säätää rengaspaineet sen mukaan että vanteen alareunasta maahan on edessä ja takana saman verran.. Itse en stressaisi asiasta sen enempää, kunhan rengaspaineet on ohjekirjan mukaiset, renkaat on samaa kokoa ja -mallia, ja kierrättää renkaat edestä taakse aina kesä- ja talvirengaskauden alussa.
No näinhän tuo itsekin ajattelisi.

mikkotapani
Viestit: 372
Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
Paikkakunta: Jäppilä

Viesti Kirjoittaja mikkotapani » 18.06.2014. 20:08

Timo L kirjoitti: - ja kaikenlisäksi näyttää aika hölmöltä :?
Hahhaa!

Kauneus on katsojan silmässä!
MH

TAC68
Viestit: 82
Liittynyt: 23.06.2013. 21:44
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja TAC68 » 19.06.2014. 21:35

mikkotapani kirjoitti:
Hahhaa!

Kauneus on katsojan silmässä!
x2 :lol:

Jontte
Grand Cherokee -06 3.0 CRD Limited
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso

TAC68
Viestit: 82
Liittynyt: 23.06.2013. 21:44
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja TAC68 » 06.07.2014. 22:14

Tästä oli pohdintaa, että miten lähelle 245/75 rengas menee pulttia edessä. Tältä näyttää 40mm koropalan ja 5mm speiserin kanssa

Kuva

Kuva

Aika helkkarin vaikea ottaa kuvaa kun renkaan taakse ei näe ollenkaan.

Jontte
Grand Cherokee -06 3.0 CRD Limited
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso

NewJuhani
Viestit: 42
Liittynyt: 27.10.2010. 23:55
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja NewJuhani » 07.07.2014. 12:38

Vois luulla et Special Tracit ottais kiinni :wink: 8)

Kirjoita vastaus