Sivu 1/1
Originaali aluvanne/soviterengas
Lähetetty: 15.05.2010. 10:22
Kirjoittaja Hunter
Nyt kun noi General grapperit jyristää mielestäni normaalia enemmän niin tuli mieleen että mahtaako näissä Jeepin alkuperäisis aluvanteis olla yleensä soviterengas

Omissani ei ole ja nyt epäilenkin että jos vanne ei keskity pyörän napaan. Näyttävät kyllä sellaisilta että niissä ei mitään soviterengasta
olisi ollut , jos nyt kuitenkin olisi ollut niin ovat kait rengasliikkeen roskissa.
Onko muilla KJ-jeepeissä alkuperäis alu-vannetta ja onko niissä sovite

Lähetetty: 15.05.2010. 10:39
Kirjoittaja kozel
Ei ole tietoa onko alkup. vai ei mutta soviterenkaat tilasin itse rengasliikkeestä edelliseen autoon ja hintaa tuli jotain 10e/sarja. Jos siellä nyt sen verran on tilaa että moisen voi laittaa.
Lähetetty: 15.05.2010. 11:50
Kirjoittaja Aapo
Mun KJ:ssä ei ainakaan ole soviterenkaita, enkä usko että muissakaan alkuperäisissä olis. Jos kerran pulttijako on oikea ja mutterit sopii ja rengas vaikuttaa olevan oikein paikoillaan, niin tuskin liian iso keskireikäkään pakettia jotenkin epäbalanssiin saisi...
Oletko kokeillut eri paineita renkaissa? Itse laitoin kerran tilapäisessä dementtiassa 2,3barin sijaan 3,3. Renkaat rupesivat hurisemaan mutkissa kovassa vauhdissa ja syöpymään tosi nopeasti SISÄreunoilta
Edit: siis renkaina BFG All-Terrain
joo
Lähetetty: 19.05.2010. 19:58
Kirjoittaja Hunter
2,5bar on paineet. Onko painojen sijoittelulla merkitystä? Painot kun ovat vanteen sisäkehällä. Luulisi kyllä että painojen sijoittelu ei voi vaikuttaa tähän. Rengaspuljussa ottivat kuskin etupyörän irti ja sanoivat että vika on siinä että vanne on väljä pyörännapaan (soviterengas uupuu). Mutta muilla renkailla ei tälläistä ole tapahtunut. Kyrsii kyrsii

originaali vanteet
Lähetetty: 06.06.2010. 14:08
Kirjoittaja Hunter
Eli ei se alkuperäisvanne tosiaan vaadi sitä soviterengasta. Itsellä paljastui tärinän aiheuttajaksi kardaanin ristikko joka samantien vaihdettiin.