
Hieman hapettuneet orkkis alut? Vois jotain muuta väriäkin miettiä:



 nuo kromivanteet on äkkivilkasulla jo siinä pisteessä, ettei metal polishi enää pelasta niitä, hyvällä tuurilla saa kiillottaneen viellä, mut epäilen, että reunoista missä pahimmat hapettumat jää sameeksi, ainakin about tuon kuntosia GM vermeen vanteita koitin hinkkailla ja kyllä loppukaneetti oli ylimaalaus. tuo ruoste &%"½ kun menee kromauksen läpi niin peli on sillon menetetty, tosin maalaamallahan niistä on sitten taas vannetta pitkäksi aikaa
 nuo kromivanteet on äkkivilkasulla jo siinä pisteessä, ettei metal polishi enää pelasta niitä, hyvällä tuurilla saa kiillottaneen viellä, mut epäilen, että reunoista missä pahimmat hapettumat jää sameeksi, ainakin about tuon kuntosia GM vermeen vanteita koitin hinkkailla ja kyllä loppukaneetti oli ylimaalaus. tuo ruoste &%"½ kun menee kromauksen läpi niin peli on sillon menetetty, tosin maalaamallahan niistä on sitten taas vannetta pitkäksi aikaa 
 mut tuossa on nyt yhet puhalletut nissanpaskan vanteet ja pitäs koittaa miten nuo teollisuusvärit tarttus ja pysys pinnassa, ainua ongelma on et tarttee peitellä 200 neliötä hallia, et uskaltaa polkasta ruiskulla mitään, tai voi muuttaa pari harrasteautoa väriänsä ja tulla hallikavereilta kuonoon
 mut tuossa on nyt yhet puhalletut nissanpaskan vanteet ja pitäs koittaa miten nuo teollisuusvärit tarttus ja pysys pinnassa, ainua ongelma on et tarttee peitellä 200 neliötä hallia, et uskaltaa polkasta ruiskulla mitään, tai voi muuttaa pari harrasteautoa väriänsä ja tulla hallikavereilta kuonoon 
 
   ..ja jos nyt ihan totta puhutaan, niin jos ei vanteista ole tarkoitus saada metallinkiiltoisia (aluvanteet) tai kromattuja (pelti- tai aluvanteet), niin suosiolla vanteet lasikuulapuhallukseen ja sen jälkeen hyvällä maalilla päälle. Joko hyvä pohja + 2-komponenttiväri päälle, tai sitten pulverimaali. Alumiinivanteissa pitää muistaa että ihan kaikki maalit ei tartu kunnolla edes juuri puhallettuun metalliin. Vähintään pohjaväri päälle mahd. nop. puhalluksen jälkeen.
 ..ja jos nyt ihan totta puhutaan, niin jos ei vanteista ole tarkoitus saada metallinkiiltoisia (aluvanteet) tai kromattuja (pelti- tai aluvanteet), niin suosiolla vanteet lasikuulapuhallukseen ja sen jälkeen hyvällä maalilla päälle. Joko hyvä pohja + 2-komponenttiväri päälle, tai sitten pulverimaali. Alumiinivanteissa pitää muistaa että ihan kaikki maalit ei tartu kunnolla edes juuri puhallettuun metalliin. Vähintään pohjaväri päälle mahd. nop. puhalluksen jälkeen.

 
 Machist kirjoitti:Eli kromivanteille puhallus ja mustaa maalia niskaan
Kyllä mää olisin mielellään niitä kromisinakin katellu, mutta minkäs teet nyt enää..
 vähän periaatteella, että mitä hallin nurkasta aina löytyy, miun rojekteja jos on seurannu ni siel on ollu tuollasia helevetin komeita värisävyjä, kuten värisokeen maalarin paloauton punanen (liikennemerkki keltanen) ja sit aina muodissa oleva matta musta
 vähän periaatteella, että mitä hallin nurkasta aina löytyy, miun rojekteja jos on seurannu ni siel on ollu tuollasia helevetin komeita värisävyjä, kuten värisokeen maalarin paloauton punanen (liikennemerkki keltanen) ja sit aina muodissa oleva matta musta  hiekallaki aluvanteet nimittäin saa puhastua, mut tosiaan kuten sanoin, puhaltajan pitää tietää mitä tekee, ei ole heleppoa ja ite oon kuitenki muutamia tuhansia neliöitä puhallellu kaikenlaisia pintoja ja silti alumiiniin en koske..
 hiekallaki aluvanteet nimittäin saa puhastua, mut tosiaan kuten sanoin, puhaltajan pitää tietää mitä tekee, ei ole heleppoa ja ite oon kuitenki muutamia tuhansia neliöitä puhallellu kaikenlaisia pintoja ja silti alumiiniin en koske..
