Wrangler JKU vetomassa?
Wrangler JKU vetomassa?
Hei
JKU ja jarrukärryn vetomassa? Etenkin nämä 2012 faceliftit. Onko vetomassa "vain" 2200kg? Vai onko korkeammilla lukemilla?
TJ
JKU ja jarrukärryn vetomassa? Etenkin nämä 2012 faceliftit. Onko vetomassa "vain" 2200kg? Vai onko korkeammilla lukemilla?
TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
Re: Wrangler JKU vetomassa?
Taannoin kyselin yhtä 2.8Crd koneista, olisko ollu 2007 mallinen, virosta ja siinä ilmoitettiin jarrukärryn 3500kg vetomassa. Kysyin tuosta myyjältä ja vastasi kuvan kera että niin lukee rekisteriotteessa... missään muussa en ole nähnyt näin suurta vetomassaa.
TJ
TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
Re: Wrangler JKU vetomassa?
"missään muussa en ole nähnyt näin suurta vetomassaa...", on mun ZJ:ssä 3500kg vetomassa, ihan rekisteriotteessa... 

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Re: Wrangler JKU vetomassa?
Niinpä... alla kuva siitä Viron rekisteriotteesta. Laatu vähän huono, mutta sielä alarivissä ne lukee 3500kg/750kg... onko sen sinne otteeseen sitten saanut Vodgapullon voimalla vai millä mutta niin siinä lukee. Ja jos tuollaisen toisi Suomeen niin ajettaisko arvo yli...Tuossa autossa olisi ollut hinta kohdallaan mutta muuta ei sitten ollutkaan... ikinä nähnyt (kuvissa) niin ruosteista kun tuo oli. Jostain syystä noita Viron autoja on tosi paljon joissa pohjan rakenteet kauttaaltaan ruosteiset. Mitä lie myrkkyjä käyttävät maanteillä/suolan seassa...
Jos Wranglerin vetomassa ei ole enempää kuin 2200kg, niin siihen loppuu sitten haaveilu... Käyttöautoja on tarve pitää 2kpl ja toinen tulee olla maastokelpoinen ja samalla myös vetokykyinen. Toisena menee hyvin nyt hiljattain laitettu pienikuluinen sähkövatkuri

TJ

Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
Re: Wrangler JKU vetomassa?
MIkähän toi VINin loppuosa on?? Siis 8 viimeistä merkkiä, 7L1XX570??? Mitähän noi X:t olis ja onko loppu noin, näkis, mihin toi on uutena tehty, voi olla niitä jenkkien tulva-autoja, ruostuneisuudesta päätellen...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Wrangler JKU vetomassa?
Rane, eri korimalli, eri vetomassat, ei ole vertailukelpoinen...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Wrangler JKU vetomassa?
Tän kyseisen auton VIN: 1J8GAE9927L189570
Oli virossa myynnissä alkuvuodesta ja pyysin lisätietoja. Sain liudan kuvia ja niiden perusteella ruosteessa joka puolelta. Niin runko kuin korikin... jäi vaan mieleen toi vetopaino ja hämmästyin nyt kun selasin taas tarjontaa ja huomasin että ei löydy kuin max. 2200kg painolla autoja...
Edit: Europe/Latvia löytyy build sheetista
TJ
Oli virossa myynnissä alkuvuodesta ja pyysin lisätietoja. Sain liudan kuvia ja niiden perusteella ruosteessa joka puolelta. Niin runko kuin korikin... jäi vaan mieleen toi vetopaino ja hämmästyin nyt kun selasin taas tarjontaa ja huomasin että ei löydy kuin max. 2200kg painolla autoja...
Edit: Europe/Latvia löytyy build sheetista
TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
Re: Wrangler JKU vetomassa?
Joo, Latviaan tehty , ei oo siis jenkien tulva-autoja...Maastis kirjoitti: ↑23.03.2021. 11:33Tän kyseisen auton VIN: 1J8GAE9927L189570
Oli virossa myynnissä alkuvuodesta ja pyysin lisätietoja. Sain liudan kuvia ja niiden perusteella ruosteessa joka puolelta. Niin runko kuin korikin... jäi vaan mieleen toi vetopaino ja hämmästyin nyt kun selasin taas tarjontaa ja huomasin että ei löydy kuin max. 2200kg painolla autoja...
Edit: Europe/Latvia löytyy build sheetista
TJ
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Wrangler JKU vetomassa?
Nyt kun koitin kattella noita bensakoneisiakin tuon vetomassan osalta niin nettiautossa on -07 3.8 bensa jossa ilmoitettu yli 3tonnia. Ota nyt näistä selvää...
TJ
TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
Re: Wrangler JKU vetomassa?
1900 kiloa lukee mulla 2016 JKU:n tiedoissa. Ruåtsista tuotu, siellä sai vetää 2000, ottivat näköjään rajalla sata kiloa pois 

Re: Wrangler JKU vetomassa?
Moi
Harmillista jotta ovat noin tiputtaneet tuon vetomassan. Ymmärtääkseni faceliftis ja pre- ei ole mitään ihmeempiä tekniikkaeroja jonka seurauksenä tämä olis mennyt näin. Sitä mietin että liittyykö jotenkin tähän Co2 päästöön. Vaikuttaako se standardien mukainen mittaus myös vetomassan kautta Co2 päästöarvoon? Nehän on aika rajusti pudonnu faceliftin myötä... joskin toki moottoritekniikkakin on päivittynyt. Dieseliin tullu piezo suuttimilla ruiskutusjärjestelmä, teho noussut, päästöt pienentyneet. Ja bensan osalta vanhan 3.8 ja uuden 3.6 välillä valtava ero.
Saksan autoja tullu nyt selattua ja sielä pre- vetomassat on 3330kg. Virossa taas useammin 3500kg. Eli jos tässä nyt jotenkin pääsis niin käymään että MB lähtis kiertoon ja Jeep tulis tilaan niin pakko se olis melkein olla tälläinen prefacelifti isommalla vetomassalla. No onhan ne toki myös huomattavasti edullisempia joten ehkä malttais paremmin sitte tuupata mettäreisuillakin puidenvälistä
Vaihteistona näis vanhemmis on 545... se ilmeisesti ei ole mikään maailman kestävin kapistus?
TJ
Harmillista jotta ovat noin tiputtaneet tuon vetomassan. Ymmärtääkseni faceliftis ja pre- ei ole mitään ihmeempiä tekniikkaeroja jonka seurauksenä tämä olis mennyt näin. Sitä mietin että liittyykö jotenkin tähän Co2 päästöön. Vaikuttaako se standardien mukainen mittaus myös vetomassan kautta Co2 päästöarvoon? Nehän on aika rajusti pudonnu faceliftin myötä... joskin toki moottoritekniikkakin on päivittynyt. Dieseliin tullu piezo suuttimilla ruiskutusjärjestelmä, teho noussut, päästöt pienentyneet. Ja bensan osalta vanhan 3.8 ja uuden 3.6 välillä valtava ero.
Saksan autoja tullu nyt selattua ja sielä pre- vetomassat on 3330kg. Virossa taas useammin 3500kg. Eli jos tässä nyt jotenkin pääsis niin käymään että MB lähtis kiertoon ja Jeep tulis tilaan niin pakko se olis melkein olla tälläinen prefacelifti isommalla vetomassalla. No onhan ne toki myös huomattavasti edullisempia joten ehkä malttais paremmin sitte tuupata mettäreisuillakin puidenvälistä

Vaihteistona näis vanhemmis on 545... se ilmeisesti ei ole mikään maailman kestävin kapistus?
TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
Re: Wrangler JKU vetomassa?
545RFE:ssä on muutamia tyyppivikoja, mutta sinällään on varsin luotettava vaihteisto.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Wrangler JKU vetomassa?
Jos oikein erityisesti kiinnostaa, tätähän kannattaisi tiedustella ihan Trafista. Siis miksi noin matalia ovat. Nykyvirkahenkilö on usein hyvin avulias kun hallintoalamainen kyselee.
Re: Wrangler JKU vetomassa?
Mä kysäisin tätä maahantuojalta ja kun noi on lähtökohtaisesti valmistajan ilmoittamia ja hyväksymiä lukemia niin kaiketi silloin pitäis saada valmistajalta lausunto jonka pohjalta vois nostaa massoja... vähä niinkuin noissa kun muutetaan pakuja kevyt ka, niin se voi onnistua jos saa valmistajalta lausunnon nostella massoja.
EDIT:
Ja jos vertailun vois tehdä vaikka pre- ja facelift välillä, akselit, jouset, jarrut jne niin kai se teorias vois olla mahdollista. Mutta vaatisi "innokkuutta" valmistajalta/edustajalta jota nyt ei ainakaan tuon yhden puhelun perusteella tuntunut olevan.
TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
Re: Wrangler JKU vetomassa?
Ei kait Tragicom voi muuttaa tyyppihyväksytyn ajoneuvon vetomassoja heidän omalla päätöksellä, ne tiedot kun on ajoneuvovalmistajan määrittelemiä ja tyyppihyväksyntäpäätöksen mukaisia.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä