Sivu 1/2
cherokeen lämmöt
Lähetetty: 30.07.2009. 8:23
Kirjoittaja jak35
Mitäs asiantuntijat on mieltä pitäiskö lämmöt olla korkeammalla kuin mitä allaolevasta kuvasta näkyy.
Lämpö ei mittarin mukaan koskaan nouse tuosta ylemmäks.
Meinas viime talvena vajaan kolmenkymmenen asteen pakkasessa olla hieman vilu autossa, termostaatin vaihto varmaan auttais.
http://jak35.kuvat.fi/kuvat/Kuvia%20aut ... 072009.jpg
Re: cherokeen lämmöt
Lähetetty: 30.07.2009. 10:09
Kirjoittaja ImacInnes
jak35 kirjoitti:Mitäs asiantuntijat on mieltä pitäiskö lämmöt olla korkeammalla kuin mitä allaolevasta kuvasta näkyy.
Lämpö ei mittarin mukaan koskaan nouse tuosta ylemmäks.
Meinas viime talvena vajaan kolmenkymmenen asteen pakkasessa olla hieman vilu autossa, termostaatin vaihto varmaan auttais.
http://jak35.kuvat.fi/kuvat/Kuvia%20aut ... 072009.jpg
Terve!
Diisselit on kovasti kylmiä koneita ja varsinkin talvella monella riisselin omistajalla on noita kylmyys onkelmia lyhyemmillä työmatkoilla, koskee muitakin merkkejä, voihan sitä kysellä onko tarjolla korkeemman lämpötilan termaria, mutta epäilen että kovilla pakkasilla on kone kuitenkin aika vilpoinen.
Joillakin on asennettuna lisä lämmitin Webasto yms. joka pyörii kovilla pakkasilla ajossakin kun kone ei tuota tarpeeksi lämpöä itselleen saati sitten kabiiniin.
t.Ismo Ämmä
Lähetetty: 30.07.2009. 10:37
Kirjoittaja JAMANT
Ja sitten on sekin ongelma, että jos laittaa kuumemman termarin, kansi ei kestä korkeampia lämpötiloja!! En tiedä tuosta koneesta, onko noita ongelmia, vanhemmissa VM:n koneissa on tota ongelmaa...
Lähetetty: 02.08.2009. 18:44
Kirjoittaja jak35
No ei kannata sitten ruveta vaihtamaan, kiitos taas vastauksestasi.
Lähetetty: 16.12.2009. 12:40
Kirjoittaja Streetpunk
Tulen nyt röyhkeesti kuokkimaan, mutta lämmöissä itelläki toivomisen varaa.
Eli auto on -93 Grand Cherokee 4.0 kutvosella.
Alkuun ei meinannu oikein mitenkään lämmetä, ja termarin vaihdon jälkeen kone kyllä lämpenee mutta hyttiin ei kovinkaan lämmintä tule. Ajossa lämmöt seilaa termarin aukeemisen ja sulkeutumisen väliä.
Eli pitääkö se järjestelmä jotenkin ilmata, ja jos niin miten?
Lähetetty: 16.12.2009. 12:46
Kirjoittaja JAMANT
Streetpunk kirjoitti:Tulen nyt röyhkeesti kuokkimaan, mutta lämmöissä itelläki toivomisen varaa.
Eli auto on -93 Grand Cherokee 4.0 kutvosella.
Alkuun ei meinannu oikein mitenkään lämmetä, ja termarin vaihdon jälkeen kone kyllä lämpenee mutta hyttiin ei kovinkaan lämmintä tule. Ajossa lämmöt seilaa termarin aukeemisen ja sulkeutumisen väliä.
Eli pitääkö se järjestelmä jotenkin ilmata, ja jos niin miten?
Ei tartte ilmata, sulla on todennäköisesti lämmityslaitekenno tukossa, letkut irti ja kuumaa vettä edestakaisin... Ja sitten voi laittaa jotain pesuainetta kennoon yöksi ja huuhdella taas edestakaisin...
Lähetetty: 16.12.2009. 12:55
Kirjoittaja Streetpunk
JAMANT kirjoitti:Streetpunk kirjoitti:Tulen nyt röyhkeesti kuokkimaan, mutta lämmöissä itelläki toivomisen varaa.
Eli auto on -93 Grand Cherokee 4.0 kutvosella.
Alkuun ei meinannu oikein mitenkään lämmetä, ja termarin vaihdon jälkeen kone kyllä lämpenee mutta hyttiin ei kovinkaan lämmintä tule. Ajossa lämmöt seilaa termarin aukeemisen ja sulkeutumisen väliä.
Eli pitääkö se järjestelmä jotenkin ilmata, ja jos niin miten?
Ei tartte ilmata, sulla on todennäköisesti lämmityslaitekenno tukossa, letkut irti ja kuumaa vettä edestakaisin... Ja sitten voi laittaa jotain pesuainetta kennoon yöksi ja huuhdella taas edestakaisin...
Ok, ja kiitokset nopesta vastauksesta.
Lähetetty: 16.12.2009. 13:02
Kirjoittaja JAMANT
Streetpunk kirjoitti:JAMANT kirjoitti:Streetpunk kirjoitti:Tulen nyt röyhkeesti kuokkimaan, mutta lämmöissä itelläki toivomisen varaa.
Eli auto on -93 Grand Cherokee 4.0 kutvosella.
Alkuun ei meinannu oikein mitenkään lämmetä, ja termarin vaihdon jälkeen kone kyllä lämpenee mutta hyttiin ei kovinkaan lämmintä tule. Ajossa lämmöt seilaa termarin aukeemisen ja sulkeutumisen väliä.
Eli pitääkö se järjestelmä jotenkin ilmata, ja jos niin miten?
Ei tartte ilmata, sulla on todennäköisesti lämmityslaitekenno tukossa, letkut irti ja kuumaa vettä edestakaisin... Ja sitten voi laittaa jotain pesuainetta kennoon yöksi ja huuhdella taas edestakaisin...
Ok, ja kiitokset nopesta vastauksesta.
Mä oon nopee, sitä se vaimokin aina valittaa

läppärin säätöläppä
Lähetetty: 17.12.2009. 15:09
Kirjoittaja sjeeppi
Ilmeisesti sähköllä toimiva jokin härpäke. Auto on -90 cherokee 4,0l lämmöt ok, lämppärin letkut kuumat mutta sisään puhallua haaleaa,, voiko kyseisen ottaa pois kokonaan ja onko se mimmoinen homma vaihtaa uuteen tai tehdä talveksi puhaltamaan kuumaa.
Re: läppärin säätöläppä
Lähetetty: 17.12.2009. 15:36
Kirjoittaja JAMANT
sjeeppi kirjoitti:Ilmeisesti sähköllä toimiva jokin härpäke. Auto on -90 cherokee 4,0l lämmöt ok, lämppärin letkut kuumat mutta sisään puhallua haaleaa,, voiko kyseisen ottaa pois kokonaan ja onko se mimmoinen homma vaihtaa uuteen tai tehdä talveksi puhaltamaan kuumaa.
Ton ikäisen Cherokeen lämppärissä ei sähköllä toimi kuin puhallusmoottori!!
XJ:n lämppäri
Lähetetty: 17.12.2009. 20:42
Kirjoittaja Harri
Viime vuonna mulla oli -90 XJ:ssä samaa ongelmaa, korjaantui muistaakseni työntämällä käsi lämppärin lämmönsäätimen "vaijerille" ja nyppäämällä sitä kautta hanaa enemmän auki. Vika siis oli täysin mekaaninen ja poistuu kohtuu helposti. Taisi hana olla vielä apukuskin puolella jos en aivan väärin muista.
Re: läppärin säätöläppä
Lähetetty: 17.12.2009. 22:31
Kirjoittaja sjeeppi
JAMANT kirjoitti:sjeeppi kirjoitti:Ilmeisesti sähköllä toimiva jokin härpäke. Auto on -90 cherokee 4,0l lämmöt ok, lämppärin letkut kuumat mutta sisään puhallua haaleaa,, voiko kyseisen ottaa pois kokonaan ja onko se mimmoinen homma vaihtaa uuteen tai tehdä talveksi puhaltamaan kuumaa.
Ton ikäisen Cherokeen lämppärissä ei sähköllä toimi kuin puhallusmoottori!!
No niin tietysti se ainoa sähköllä toimiva epelikin heitti toimimasta, ei näköjään kannata mainita mistään mitään. Jeeppi kostaa välittömästi.
Onhan aamulla kiva mennä töihin, lupas vielä kovempaa pakkasta.
Cherokeen lämmöt kateissa
Lähetetty: 17.12.2009. 23:11
Kirjoittaja ruoska
Vuoden 2000 Cherokee XJ dieselkoneella ja eberillä varustettuna työntää kohtuu viileää( melkein kylmää)sisälle. Vaimo palelee kun ajelee. Puhdistettu kennot ja vaihdettu termostaatti kahteen kertaan, ei auttanut.(400€) kirkkovene! Kuulemma vois olla vikaa lämmityslaitteen ilmanohjaimessa(blender door), muovinen eikä kestä vaan murtuu jostain paikasta. Onko tietoa muista vaihtoehdoista? Mitenhän remontti peukalottomalta onnistuu?
Lähetetty: 21.12.2009. 10:36
Kirjoittaja sjeeppi
No niin eipä vaan vikaa löydy, siis lämmitin ei puhalla ja samalla takalasin lämmitin ei toimi. Sulakkeet tarkistettu ja muutama vaihdettu uuteen.
Nyt taskulampun valossa ei ei oikein saanut selvää teksteistä mitä luki sulakerasiassa.
Millä paikalla kyseinen sulake sijaitsee ? Pääsis siitä mittaamaan tuleeko sinne edes virtaa.
Jeep Cherokee -90
Lähetetty: 21.12.2009. 12:10
Kirjoittaja jukka64
sjeeppi kirjoitti: takalasin lämmitin ei toimi.
Kurkkaappa takaluukun paneelin alle onko johdot paikallaan, mulla vika löyty sieltä kun ei lasinlämmitin toiminu.