Käynnistysapu akkupohjaiset / konkkapohjaiset

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Macke
Viestit: 197
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Käynnistysapu akkupohjaiset / konkkapohjaiset

Viesti Kirjoittaja Macke » 22.01.2019. 20:12

No niin katos katos, pakkaset paukkuu, vesiputket on jäässä ja Jeeppi ei käynnisty :D On nyt varmaan viikon päivät seissyt tuo WJ kun olen Pornstarterilla rullaillut vaihteenvuoksi, niin nyt kun oli -29 mittarissa tänään aamusta (eilen -26) niin eipäs Jeeppynen halunnut parin tunnin lämmittämisen jäljiltä tuossa neljän aikaan iltapäivästä enää starttailla. Noh, vähän olikin sellainen pershytinä että akkukaupoille saattaa joutua jossain kohtaa mutta tuli mieleen noi käynnistysapuhärpäkkeet.

Onko kenelläkään kokemusta noista apukäynnistimistä / varavirtalähteistä? Tollanen olis eräjormailussa hyvä kun sillä latailisi puhelintakin, ja olis se nyt pirun paljon näppärämpi kelkkoa paikoilleen apuvirran tarpeen yllättäessä kuin perinteinen akku + kaapelit. Mitä nyt internetsiä kattelin, niin kyllä Ameriikan Joe noilla pikkulohkojakin on käynnistellyt. Mutta mites sitten kun laitetaan pakkasta kehiin?

Seuraava evo versio käynnistysavusta on noi konkkiin pohjautuvat jotka saanee aika pitkälti ladattua suht tyhjästäkin akusta, ja sitten kun tarttee startata niin se konkkien lataus puretaan rivakasti ja katiska lähtee tulille. Näissähän ei olis happanevaa akkua itsessään, mutta tollasta ei nyt sitten voi käyttää kännykän tai läppärin lataamiseen.

Kävin jo paikallisessa IKH putiikissakin kattomassa, mutta niitten kilut oli sen hintaisia ettei tarttunut kylmiltään matkaan. Että tuotanii jos jollain olis kokemuksia noista isomman koneen käynnistelyyn, niin ei muuta ku näppis laulamaan :wink:

henu
Viestit: 39
Liittynyt: 13.08.2018. 3:34
Paikkakunta: Kuopio

Re: Käynnistysapu akkupohjaiset / konkkapohjaiset

Viesti Kirjoittaja henu » 23.01.2019. 4:22

Työmaalla tulee käynnisteltyä uusia henkilöautoja ja pakuja Noco GB40 1000A boosterilla, henkilöautot max 2.0d lähtee pakkoboostilla yleensä pakkasillakin mut vähänkaan isompikoneinen diesel paku ei yleensä lähde, toinen GB20 400A riittää kelkkojen ja moottoripyörien käynnistykseen mut autojen kanssa ei tee mitään.

Eli näissä Nocon boostereissa pätee ainakin isompi parempi, oletan et esim noco GB70 2000A tai GB150 4000A boosterilla lähtis jo isommatkin koneet ja jeepit.
Työreissuilla toimineet myös kännykän latauksessa hyvin.

Macke
Viestit: 197
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Käynnistysapu akkupohjaiset / konkkapohjaiset

Viesti Kirjoittaja Macke » 23.01.2019. 9:04

Noi Nocon vehkeet on käsittääkseni "merkkilaitteita" niin se GB150 oli muistaakseni aika tyyris jo, useamman satkun jos en väärin muista. Sitten sanottaisiinko kiinalaisemmilta brändeiltä löytyy jo alle satkulla (ulkomailta) jotka tarkoilee 1500A piikkiä ja sillä satkulla saa 2000A tarjoilevia.

Itse olin tuumaillut tuollaista Nocoa kanssa videoita katseltuani, mutta perus persaukisena erittäin satunnaiseen käyttöön kävi mielessä että pitäiskö kokeilla halvempaa. Tossahan on aina se riski että joutuu ostaa sen kalliimman. Köyhällä ei ole varaa ostaa p*skaa, vai mites ne fiksummat nyt sanoikaan...

Macke
Viestit: 197
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Käynnistysapu akkupohjaiset / konkkapohjaiset

Viesti Kirjoittaja Macke » 28.01.2019. 18:35

Päätös tilata tällainen akkupohjainen mallia "ei yhtä pro kuin Noco" kypsyi eilen ku palellutin itseäni pihalla vaikka AGM akkua ja kaapeleita raahailin ristiin rastiin. Kokeillaan siis ehtaa kinulia, Suaoki U28 härpäkettä jonka pitäisi antaa 2000A piikkivirta. Josko se vähän pienentäisi v-käyrää apuvirtaa tarvittaessa...

Että totanii kesä varmaan alkaa ens viikolla kun ei se Saksasta sitä ennen tänne asti kuitenkaan tule -> pääse mitään testailemaan :D Jos kuitenkin pääsee, niin kokeilenpa taas jakaa jonkinmoisia käyttökokemuksia.

Avatar
rane58
Viestit: 1060
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Re: Käynnistysapu akkupohjaiset / konkkapohjaiset

Viesti Kirjoittaja rane58 » 29.01.2019. 2:16

Joo, laita kommentit... :wink:
Itseäni kiinnostaa jaksaisiko täräyttää käyntiin 4L Jeepin tai jopa 7L V8 Oldsin, joissa olisi akku ihan tyhjä...? :mrgreen:
-Eppäilen.... :oops:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-93 ja-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98

Macke
Viestit: 197
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Käynnistysapu akkupohjaiset / konkkapohjaiset

Viesti Kirjoittaja Macke » 29.01.2019. 10:54

Joku Hollantilainen herrasmies täräytti kyllä 400+ cid Buickin käyntiin tollasella, se toki oli tallissa ja lämpösessä mutta silti. Ja ton voi ihan empiirisesti kokeillakin, mä voisin joku päivä töistä koukata purkki kainalossa siihen Espooseen ni vedetään karvat kiinni ja katotaan miten käy :wink:

Luulis että tollanen 4L kutvonen lähtee käyntiin jos toi mun 4.7 kasi lähtee, vai onko toi paljon suurempiruttuinen kone tai muuten vaan raskaampi kirnuta käyntiin?

Avatar
rane58
Viestit: 1060
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Re: Käynnistysapu akkupohjaiset / konkkapohjaiset

Viesti Kirjoittaja rane58 » 30.01.2019. 1:57

Macke kirjoitti:
29.01.2019. 10:54
Joku Hollantilainen herrasmies täräytti kyllä 400+ cid Buickin käyntiin tollasella, se toki oli tallissa ja lämpösessä mutta silti. Ja ton voi ihan empiirisesti kokeillakin, mä voisin joku päivä töistä koukata purkki kainalossa siihen Espooseen ni vedetään karvat kiinni ja katotaan miten käy :wink:

Luulis että tollanen 4L kutvonen lähtee käyntiin jos toi mun 4.7 kasi lähtee, vai onko toi paljon suurempiruttuinen kone tai muuten vaan raskaampi kirnuta käyntiin?
Kiitosta vaan, mutta Oldsi on parkkihallissa talviunilla ja akku ladattuna varastossa... :mrgreen:
Jeep on lähtenyt ominvoimin käyntiin, kun on uusi laturi.. 8)
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-93 ja-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98

Macke
Viestit: 197
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Käynnistysapu akkupohjaiset / konkkapohjaiset

Viesti Kirjoittaja Macke » 02.02.2019. 11:18

Noni sukijakifakifaki tuli tontille eilen -> latasin täyteen -> Jeeppi meni parkkiin eilen 18:00 kintailla ja nyt 11:00 kintailla -4 asteessa kävin testailemassa tuota pömpeliä. Ettei menis helpoksi niin nyppäsin auton akun pois lenkistä kokonaan ja kokeilin startata laitetta. Mun Jeeppiä joutuu vähän aikaa starttaamaan kun paineet häviää ruiskutusjärjestelmästä, mutta kuinka ollakkaan niin kaverihan lähti tulille pelkän starttiavun voimin :shock: En olisi odottanut että näin tekee, mutta kyllä se vaan käyntiin hörähti!

Sitten pistin tuon hieman ehtoopuolella olevan akun kiinni sekä ryyditin sitä starttiavulla, niin starttimoottori kipitti kuin kiimainen hamsteri ja V8 oli käynnissä alta aikayksikön. Toki se paria minuuttia aiemmin oli käynnissä, mutta startti pyöritti kyllä todella innokkaasti motin käyntiin.

Jatsailin tuosta pihalta sitten vielä autotalliin ja käynniistin harrastekinnerin 2,5 litraisen BMW merkkisen bensakutosen pelkän starttiavun voimin ilman akkua, ja hyvin lähti sekin. Tallissa on joku +7 astetta. Testailin auton akun kera ja taas oli oikein ponteva startin pyöritys tuloksena.

Näiden jälkeen löin pulikan lataukseen, ja lataustila on vielä jossain 75% yläpuolella kun vain vimoinen ledi lataustilan näytössä lähti vilkkumaan. Jos tämä nyt sitten kestää, niin ei ollenkaan huonommin sijoitettu 115€. Pääasiallisestihan tolla on tarkoitus antaa lisävirtaa, ja uskoisin että siinä hommassa toimii hienosti kun kerran tuon kevyesti pakastetun V8 möykyn yksinänsä potki käyntiin.

Kuvathan on kivoja, niin härifrån tvättas:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Macke
Viestit: 197
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Käynnistysapu akkupohjaiset / konkkapohjaiset

Viesti Kirjoittaja Macke » 02.02.2019. 18:48

Eipä se juuri varaustasoa ollut laskenut noitten mun pikku testien jäljiltä, olikohan jonkun 10-minsaa kiinni laturissa niin oli taas täynnä. Tyhjästä täyteen menee manuskan mukaan 6-tuntia.

Macke
Viestit: 197
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Käynnistysapu akkupohjaiset / konkkapohjaiset

Viesti Kirjoittaja Macke » 16.04.2019. 23:11

SSSusssuudiota testattu taas tänään _täysin_ kuolleen akun kanssa. Eli LMC matkakoti -91 2.5TD kirnulla helähti kertapierasusta tulille vaikkei ole kahteen kesään ollut käynnissä. Nythän ei enää ole kylmä, mutta viime testailusta möllöttänyt hyllyssä ja varaustaso näytti kahden startin jäljiltä vielä 100%. Toimii hintaansa nähden omasta mielestä erinomaisesti.

Avatar
rane58
Viestit: 1060
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Re: Käynnistysapu akkupohjaiset / konkkapohjaiset

Viesti Kirjoittaja rane58 » 17.04.2019. 5:51

Menin sitten varmuuden välttämiseksi hätäpäissäni ostamaan tuon GB70 2000A..... 8)
Kuva
http://www.akkupojat.fi/Tuotteet/Apukay ... 94146.html
-Muutaman kerran jumpattu naapureiden alle 2L moottoreita käyntiin, yhdessä akku aivan finaalissa, käyntiin aina lähtivät.... :mrgreen:
-Vieläkin näytön mukaan täysi lataus, latasin sen kun otin käyttöön...? :shock:
Oldsiin ja Jeeppiin ei ole tarvinnut virtaa antaa, vielä.... :wink:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-93 ja-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98

Macke
Viestit: 197
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Käynnistysapu akkupohjaiset / konkkapohjaiset

Viesti Kirjoittaja Macke » 21.05.2019. 21:06

Meinas unehtua että taas on käytetty käynnistysapua ämyriikkalaiseen V-koneeseen hyvällä menestyksellä. 1340 kuutiota HD:n valmistamaa Evo voimaa lähti kiukuttelematta käyntiin pikku boostailuilla :D

Kirjoita vastaus