WJ 4,7 lämmitys
WJ 4,7 lämmitys
Tuossa ihmetellyt kun tämän wj 4,7 vm-2004 lämmitys toimii vähän kuinka sattuu, tai siis suomeksi sanottuna heikosti.
Järjestelmä on puhdistettu/huuhdeltu ja termostaatti vaihdettu.
Puhaltaa kyllä hyvin mutta tuon puhalluksen lämpötila vaihtelee koko ajan lämpimän ja viileän välillä. Lämmintä ei matkustamosta saa vaikka mitä tekisi.
Miksiköhän tuon puhallettavan ilman lämpötila vaihtelee koko ajan ja lämpötila auton sisällä nousee max 15asteeseen.
Olisko antaa vinkkiä mitä seuraavaksi tutkailla?
Järjestelmä on puhdistettu/huuhdeltu ja termostaatti vaihdettu.
Puhaltaa kyllä hyvin mutta tuon puhalluksen lämpötila vaihtelee koko ajan lämpimän ja viileän välillä. Lämmintä ei matkustamosta saa vaikka mitä tekisi.
Miksiköhän tuon puhallettavan ilman lämpötila vaihtelee koko ajan ja lämpötila auton sisällä nousee max 15asteeseen.
Olisko antaa vinkkiä mitä seuraavaksi tutkailla?
Grand Cherokee Overland 4,7 HO -04
Re: WJ 4,7 lämmitys
Istuskelin tuolla autossa pitkän aikaa ja tarkkailin lämmityksen käytöstä
Siinä vaiheessa kun alkas taas tulemaan viileetä ilmaa, nostin kierrokset noin 2500 ja alkas hetken päästä tulemaan lämpimämpää ilmaa.
Aivan kuin kierrokset vaikuttais lämpötilaan.
Voisko olla että vesipumppu ei vaan ole kunnossa enää niin että jaksaa kierrättää vettä tuon "erillisen" lämmitysjärjestelmän läpi.
Voisko olla että tuo yksi purkki Crc radiator clean ei ollut tarpeeksi puhdistamaan lämppärin kennostoa, varsinkin jos ei vesipumppu toimi täysin.
Voisko olla että pitää vaihtaa vesipumppu ja tehdä järjestelmän puhdistus uudelleen.
Siinä vaiheessa kun alkas taas tulemaan viileetä ilmaa, nostin kierrokset noin 2500 ja alkas hetken päästä tulemaan lämpimämpää ilmaa.
Aivan kuin kierrokset vaikuttais lämpötilaan.
Voisko olla että vesipumppu ei vaan ole kunnossa enää niin että jaksaa kierrättää vettä tuon "erillisen" lämmitysjärjestelmän läpi.
Voisko olla että tuo yksi purkki Crc radiator clean ei ollut tarpeeksi puhdistamaan lämppärin kennostoa, varsinkin jos ei vesipumppu toimi täysin.
Voisko olla että pitää vaihtaa vesipumppu ja tehdä järjestelmän puhdistus uudelleen.
Grand Cherokee Overland 4,7 HO -04
Re: WJ 4,7 lämmitys
Vesipumppu ei käytännössä kulu.. Miten huuhtelit sydeemin? Lämppärin letkut irti ja vastavirtaan huuhdellen saa kennosta moskat pois. Jos ei ole totaalisen tukossa.. Onkohan wj.ssä vesiventtiili? Tai sit voi olla läppävikaa.. Katoitko etsi toiminnolla,löytyskö foorumilta vastaavaa ongelmaa?
WJ 4.7 Quadra drive -00
Re: WJ 4,7 lämmitys
Termostaatti rikki....?
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Re: WJ 4,7 lämmitys
Ei ole vesiventtiiliä...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: WJ 4,7 lämmitys
Ihan perusohjeen mukaan koitin puhdistaa järjestelmää eli myrkyt sisään ja käytin konetta puoli tuntia, ja sitten tyhjäys ja uudet nesteet sisälle.
Lämppärin järjestelmää en erikseen huuhdellu. Pitääpä tuota koittaa vielä.
Käytin kyllä hakutoimintoa mutta jäi vaivaamaan tuo lämpötilan muutos kierrosten mukaan, ja kaupunkiajossa kun käyttää kierroksia enemmän niin lämpöä tulee enempi. Tasainen maantieajo 1500 kierrosta ei lämpöä oikeen tuu. Vastaavaa oiretta löysin foorumilta muttei ollut vastausta oliko vika vesipumpussa.
Termarin vaihdoin puhdistusoperaation yhteydessä.
Voi toki olla läppävikakin vaikka tuo kierrosten mukaan lämpötila nyt vähä hämääkin.
Lämppärin järjestelmää en erikseen huuhdellu. Pitääpä tuota koittaa vielä.
Käytin kyllä hakutoimintoa mutta jäi vaivaamaan tuo lämpötilan muutos kierrosten mukaan, ja kaupunkiajossa kun käyttää kierroksia enemmän niin lämpöä tulee enempi. Tasainen maantieajo 1500 kierrosta ei lämpöä oikeen tuu. Vastaavaa oiretta löysin foorumilta muttei ollut vastausta oliko vika vesipumpussa.
Termarin vaihdoin puhdistusoperaation yhteydessä.
Voi toki olla läppävikakin vaikka tuo kierrosten mukaan lämpötila nyt vähä hämääkin.
Grand Cherokee Overland 4,7 HO -04
Re: WJ 4,7 lämmitys
Kunhan ei olisi moskat keräytynyt lämppärin kennoon.. Ei olisi ensimmäinen kerta puhdistusoperaation jälkeen.
Ilma lämppärin kierrossa voi myös aiheuttaa ko vaivaa. En tiedä miten hyvin wj ilmautuu..
Tossa kuva nestekierrosta https://aijaa.com/sh8zFD
Ilma lämppärin kierrossa voi myös aiheuttaa ko vaivaa. En tiedä miten hyvin wj ilmautuu..
Tossa kuva nestekierrosta https://aijaa.com/sh8zFD
WJ 4.7 Quadra drive -00
Re: WJ 4,7 lämmitys
Ei nyt ole päässyt putsaamaan lämppärin kennoa erikseen mutta läppävikaa tutkin ja löysin videon ja vikakoodilistan.
Ei vikakoodia mulla läppäviasta mutta jotakin vanhoja muita koodeja oli mitä poistin, ja poistuivat koska olivat yli 72 avainväännön vanhoja.
En tiedä oliko muilla jo tiedossa mutta tässä kuitenkin video ja linkki vikakoodeihin.
https://m.youtube.com/watch?v=kIWnuZ8vkEE
http://www.jgcparts.com/faultcodes.html
Ei vikakoodia mulla läppäviasta mutta jotakin vanhoja muita koodeja oli mitä poistin, ja poistuivat koska olivat yli 72 avainväännön vanhoja.
En tiedä oliko muilla jo tiedossa mutta tässä kuitenkin video ja linkki vikakoodeihin.
https://m.youtube.com/watch?v=kIWnuZ8vkEE
http://www.jgcparts.com/faultcodes.html
Grand Cherokee Overland 4,7 HO -04
Re: WJ 4,7 lämmitys
No nyt tulee lämpöä, etten sanoisi kuumaa.
En ole varma mikä se varsinainen syy oli miksei sitä lämpöä tullut.
Otin siis lämppärin letkut irti lohkosta, pullollinen myrkkyä kennoon liottamaan mahdolliset tukokset.
Siinä samalla katsoin että tuossahan oli webaston vesipumppu välissä. No päätin ohittaa sen samalla kun tuo webasto ei muutenkaan ole toiminut niin kuin pitää. Kun jos webasto on ollut pällä 15 min tai enemmän niin koneen kun käynnistää se käy hetken aikaa aivan kuin neljällä pytyllä vaikka pyttyjä olis kahdeksan?
Olisko syynä jäähdytysnesteen lämpötilaanturi mikä sekoittaa toiminnan? Mutta sitten taas tuo webasto on ollut uudesta asti kiinni autossa. Onko se koskaan tominutkaan oikein? Auto on ollut mulla vasta kesäkuusta lähtien.
Vaihdoin sitten myös vesipumpun sillä aikaa kun myrkyt oli lämppärin kennossa.
No alkuperäisen vesipumpun siipiratas oli muovia, kun uuden pumpun ratas metallia. Ja rakenne täysin erilainen.
Väljyyttäkin oli käsin havaittavissa vanhassa pumpussa, et kai se oli hyvää vaihtaa ennen ongelmia.
Huuhtelin sitten lämppärin kennon puutarhaletkulla vastavirtaan.
Nyt en siis osaa sanoa oliko vika kennossa, webaston vesipumpussa vai koneen vesipumpussa. Vai nämä kaikki yhdessä.
Mutta nyt lämpiää !!!
En ole varma mikä se varsinainen syy oli miksei sitä lämpöä tullut.
Otin siis lämppärin letkut irti lohkosta, pullollinen myrkkyä kennoon liottamaan mahdolliset tukokset.
Siinä samalla katsoin että tuossahan oli webaston vesipumppu välissä. No päätin ohittaa sen samalla kun tuo webasto ei muutenkaan ole toiminut niin kuin pitää. Kun jos webasto on ollut pällä 15 min tai enemmän niin koneen kun käynnistää se käy hetken aikaa aivan kuin neljällä pytyllä vaikka pyttyjä olis kahdeksan?
Olisko syynä jäähdytysnesteen lämpötilaanturi mikä sekoittaa toiminnan? Mutta sitten taas tuo webasto on ollut uudesta asti kiinni autossa. Onko se koskaan tominutkaan oikein? Auto on ollut mulla vasta kesäkuusta lähtien.
Vaihdoin sitten myös vesipumpun sillä aikaa kun myrkyt oli lämppärin kennossa.
No alkuperäisen vesipumpun siipiratas oli muovia, kun uuden pumpun ratas metallia. Ja rakenne täysin erilainen.
Väljyyttäkin oli käsin havaittavissa vanhassa pumpussa, et kai se oli hyvää vaihtaa ennen ongelmia.
Huuhtelin sitten lämppärin kennon puutarhaletkulla vastavirtaan.
Nyt en siis osaa sanoa oliko vika kennossa, webaston vesipumpussa vai koneen vesipumpussa. Vai nämä kaikki yhdessä.
Mutta nyt lämpiää !!!
Grand Cherokee Overland 4,7 HO -04
Re: WJ 4,7 lämmitys
Uudemissa vehkeissä pumpun ratas on järjestään muovia,mutta joko -04 mallissa.. Voipi olla. Ja jos välystä,niin vaihto tuli oikeaan aikaan. Pääasia että lämmintä tulee.
WJ 4.7 Quadra drive -00
Re: WJ 4,7 lämmitys
4.7:ssa on Jeepissä ollut aina muovinen siipi, mistäs tuon metallisen löysit?? En ole nähnyt metallista 4.7:n vesipumppua...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: WJ 4,7 lämmitys
Vesipumppu metallisella siipirattaalla tuolta 4x4 partsilta.
http://www.4x4parts.fi/fi/jaahdytys/103 ... 41610.html
http://www.4x4parts.fi/fi/jaahdytys/103 ... 41610.html
Grand Cherokee Overland 4,7 HO -04
Re: WJ 4,7 lämmitys
Esim rokkiautosta https://www.rockauto.com/en/catalog/jee ... +pump,2208
Löytyy sekäettä..
Löytyy sekäettä..
WJ 4.7 Quadra drive -00
Re: WJ 4,7 lämmitys
Jostain syystä alkas lämpö taas hiipumaan.
Huuhtelin uudestaan lämppärin kennon ja taas tulee kuumaa.
Laitoin oikein lämpömittarin näyttämään kuinka kuumaa ilmaa tulee mutta mittari lopettaa näyttämisen 70asteen kohdalla niin en saanut tarkkaa lukemaa
Onpas tuolla sontaa järjestelmässä irtoamassa vielä.
Huuhtelin uudestaan lämppärin kennon ja taas tulee kuumaa.
Laitoin oikein lämpömittarin näyttämään kuinka kuumaa ilmaa tulee mutta mittari lopettaa näyttämisen 70asteen kohdalla niin en saanut tarkkaa lukemaa
Onpas tuolla sontaa järjestelmässä irtoamassa vielä.
Grand Cherokee Overland 4,7 HO -04