Sivu 1/1

Vetoakselin suojakumin vaihto

Lähetetty: 03.07.2009. 21:20
Kirjoittaja W211
Tullut tuontiauton katsastuksesta ja läpi meni :D poislukien ruotsin "luovari" joka piti tilata vegverketiltä (tai jotaki sinnepäin). Paperien tilaaminen kestänee viikon. Katsastus oli asiallinen mutta kallis, 199 E !!
Huomattiin repeämä oikean vetarin suojakumissa. Ohjeita on kyllä korjausoppaassa , englanniksi, mutta tuleeko siinä vastaan mitään kummempaa näin etukäteen kyselen.
Tarviiko jarrusatulan kanssa temppuilla kummemin.
Mikä on ABS wheel sensor jota kehotetaan varomaan.
Autohan oli grandi vm 95 ja kasikone.

Lähetetty: 03.07.2009. 23:50
Kirjoittaja Toni S.
Jösses kun oli muuten kallis katsastus! :shock: Miten pirussa se voi noin kallista olla? Onko tuo ihan normaalia hintaluokkaa tuontiautolle?

Onneksi olkoon uudesta Jeepistä joka tapauksessa. :)

Re: Vetoakselin suojakumin vaihto

Lähetetty: 04.07.2009. 12:14
Kirjoittaja jussi_r
W211 kirjoitti:Tullut tuontiauton katsastuksesta ja läpi meni :D poislukien ruotsin "luovari" joka piti tilata vegverketiltä (tai jotaki sinnepäin). Paperien tilaaminen kestänee viikon. Katsastus oli asiallinen mutta kallis, 199 E !!
Huomattiin repeämä oikean vetarin suojakumissa. Ohjeita on kyllä korjausoppaassa , englanniksi, mutta tuleeko siinä vastaan mitään kummempaa näin etukäteen kyselen.
Tarviiko jarrusatulan kanssa temppuilla kummemin.
Mikä on ABS wheel sensor jota kehotetaan varomaan.
Autohan oli grandi vm 95 ja kasikone.
Ei kait tuossa sen kummempaa ole...

Jarrusatulan kanssa temppuilu nyt ei ainakaan ole mikään paha rasti. Otat sen irti ja laitat vaikka takatukivarren päälle lötkimään. ABS:n anturi on sellainen osa, joka näissä vissiin oli joskus alkupään malleissa tai muuten aikoinaan hieman herkkä ja tarkkuutta vaativa osa. Se on se anturi, joka haistelee sitä edessään pyörivää hammaskehää. Sitä ei liene syytä edelleenkään kolhia tms.