XJ 4.0 kova kulutus
XJ 4.0 kova kulutus
Sen lisäksi ettei tuo rotisko lämpiä sisältä niin kulutus on aika kova... Hetken tuolla nyt kurvaillu ja kulutus on matka-ajossa takavedolla 80km/h nopeudella joku 18l/100km... Kylällä pyöritellessä välillä nelivedolla jotain 30-40l/100km... Oon antanu itelleni valehdella että nuo vehkeet kulkis vähän reilulla 10 litran kulutuksella matka-ajoa.... Eli kai tuossa joku häikkä on? Päästömittaus meni katsastuksessa kehujen kera läpi, ei haise bensalle, en oo löytäny vuotoja, ei työnnä mustaa ainakaan paikallaan kaasutellen.... Eli mikä vois olla vikana? Lambda? Sytkä? Ja vuosimallihan oli 1990...
No ei sytkä ainakaan, kun sitä ei pysty säätämään!!
Itseasiassa se on ehkäpä kiinni perävälityksestä, niin kuin mulla Comanchessa, liian tiheä perävälitys nostaa kulutusta!! Tuon se nimittäin vie mullakin!!!
Itseasiassa se on ehkäpä kiinni perävälityksestä, niin kuin mulla Comanchessa, liian tiheä perävälitys nostaa kulutusta!! Tuon se nimittäin vie mullakin!!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: XJ 4.0 kova kulutus
No eipä taida olla ihan säädöissä...meillä on '89-mallinen XJ, joka on ollut talossa vuodesta '90 lähtien. Ekana kesänä tein lomareissun Pohjois-Norjaan ja kulutus vaunu perässä matka-ajossa oli 11l/100. Keskikulutus on ollut sekalaisessa ajossa kuitenkin siinä 13-14 litran kieppeillä viimeiset 25 vuotta.Qtka kirjoitti:Sen lisäksi ettei tuo rotisko lämpiä sisältä niin kulutus on aika kova... Hetken tuolla nyt kurvaillu ja kulutus on matka-ajossa takavedolla 80km/h nopeudella joku 18l/100km... Kylällä pyöritellessä välillä nelivedolla jotain 30-40l/100km... Oon antanu itelleni valehdella että nuo vehkeet kulkis vähän reilulla 10 litran kulutuksella matka-ajoa.... Eli kai tuossa joku häikkä on? Päästömittaus meni katsastuksessa kehujen kera läpi, ei haise bensalle, en oo löytäny vuotoja, ei työnnä mustaa ainakaan paikallaan kaasutellen.... Eli mikä vois olla vikana? Lambda? Sytkä? Ja vuosimallihan oli 1990...
Nyt reilut 300tkm lasissa ja hyvin on toiminut, kun on huollettu säännöllisesti - ja itse. Nykyinen 4,7 HO '02 Overland, joka vapautti XJ:n vakituisesta palveluksesta viime syksynä tosin pääsee samaan ja allekin jokapäiväisessä ajossa.
Mitataanpas kulutusta.
Ajan omalla Cherokeella la 31.1.201 Heinolaan ja takaisin, 4l suorakutonen vie etäpäin ja auotomaatti vaihtaa vaihteet, kone savuttaa hieman, alla on Insa Sahara Special Track kumit 2 barin paineilla.
Kirjaan ylös kulutukset niin nähään mitä tämä krematoorio vie?
Lämpöä se ainakin tuottaa maastossa mukavasti
t. Ismo Ämmä
Kirjaan ylös kulutukset niin nähään mitä tämä krematoorio vie?
Lämpöä se ainakin tuottaa maastossa mukavasti

t. Ismo Ämmä
Viimeksi muokannut 3 päivämäärä ImacInnes, muokattu yhteensä 27 kertaa
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Terve!
Meidän 1993 Xj-Cherokee mikä on ollut talossa vuodesta 2005 ei matka-ajossa ns. siviilirenkailla edes vaimon ajossa juurikaan mennyt alle 13dm3/100km ja kaikki on ollut kunnossa. Nyt on alla jo hieman korotusta ja 31" Insa Turbo Special Trackit niin suorastaan huvitti kun siellä Asikkalassa käytiin kurvailemassa niin maantiellä tuommoinen 18 - 22dm3/100km! Onneksi nuo maantie-ajot suuntautuvat nykyään pääasiassa tuonne itänaapuuriin niin ei sillä lailla haittaa vaan soppaahan nuo vievät mutta soundit, "voema" ja fiilis korvaavat sen kyllä ihan kokonaan!
Meidän 1993 Xj-Cherokee mikä on ollut talossa vuodesta 2005 ei matka-ajossa ns. siviilirenkailla edes vaimon ajossa juurikaan mennyt alle 13dm3/100km ja kaikki on ollut kunnossa. Nyt on alla jo hieman korotusta ja 31" Insa Turbo Special Trackit niin suorastaan huvitti kun siellä Asikkalassa käytiin kurvailemassa niin maantiellä tuommoinen 18 - 22dm3/100km! Onneksi nuo maantie-ajot suuntautuvat nykyään pääasiassa tuonne itänaapuuriin niin ei sillä lailla haittaa vaan soppaahan nuo vievät mutta soundit, "voema" ja fiilis korvaavat sen kyllä ihan kokonaan!
MH
Ei minulla vie edes korotettu 5.9 Grand Cherokee tuollaisia - sen enempää maantiellä kuin kaupungissa
Siinä missä liian tiheät välitykset voi nostaa kulutusta, sitä tekee myös liian pitkät välitykset.
Onko nuo kulutuslukemat todennetuilla kilometreillä? Jos on vaihdettu isompaa rengasta, mutta ei perävälityksiä ja/tai nopeusmittarin anturin ratasta, tulee äkkiä eroa kulutuslukemissa varsin paljon. Toki ei pitäisi 30-40 litraa satkulla mennä mitenkään kaupungissa, ja 18l/100km 80km/h tuntuu rajulta.
Minulla meni omassa '90 XJ:ssä 35" renkailla, 4.88 välityksillä ja auto leimakonttorilla ~1900kg painoiseksi punnittuna vähemmällä kulutuksella sekä maantieajossa että kaupungissa. Vakiokuntoisen pitäisi mennä siinä 11-13 litralla maantiellä, kaupungissa ajotavoista ja ruuhkista riippuen ~15-20.

Onko nuo kulutuslukemat todennetuilla kilometreillä? Jos on vaihdettu isompaa rengasta, mutta ei perävälityksiä ja/tai nopeusmittarin anturin ratasta, tulee äkkiä eroa kulutuslukemissa varsin paljon. Toki ei pitäisi 30-40 litraa satkulla mennä mitenkään kaupungissa, ja 18l/100km 80km/h tuntuu rajulta.
Minulla meni omassa '90 XJ:ssä 35" renkailla, 4.88 välityksillä ja auto leimakonttorilla ~1900kg painoiseksi punnittuna vähemmällä kulutuksella sekä maantieajossa että kaupungissa. Vakiokuntoisen pitäisi mennä siinä 11-13 litralla maantiellä, kaupungissa ajotavoista ja ruuhkista riippuen ~15-20.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Mittari pitää kutinsa, gps:llä tarkastettu. Rengastus vakio kokoa, semmoset hienokuvioiset m+s merkityt kesärenkaat... Välityksistä en osaa muuta sanoa kun että n.2000rpm menee kahdeksaakymppiä tasamaalla.... Mulla menee kuuskytlukunen fullsize Fordi 460cid koneella, täyteen lastattuna n.17l/100km... Ja siinä oli vielä kattotelineillä grilli ja telttakamoja... Ei voi olla se etuakselin mukana pyörittäminen niin helvatan raskasta...
On niitä, mutta ne onkin dieseleitäTimo L kirjoitti:Suomessa ei lie yhtään käsivaihteista ZJ:tä (korkeintaan muutama).

Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Onkos muuten varma, että sullla toimii turbiinin lukitus, koska mulla on kierrokset noin 1500 r/min, kun meen kahdeksaakymppii!!!?? Eli löytyykös sulta kaikki vaihteet??
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1