Sivu 1/1
					
				Nopea joutokäynti?
				Lähetetty: 29.12.2014. 14:57
				Kirjoittaja Repa
				Onko kenellään tietoa saako tähän mersu koneiseen ns. nopeata joutokäyntiä? Vaikka jonkin napin taakse. 
Olis hyvä kun käyttää lämmityskäyttöä. Varsinkin näin talvisaikaan.
Vai ainoa vaihtoehto palikka tai harjanvarsi kaasupolkimen ja kojelaudan väliin?
se kyl toimii,,,,,,:)
			 
			
					
				Ryyppyä vailla.
				Lähetetty: 29.12.2014. 21:36
				Kirjoittaja rane58
				-Eikö siinä ole ryyppyä?  

 
			
					
				
				Lähetetty: 29.12.2014. 22:22
				Kirjoittaja kozel
				Ei taida tuoho mersun commonrailiin olla ryyppyä ku kuskille tarjolla pullossa.. 

 
			
					
				
				Lähetetty: 30.12.2014. 10:45
				Kirjoittaja Repa
				Ryypyt on vaan tosiaankin hanskalootassa 
 
 
Tuossa kakkosautossa, Chevy pikappi 6.5 td, on nopea joutokäynti napin takana. Kierrokset nousee noin 1200rpm. Mielestäni hyvä värkki kun jättää lämmityskäynnille aamuisin .
Tässä cherokeessa mora toimii aika hyvin,tosin tarkka laittaa. Noo,pitää kehitellä....
 

 
			
					
				
				Lähetetty: 30.12.2014. 11:13
				Kirjoittaja kozel
				Käsikaasuja saa kyl erillisinä sarjoina. Joskus ryyppyvaijerillaki tullu tehtyä mutta uudemmat sähköiset kaasupolkimet ei yleensä tykkää. Tietokone luulee että kaasu o juminu tms. ja tippuu tyhjäkäynnille.
VDO Pedal Interface on esim. yksi. taitaa vaan olla jo sarjalla useampi satku hintaa + asennus (täytyy ohjelmoida autoon sopivaksi tietokoneella)
Tuo tulee kaasupolkimen ja moottorin ohjainlaitteen väliin.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 30.12.2014. 17:52
				Kirjoittaja Shortie
				Hommaa kunnollinen webasto tai kiertopumpullinen lämmitin, tuo kylmänä tyhjän huudattamine kuluttaa vain konetta turhaan 

  Sitten tullaan kitiseen korjaamoille että minun auto viallinen kun se on kylmänä kiusattu rikki.
Äläkä vingu että ne on kalliita ja hankalia, kun on hommannut diesel jeepin niin on hyväksynyt sen tosiasian että niiden kanssa elämä on kallista, hankalaa ja joskus voi palellakkin 

 
			
					
				
				Lähetetty: 30.12.2014. 20:14
				Kirjoittaja Repa
				No sieltä se tuli tosi asiallinen kommentti...
Olisi parempi olla vinkumatta ,jos ei osaa mitään asiallista kommentoida.
Sattuu kyllä oleen webastokin.
En myöskään näe että jeepit on jotenkin hankalempia kun muutkaan nykyautot.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 31.12.2014. 20:00
				Kirjoittaja Shortie
				Anteeksi töykeästä sävystä 

 En tarkoittanut loukata.
En vain näe mitään järkeä huudattaa konetta turhaan jos on mahdollista lämmittää muuten.
Kunnon akku ja wepastolla kone lämpimäksi, ennen ajoon lähtöä nortin mittainen käyttö ja liikenteeseen.
Perustele miksi joutokäynnillä pitää lämmittää konetta jos on vaihtoehtoja.
Siihen asti vikisen 

 
			
					
				
				Lähetetty: 01.01.2015. 12:53
				Kirjoittaja Repa
				Hyvää uutta vuotta sinne Lappiin myös.
Ei tietenkään ole kyseessä mikään koneen huudatus. Vaan kevyt fast idle.
Mielestäni tuo ´´hidas´´ eli normaali tyhjäkäynti on ölhynkierron kantilta huono. Ainakin ennen tahtoi jäädä yläkerta huonolle voitelulle.
Mutta myös automaattiloota tykkää lähteä mukavammin ,kun on hiukan käytelty ennen lähtöä.  Varsinkin jos on oikein kunnon pakkaset.
Mitäs tässä muuta,tykkään vaan lähteä mahdollisimman mukavasti,myös kylmillä.
Letukka muutoin nostaa hiukan kierroksia kylmänä ,jo alunperinkin. Mutta tuntuu jäävän pois jos käyttää webastoa tai lohkolämmitintä.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 01.01.2015. 13:11
				Kirjoittaja kozel
				Toitsuissahan o dieseleis Power Heat-Nappi ihan tehtaalta. 

 
			
					
				
				Lähetetty: 01.01.2015. 18:51
				Kirjoittaja Shortie
				Oikeassa olet, en itse edes ajatellut automaatin osuutta 
 
 
Näin käy kun on vain manuaaleja omissa romuissa.
Mielessä oli tuo öljynpaineen puutteen aiheuttama kuluminen.
Oma ajatus näköjään oli hieman hämärässä kun viikon on ajanut trakorilla jossa huippu kierrokset on 1900  

  tuntui 1200 tyhjänä isolta määrältä.
http://www.traktorimies.fi/tuote/14687/ ... -mf340-399
Tuo tuote on ihan eri hommaan tarkoitettu mutta tuon tyyppistä ymmärtääkseni haet?
Traktori puolella on noita mekaanisia ratkaisuja kiitettävästi tarjolla
Oletko kokeillut vanhaa kikkaa ja laittanut pahvia jäähdyttimen eteen?
Nopeuttaa lämpeämistä huomattavasti vaikka roikan nokasta lähettäskin.
http://www.mersuforum.net/
Tuolta olen löytänyt apua omiin mersun tekniikkaan liittyviin ongelmiin.
Toivottavasti linkeistä olisi jotain apua edes.
 
			
					
				
				Lähetetty: 02.01.2015. 10:32
				Kirjoittaja Repa
				Tuota mersufoorumia en muistanutkaan. Täytyypä tutustua.
Pitää tutkailla .onko mahkuja laittaa mekaaninen vaijeri nätisti. Saattaa olla pieni probleemä ,kun sähköinen poljin.
Maskin peitto tai suoja on kyllä hyvä homma. En ole vielä tuohon sellaista laitellut.  Muissa vehkeissä kyllä.
Tuossa GC mallissa kaksiosainen tuo maskin aukko. Varmaan tuon alimmaisen aukon voi huoletta talveksi laittaa umpeen. Yläosaan sitten joku ´´säädettävä´´ suoja. 
Uskon että hyvä idea tuo maskin suoja ,koska ei ole ajossakaan ihan kaikkein lämpöisin matkustamo.  Jos olisin nainen ,voisin pitää minkkiturkkia ,niin kuin kaikki naiset jotka istuvat mersussa
  
 
  
 
			
					
				
				Lähetetty: 02.01.2015. 11:40
				Kirjoittaja Shortie
				http://www.motonet.fi/fi/tuote/455081/a ... ettix-vko1
Tuollaista kannattaa harkita akkuun jos tulee paljon pätkäajoa, lämmin akku ottaa virtaa vastaan paljon paremmin kuin kylmä. 
Defalla on ylläpitolatureita jotka kytketään lohkolämmittimen kanssa samoihin johtoihin.
Ja joka toimii aina kun autoa pidetään lokilämmittimessä, pätkäajossa akku ei aina ehdi latautua kunnolla.
Omaan käyttikseen olen pahvin laittanut ihan jäähdyttimeen kiinni.
Eräs vanhempi asentaja neuvoi laittamaan pahvin niin että se tulee koko jäähdyttäjän alalle ja reijittämään sen tasaisesti, 
Ropellin siipien kohdalla tasaisuus oli kuulemma tärkeää siksi että siivet voivat taipua ja osua jäähdyttimeen jos ilmavirta ei ole tasainen.
Ja reikien kanssa on toivoa että ylikuumentumista ei tapahtuisi niin helposti.
Tymäkämpää termostaattia ei kannata laittaa sillä silloin kansi voi tykätä huonoa.
Viimeksi kun jojotan liikkeessä kävin niin siellä oli iso laari keulaan asennettavia viimasuojia.
Nykyautot on tehty niin pieniruokasiksi että hukkalämpöä ei kauheasti pääse syntymään, ja tehtaatkin tarjoavat lääkkeeksi keulan tukkimista.
Minulle ohjeisti rekkaa ikänsä ajanut äijä että autossa kannattaa olla aina niin paljon vaatetta mukana että jos jää tien varteen millä kelillä vain niin ei palellu.
Pilkkihaalari on hyvä keksintö olla mukana 

 eikä vie paljon tilaa.
Ps mossessa tuollainen säädettävä viimasuoja oli vakiona 
