Sivu 1/2

Grand Cherokee Lim Ed vm99 3,1 D (WJ, WG)

Lähetetty: 25.11.2014. 13:51
Kirjoittaja KapuKalle
Moro.

Uutena Jeepistinä mutta ei untuvikkona jenkkiharrastajana haluaisin kysä renkaiden suuntauksesta.
Ostin otsikossa olevan Jeepin ja mitään omistajan käsikirjaa ei mukana tullut.
Nyt pitäisi vaihtaa niveliä. Silmämääräisesti katsottuna renkaat kaatuvat ylhäältä sisäänpäin. Oikealla puolella enemmän. Hitaassa vauhdissa ohjaus myös hakee oikealle ja vasemmalle. ( ei kulje suoraan ). Kuinka paljon milleissä pitää etu renkaat olla edestä mitattuna sisempänä kuin takapuolelta eli aurata. Ja miten on mitta kaatumisen osalta? Montako astetta eturenkaiden pitää kaatua keskelle päin?

Lähetetty: 25.11.2014. 13:53
Kirjoittaja JAMANT
Muuta et pysty säätämään vakiona kuin aurausta ja ratin suoraksi!! Ohjauskulma-arvot löytyy tuosta: http://www.jamant.fi/ohjauskulmat-grand ... -i-33.html

Lähetetty: 25.11.2014. 13:54
Kirjoittaja JAMANT
Camberin ja Casterin pystyy säätämään vain vaihtamalla yläpallot epäkeskopalloniveliin!!!

Lähetetty: 25.11.2014. 13:56
Kirjoittaja KapuKalle
Eli liika kaatuminen voi johtua väljistä nivelistä.

Lähetetty: 25.11.2014. 14:01
Kirjoittaja KapuKalle
Käsitinkö oikein että auraus suositus on 0,20`. Mitä se tarkoittaa milleissä edestä ja takaa mitattuna.

montako milliä edestä sisempänä?

Lähetetty: 25.11.2014. 16:04
Kirjoittaja JAMANT
KapuKalle kirjoitti:Käsitinkö oikein että auraus suositus on 0,20`. Mitä se tarkoittaa milleissä edestä ja takaa mitattuna.

montako milliä edestä sisempänä?
Suluissa on arvot tuumina, eli 0.10" ja sehän on 2.54mm, haarukka 1.78mm - 3.3mm. Ja se astearvo on 0.20° ei minuuttia, kun aste jaetaan joko minuutteihin eli 60 osaan tai sitten 100 osaan ja ne ei ole suoraan yhteensopivia, ihan kuin aikakin on erilainen jos on 1h = 60 minuuttia tai 100 minuuttia onkin 1h 40 minuuttia... :wink:

Lähetetty: 25.11.2014. 17:16
Kirjoittaja KapuKalle
Kiitos tyhjentävästä vastauksesta :)

Lähetetty: 07.12.2014. 11:40
Kirjoittaja KapuKalle
Jeps.
Hehkut vaihdettu. Käynnistymisen kankeus kylmänä jatkuu…. Mikä olisi seuraava tarkastettava juttu? Joku jossakin puhui "rail" paineista ja muusta. Mikä lie ja mistä se löytyy :D . Mutta mistä seuraavaksi kannattaisi roplata?

Lähetetty: 07.12.2014. 16:09
Kirjoittaja JAMANT
3.1:nen on jakajapumpullinen, ei CRD, eli ei ole railpaineita!!

Lähetetty: 07.12.2014. 16:28
Kirjoittaja kozel
Hehkujen vaihto ei auta jos se hehkutus ei muusta syystä toimi..

Lähetetty: 07.12.2014. 17:00
Kirjoittaja KapuKalle
Muutaman hehkutuksen jälkeen sormella kokeilin hehkutulpan perästä ja kuumat oli. Eli luulen että hehkutus toimii.

Lähetetty: 07.12.2014. 17:03
Kirjoittaja KapuKalle
Kannattaisiko kaataa jotain kaupan "ruiskujärjestelä puhdistajaa" tankkiin? Tuskin tekee ihmeitä. Suodattimen vaihdan huomenna. Mitä muuta voisi tarkistaa? :?

Lähetetty: 07.12.2014. 18:42
Kirjoittaja kozel
Tietokoneohjatun jakajapumpullisen vianhakua:
-Hehkutuksen tarkastus
-Pumpun ajoitus
-Ilmavuotojen tarkastus
-Moottorin lämpötilatiedon tarkastus (vaikuttaa lähinnä kylmäkäynnistykseen pumpun ajoituksen suhteen.)
-Muutenkin anturiarvot
-Vikakoodit

Nuo puhdistajat nyt putsaa polttoainejärjestelmän mutta ei ole itsellä ainakaan oireilleet noin.

Lähetetty: 07.12.2014. 19:08
Kirjoittaja KapuKalle
Vaikuttaa järkevältä listalta.

Lähetetty: 07.12.2014. 19:50
Kirjoittaja JAMANT
Jakopää on rattailla, joten ei ainakaan kuluminen pitäis muuttaa ajoitusta!!