Cherokee XJ -91 ÖLJYNVAIHTO

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Poksutin
Viestit: 110
Liittynyt: 21.05.2014. 20:54
Paikkakunta: riihimäki

Cherokee XJ -91 ÖLJYNVAIHTO

Viesti Kirjoittaja Poksutin » 27.05.2014. 16:56

Morjens!

Eli tulipa juuri viikko sitten ostettua otsikon mukainen laitos 4.0l 126kw (Eli ilmeisesti renix?)
Jakis on np242

Ja ajattelin vaihtaa kaikki öljyt tuohon.

Ja kysymys onkin että mitä tuossa öljyjen vaihtojen yhteydessä kannattaisi vaihtaa. tiivisteitä yms. ?
tomaattilaatikon suodatin?

Ja sitten 1 nostaja pitää pientä naputusta kuumalla koneella niin lievenisiköhän tuo ääni esim. 5W-40 synteettisellä? (vielä ei jaksaisi lähteä konetta aukomaan)

Ja mistä tiedän että mikä perä tuossa on?

Kiitoksia vastauksista :)

BTW. on se JEEPpi vaan rohee laitos renault meganen jälkeen 8)

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 27.05.2014. 18:16

Jos on oikeati -91:nen, niin ei oo Renix!! Jos on Renix, niin ei oo oikeasti -91:nen!! Valmistenumeron 10. merkki, kiitos??

Öljyn vaihdossa moottoriin tarvitset suodattimen ja öljyn, ei muuta, automaattiin suodatin, jonka mukana yleensä tulee öljypohjantiiviste (tuo: http://www.jamant.fi/vaihteistosuodatin ... p-987.html ) ja jos tarvii, niin täyttöputken o-renkaan (se kun menee AW-4:ssä öljypohjaan ja katkeaa hiukan tiivistepinnan yläpuolelta, eli tuo: http://www.jamant.fi/orengas-xjmjzj-jam ... -3068.html ) ja öljyä, jaokolaatikkoon menee samaa öljyä kuin vaihteistoon ja ei tartte mitään lisää, periin tarvitset hypoidiperäöljyä ja jos on kitkalukollinen takaperä, niin LS-lisäaineen (eli vaikka tuota: http://www.jamant.fi/lslisaaine-cro4318060-p-1429.html ) ja todennäköisesti sulla on takaperä Dana 35C (jos valkkarin mukaan on -90 ja uudempi) jos on oikeasti -89 tai vanhempi, sitten on Dana 35 (siis ilman C:tä)!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Poksutin
Viestit: 110
Liittynyt: 21.05.2014. 20:54
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja Poksutin » 27.05.2014. 18:57

JAMANT kirjoitti:Jos on oikeati -91:nen, niin ei oo Renix!! Jos on Renix, niin ei oo oikeasti -91:nen!! Valmistenumeron 10. merkki, kiitos??

Öljyn vaihdossa moottoriin tarvitset suodattimen ja öljyn, ei muuta, automaattiin suodatin, jonka mukana yleensä tulee öljypohjantiiviste (tuo: http://www.jamant.fi/vaihteistosuodatin ... p-987.html ) ja jos tarvii, niin täyttöputken o-renkaan (se kun menee AW-4:ssä öljypohjaan ja katkeaa hiukan tiivistepinnan yläpuolelta, eli tuo: http://www.jamant.fi/orengas-xjmjzj-jam ... -3068.html ) ja öljyä, jaokolaatikkoon menee samaa öljyä kuin vaihteistoon ja ei tartte mitään lisää, periin tarvitset hypoidiperäöljyä ja jos on kitkalukollinen takaperä, niin LS-lisäaineen (eli vaikka tuota: http://www.jamant.fi/lslisaaine-cro4318060-p-1429.html ) ja todennäköisesti sulla on takaperä Dana 35C (jos valkkarin mukaan on -90 ja uudempi) jos on oikeasti -89 tai vanhempi, sitten on Dana 35 (siis ilman C:tä)!!

kiitoksia vastauksista :) täytyypi huomenissa pistää osaa tilaukseen.

Tuo otteeseen merkattu 126kw vaan pisti miettimään että onko H.O vai ei.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 27.05.2014. 18:58

Katso se valmistenumero!!!

Tosin tuo 126kw on Renix, mutta silloin se ei ole -91:nen, muuta kuin käyttöönotoltaan!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Poksutin
Viestit: 110
Liittynyt: 21.05.2014. 20:54
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja Poksutin » 27.05.2014. 19:23

JAMANT kirjoitti:Katso se valmistenumero!!!

Tosin tuo 126kw on Renix, mutta silloin se ei ole -91:nen, muuta kuin käyttöönotoltaan!!
Pärkele. takaisin sateeseen :D just kattelin tätä kirjaa mikä tuli mukana (2 tuli yhteensä. chrysler motorsin[engine,chassis,body ja toisessa electrical,heating-A/C & emission] kirjoja yhteensä joku 3000 sivua :D)

Poksutin
Viestit: 110
Liittynyt: 21.05.2014. 20:54
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja Poksutin » 27.05.2014. 19:36

Poksutin kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:Katso se valmistenumero!!!

Tosin tuo 126kw on Renix, mutta silloin se ei ole -91:nen, muuta kuin käyttöönotoltaan!!
Pärkele. takaisin sateeseen :D just kattelin tätä kirjaa mikä tuli mukana (2 tuli yhteensä. chrysler motorsin[engine,chassis,body ja toisessa electrical,heating-A/C & emission] kirjoja yhteensä joku 3000 sivua :D)
10:s kirjain on L eli eikös tää silloin ole -90?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 27.05.2014. 19:42

Poksutin kirjoitti:
Poksutin kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:Katso se valmistenumero!!!

Tosin tuo 126kw on Renix, mutta silloin se ei ole -91:nen, muuta kuin käyttöönotoltaan!!
Pärkele. takaisin sateeseen :D just kattelin tätä kirjaa mikä tuli mukana (2 tuli yhteensä. chrysler motorsin[engine,chassis,body ja toisessa electrical,heating-A/C & emission] kirjoja yhteensä joku 3000 sivua :D)
10:s kirjain on L eli eikös tää silloin ole -90?
Oh, se on siis -90:nen eli Renix ja C-klipillinen Dana 35C (todennäköisesti... Kaukaa haetusti vois olla Chryslerin 8-1/4", mutta en ole yhtään -90:stä nähnyt sillä perällä...)!!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Poksutin
Viestit: 110
Liittynyt: 21.05.2014. 20:54
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja Poksutin » 27.05.2014. 19:51

JAMANT kirjoitti:
Poksutin kirjoitti:
Poksutin kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:Katso se valmistenumero!!!

Tosin tuo 126kw on Renix, mutta silloin se ei ole -91:nen, muuta kuin käyttöönotoltaan!!
Pärkele. takaisin sateeseen :D just kattelin tätä kirjaa mikä tuli mukana (2 tuli yhteensä. chrysler motorsin[engine,chassis,body ja toisessa electrical,heating-A/C & emission] kirjoja yhteensä joku 3000 sivua :D)
10:s kirjain on L eli eikös tää silloin ole -90?
Oh, se on siis -90:nen eli Renix ja C-klipillinen Dana 35C (todennäköisesti... Kaukaa haetusti vois olla Chryslerin 8-1/4", mutta en ole yhtään -90:stä nähnyt sillä perällä...)!!!
oolrait. :D helpottaa kun tietää mikä vuosmalli :D juu näytti olevan dana35 perällä (vertailin googlen kuvista ^^) vaikka kovin on samannäköiset kannet ryslerissä ja danassa varsinkin kun tuo oma on jo ruosteen peitossa, toistaiseksi.

Poksutin
Viestit: 110
Liittynyt: 21.05.2014. 20:54
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja Poksutin » 27.05.2014. 20:11

voiko toi aw-4 loota tosiaan imeä 8litraa ölppää niinkuin tää kirja väittää :O

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 27.05.2014. 21:30

Poksutin kirjoitti:voiko toi aw-4 loota tosiaan imeä 8litraa ölppää niinkuin tää kirja väittää :O
Tuossa mun tiedot: http://www.jamant.fi/voimansiirron-oljyt-i-22.html ja siellä öljynvaihdossa menee: XJ/MJ 87-01 4.0L6 + AW-4 -automaattiin 4 litraa
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Poksutin
Viestit: 110
Liittynyt: 21.05.2014. 20:54
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja Poksutin » 27.05.2014. 21:43

JAMANT kirjoitti:
Poksutin kirjoitti:voiko toi aw-4 loota tosiaan imeä 8litraa ölppää niinkuin tää kirja väittää :O
Tuossa mun tiedot: http://www.jamant.fi/voimansiirron-oljyt-i-22.html ja siellä öljynvaihdossa menee: XJ/MJ 87-01 4.0L6 + AW-4 -automaattiin 4 litraa
Näköjään lievää heittelyä näissä litroissa :D mulla on vuoden 1990 ilmeisesti jeepin alkuperänen kirja (romaani) missä sanois 8l... ota noista selvää :D

Tosin aika matala tilahan siellä lootassa taitaa olla että kaippa se 4l on lähempänä :)

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 27.05.2014. 21:53

Mun tiedot perustuu kokemukseen, ei luetteloihin, jos vaihtaa kaikki öljyt, varmaan meneekin 8 litraa, mutta öljynvaihdossa vain 4 litraa, tikustahan se loppupeleissä katsotaan, ei sen mukaan, mitä kirjat sanoo....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Dr.Jeep.

Viesti Kirjoittaja rane58 » 27.05.2014. 22:38

JAMANT kirjoitti:Mun tiedot perustuu kokemukseen, ei luetteloihin, jos vaihtaa kaikki öljyt, varmaan meneekin 8 litraa, mutta öljynvaihdossa vain 4 litraa, tikustahan se loppupeleissä katsotaan, ei sen mukaan, mitä kirjat sanoo....
Se on tämä JAMANT kävelevä Jeep-ensyklopedia ja aikamoinen Fakiiri korjaamaan Jeeppejä.... 8)
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Poksutin
Viestit: 110
Liittynyt: 21.05.2014. 20:54
Paikkakunta: riihimäki

Re: Dr.Jeep.

Viesti Kirjoittaja Poksutin » 28.05.2014. 6:19

rane58 kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:Mun tiedot perustuu kokemukseen, ei luetteloihin, jos vaihtaa kaikki öljyt, varmaan meneekin 8 litraa, mutta öljynvaihdossa vain 4 litraa, tikustahan se loppupeleissä katsotaan, ei sen mukaan, mitä kirjat sanoo....
Se on tämä JAMANT kävelevä Jeep-ensyklopedia ja aikamoinen Fakiiri korjaamaan Jeeppejä.... 8)
siltä tämä vaikuttaisikin :D ja vastausaika alkaa lähentelemään sekunnin sadasosia :D

Poksutin
Viestit: 110
Liittynyt: 21.05.2014. 20:54
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja Poksutin » 28.05.2014. 6:20

noh...kunhan nyt kaikki öljyt vaan vaihtaa niin ei tarvii hetkeen miettiä että millasella mudalla se kone voitelee itsensä :)

Kirjoita vastaus