Sivu 1/1
WJ jeep öljyihmettelyä
Lähetetty: 14.02.2014. 16:53
Kirjoittaja Jolli
Haku ei tuonut toivottua tulosta, joten pistetään uusi aihe pystyyn.
Autona WJ 4.7HO jossa quadra-drive
Pitäisi öljyjä vaihdella autosta ja nyt heräsi kysymyksiä.
Tiedossa on että sekä etu- että taka-akseliin tarvii lisäaineen, 3 purkkia pitäisi riittää yhteensä tätä?
Mitäs öljyjä akseleihin, vaihteistoon ja jakolaatikkoon?
Meneekö akseleihin ihan mikä tahansa 75W-140 öljy?
Jakolaatikkoon ainoastaan Mopar® P/N 05016796AB
Vaihteistoon kaikki ATF 4+ öljyt?
Akseleista öljyjen lasku on parasta suorittaa käyttämällä kappa irti? Mistä uudet tiivisteet?
Lähetetty: 17.02.2014. 13:18
Kirjoittaja Timo L
Uudet tiivisteet öljynkestävällä tarkoitukseen tehdyllä tiivisteliimalla. Pahviset/ kumiset tiivisteet on ihan turhaa pelleilyä banjokopassa.
Toki nämä on sitten melkeinpä ne parhaat mitä löytyy ja oikeasti aivan pirun näppärät. Jos sinulla on takana D44a akseli, niin ei vain löydy kuin D30 etuakseliin sopiva..:
http://lubelocker.com/
Lähetetty: 17.02.2014. 21:26
Kirjoittaja mikkotapani
Terve!
XJ-Cherokeehen kun piti sitten joku aika sitten saada semmoiset ns."pomminkestävät" kopat niiden peltisten tilalle etu- ja takaperään eikä Suomesta oikein löytynyt taakse (Chrysler 8.25") niin piti tilata ihan Ameriikasta asti niin tilasinpa samalla ihan vaan mielenkiinnosta tuommoisen Lubelocker-tiivisteenkin ja hyvin on pitänyt. Sen uusiokäyttöön kuten ainakin Quadratecin sivuilla luvattiin suhtaudun kyllä varsin skeptisesti vaan aika näyttää kun öljynvaihto tulee ajankohtaiseksi...
Lähetetty: 17.02.2014. 23:15
Kirjoittaja Timo L
mikkotapani kirjoitti:Ameriikasta asti niin tilasinpa samalla ihan vaan mielenkiinnosta tuommoisen Lubelocker-tiivisteenkin ja hyvin on pitänyt. Sen uusiokäyttöön kuten ainakin Quadratecin sivuilla luvattiin suhtaudun kyllä varsin skeptisesti vaan aika näyttää kun öljynvaihto tulee ajankohtaiseksi...
Muistaa ennen ensimmäistä asennuskertaa vetää banjon vastinpinnat PUHTAAKSI ja sileäksi (= ei ruostetta, paskaa, vanhoja tiivistejäämiä, ylimääräisiä koloja), ja pyöräyttää peräöljyyn kastettujen sormien välistä tuon tiivisteen aina ennen uudelleenasennusta.
Noi on ihan oikeasti kestäviä kun käyttää oikein, ei mitään amerikan- joen humpuukimarkkinointia - ja kestää myös hämmästyttävän hyvin kun kivi repii banjon kantta vähän soiroon. Minulla on nyt noita ollut neljässä eri akselissa kiinni, joista eniten käytetty toimi ainakin sen parikymmentä avaus-kiinnityskertaa ihan moitteetta vaikka akseli ja banjon kansi sai kovaakin tälliä - ja lähti edelleen tiiviinä kun myin akselit eteenpäin.
Ei ole ihan halvat, mutta mielestäni ehdottomasti hintansa arvoiset

Lähetetty: 18.02.2014. 14:01
Kirjoittaja Jolli
Ok, eli tiivistepuoli menee siis tiivisteliimalla
http://motonet.fi/fi/tuote/602334/LOCTI ... ikoni-80ml esim tälläisellä
Miten nuo öljyt, Jamant varmaan osaa vastata?
Lähetetty: 18.02.2014. 15:12
Kirjoittaja JAMANT
Jolli kirjoitti:
Miten nuo öljyt, Jamant varmaan osaa vastata?
Muuta en osaa suositella peräöljyiksi, kuin Moparin öljyjä (niin kauan kuin niitä saa), ei ne varmaan parhaat ole tai ainakaan halvimmat, mutta niitä itse käytän, jolloin ei pääse asiakas sanomaan että meni rikki, kun käytit vääriä öljyjä, nyt korjaat omaan piikkiin (vastuukysymys nääs)!!
Kokeilemalla selviää, sen voin sanoa, että Gulfin öljy ei toimi tossa perässä, parit eri asiakkaat kertoneet että ääntäminen lisääntyi öljynvaihdon jälkeen (en siis vaihtanut niitä öljyjä), mutta sitten kun laittoi jotain muuta merkkiä, äänet taas poistui!!!
Jakolaatikkoon en suostu muuta laittamaan, kuin Moparin öljyä, edellämainitusta seikasta ja sitä laitetaan niinkauan kuin sitä saadaan....
Ja automaattiin sama juttu, vain Moparin ATF+4:ää uskallan laittaa, vaikka löytyyhän noita jopa Chryslerin kelpuuttamia muita merkkejä, mutta niin kauan kuin Moparin ATF+4:ää saan, sitä laitan....
Lähetetty: 18.02.2014. 17:46
Kirjoittaja Jolli
JAMANT kirjoitti:Jolli kirjoitti:
Miten nuo öljyt, Jamant varmaan osaa vastata?
Muuta en osaa suositella peräöljyiksi, kuin Moparin öljyjä (niin kauan kuin niitä saa), ei ne varmaan parhaat ole tai ainakaan halvimmat, mutta niitä itse käytän, jolloin ei pääse asiakas sanomaan että meni rikki, kun käytit vääriä öljyjä, nyt korjaat omaan piikkiin (vastuukysymys nääs)!!
Kokeilemalla selviää, sen voin sanoa, että Gulfin öljy ei toimi tossa perässä, parit eri asiakkaat kertoneet että ääntäminen lisääntyi öljynvaihdon jälkeen (en siis vaihtanut niitä öljyjä), mutta sitten kun laittoi jotain muuta merkkiä, äänet taas poistui!!!
Jakolaatikkoon en suostu muuta laittamaan, kuin Moparin öljyä, edellämainitusta seikasta ja sitä laitetaan niinkauan kuin sitä saadaan....
Ja automaattiin sama juttu, vain Moparin ATF+4:ää uskallan laittaa, vaikka löytyyhän noita jopa Chryslerin kelpuuttamia muita merkkejä, mutta niin kauan kuin Moparin ATF+4:ää saan, sitä laitan....
Näin vähän arvelinkin!
Pystytkö heittämään jotaan kimppamäärää noista tarvittavista öljyistä+lisäaineista periin, jakikseen ja vaihteistoon (mites muuten sen suodatin?), pintit jne ei mulle ole ihan niin tuttuja mittayksiköitä

Lähetetty: 18.02.2014. 21:14
Kirjoittaja JAMANT
Peräöljy:
http://www.jamant.fi/peraoljy-wjkjwk-mo ... -2189.html , kolme pulloa, yhteensä eteen menee yksi ja taakse kaksi, LS-lisäaine:
http://www.jamant.fi/lslisaaine-cro4318060-p-638.html , kaksi pulloa, eteen reilu puoli pulloa ja taakse koko pullo + mitä etupullosta jäi, jakolaatikkoon:
http://www.jamant.fi/jakolaatikkooljy-w ... -1295.html , kaksi pulloa, menee reilu litra, mutta yksi pullo ei riitä ja seuraavalla kerralla tarviit sitten yhden pullon, vaihteistoon suodatin:
http://www.jamant.fi/vaihteistosuodatin ... -2005.html ja öljy:
http://www.jamant.fi/automaattivaihteis ... -1296.html ja menee about 6.5 litraa, mutta on gallonan astiassa joten tarviit kaksi astiaa.