WJ pakoputki
WJ pakoputki
Pienen, lähes onnistuneen ojanylitys-session johdosta piti jeeppiä hinata taaksepäin ojan penkan yli. Tästä syystä tuli pieni taistelunirhauma putkeen (taipui taka-akselin alitse kohti keulaa U-kirjaimen muotoiseksi).
Kysymys kuuluu, kuinka pitkältä matkalta menee putki vaihtoon ja rakentelenko motonet-käyristä uuden, vai löytyneekö jostakin purkuosana / uutena tälläinen?
Miten jatkossa välttää tälläiset tilanteet, mikäli joutuu autoa hinaamaan taaksepäin?
Kysymys kuuluu, kuinka pitkältä matkalta menee putki vaihtoon ja rakentelenko motonet-käyristä uuden, vai löytyneekö jostakin purkuosana / uutena tälläinen?
Miten jatkossa välttää tälläiset tilanteet, mikäli joutuu autoa hinaamaan taaksepäin?
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
Vältät sen niin, että teet putken joka ei roiku yhtä hölmösti kuin kaikkien Jeeppien vakiorööri 
Eli suosittelisin ainakin jonkinasteista tee-se-itse viritelmää. Pöpinäpönttö ja katti tahtoo jäädä alas joka tapauksessa, mutta niitäkin saanee myös WJ:ssä vähän nostettua, kun pitäisi olla lämpösuojat putken ja korin välissä. Taka-akselin ylityksen jälkeen putki mahd. ylös, ja kääntää esim. sivulle/ ulos niin äkkiä kuin järkevästi mahdollista.

Eli suosittelisin ainakin jonkinasteista tee-se-itse viritelmää. Pöpinäpönttö ja katti tahtoo jäädä alas joka tapauksessa, mutta niitäkin saanee myös WJ:ssä vähän nostettua, kun pitäisi olla lämpösuojat putken ja korin välissä. Taka-akselin ylityksen jälkeen putki mahd. ylös, ja kääntää esim. sivulle/ ulos niin äkkiä kuin järkevästi mahdollista.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Ja väittävät vielä maastoautoksi..Timo L kirjoitti:..kuten se on tehnyt ainakin YJ:ssä, XJ:ssä, MJ:ssä ja ZJ:ssä ennen WJ:tätosin samaa vikaa on nähty monessa muussakin merkissä. Insinöörit on ihmeellisiä


Vähän voimaa, jatkovartta jne ja putki taivutettu osoittamaan jo taaksepäin.
Kääntely jatkui rautakangen kanssa, ainut vaurio näyttää olevan kannatinkumi. Tietty putki enemmän ja vähemmän kulahtaneen näköinen.
Tarkempaa tutkimusta taas tehty. Näyttää jatkon paikka olevan takavaimentimen etupuolella. Eli uusi takavaimennin, muutama mutka ja vähän suoraa putkea niin saa rakennettua pakoputken, joka kulkee vähän viisaammin.
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
Onko tosiaan viimenen jatko takavaimentimen etupuolella? Omassa huomasin korotuspaloja asennellessa että takaputki oli akselin ylityskohdalta irtipoikki, ja olin näkevinäni takapöntön takapuolella jonkunlaisen klemmarin. Jamantiltakin sais "takaputkea", ja näyttäs olevan takaänkältä taaksepäin olevaa: http://www.jamant.fi/takaputki-mart195001-p-588.html. Nyt on jokseenkin ilkeä homma, kun tuuttaa pakokaasut suoraan bensatankkia vasten 

tätä itsekin aloin miettimään kun Jamantin sivuja selailin. En kuitenkaan nähnyt samanlaista klemmaria kuin etupuolella. Mutta taskulampun kanssa pihalla sohiessa voi pieniä kämmejä sattua.driimis kirjoitti:Onko tosiaan viimenen jatko takavaimentimen etupuolella? Omassa huomasin korotuspaloja asennellessa että takaputki oli akselin ylityskohdalta irtipoikki, ja olin näkevinäni takapöntön takapuolella jonkunlaisen klemmarin. Jamantiltakin sais "takaputkea", ja näyttäs olevan takaänkältä taaksepäin olevaa: http://www.jamant.fi/takaputki-mart195001-p-588.html. Nyt on jokseenkin ilkeä homma, kun tuuttaa pakokaasut suoraan bensatankkia vasten
Jamant ei ollut eritellyt High Outputtia ja muita erikseen, onko näissä sama putki kuitenkin?
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
Alkuperäisosa on luettelossa niin että takaputki on valmiiksi kiinni vaimentajassa, ihan niin kuin alun perin tehtaan jäljiltä, klemmari on vaimentajan etupuolella! Tarvikeosa on takapätkä erikseen ja vaimentaja erikseen, niitä myyn, koska orkkisosan mallista on vaikea saada paikoilleen purkamatta, kun ne on valmiiksi yhdessä hitsattuna, ei pysty takapätkää pujottamaan akselin yli ja vaimentaja ei mahdu takaapäin akselin yli... Samat on takaputket kaikissa konevaihtoehdoissa.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
arvelinkin että joku tälläinen syy täytyy olla. Muistatko suoraan, onko nuo tarviketakaputket sellaisia, että ne saa ilman hitsaamista kiinni vakiovaimentimeen?JAMANT kirjoitti:Alkuperäisosa on luettelossa niin että takaputki on valmiiksi kiinni vaimentajassa, ihan niin kuin alun perin tehtaan jäljiltä, klemmari on vaimentajan etupuolella! Tarvikeosa on takapätkä erikseen ja vaimentaja erikseen, niitä myyn, koska orkkisosan mallista on vaikea saada paikoilleen purkamatta, kun ne on valmiiksi yhdessä hitsattuna, ei pysty takapätkää pujottamaan akselin yli ja vaimentaja ei mahdu takaapäin akselin yli... Samat on takaputket kaikissa konevaihtoehdoissa.
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
Pitäis saada kiinni ilman hitsaamista...Jolli kirjoitti:arvelinkin että joku tälläinen syy täytyy olla. Muistatko suoraan, onko nuo tarviketakaputket sellaisia, että ne saa ilman hitsaamista kiinni vakiovaimentimeen?JAMANT kirjoitti:Alkuperäisosa on luettelossa niin että takaputki on valmiiksi kiinni vaimentajassa, ihan niin kuin alun perin tehtaan jäljiltä, klemmari on vaimentajan etupuolella! Tarvikeosa on takapätkä erikseen ja vaimentaja erikseen, niitä myyn, koska orkkisosan mallista on vaikea saada paikoilleen purkamatta, kun ne on valmiiksi yhdessä hitsattuna, ei pysty takapätkää pujottamaan akselin yli ja vaimentaja ei mahdu takaapäin akselin yli... Samat on takaputket kaikissa konevaihtoehdoissa.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1