WJ pakoputki

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

WJ pakoputki

Viesti Kirjoittaja Jolli » 05.01.2014. 0:02

Pienen, lähes onnistuneen ojanylitys-session johdosta piti jeeppiä hinata taaksepäin ojan penkan yli. Tästä syystä tuli pieni taistelunirhauma putkeen (taipui taka-akselin alitse kohti keulaa U-kirjaimen muotoiseksi).

Kysymys kuuluu, kuinka pitkältä matkalta menee putki vaihtoon ja rakentelenko motonet-käyristä uuden, vai löytyneekö jostakin purkuosana / uutena tälläinen?

Miten jatkossa välttää tälläiset tilanteet, mikäli joutuu autoa hinaamaan taaksepäin?
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2

Avatar
Timo L
Viestit: 1500
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 05.01.2014. 0:14

Vältät sen niin, että teet putken joka ei roiku yhtä hölmösti kuin kaikkien Jeeppien vakiorööri :wink:

Eli suosittelisin ainakin jonkinasteista tee-se-itse viritelmää. Pöpinäpönttö ja katti tahtoo jäädä alas joka tapauksessa, mutta niitäkin saanee myös WJ:ssä vähän nostettua, kun pitäisi olla lämpösuojat putken ja korin välissä. Taka-akselin ylityksen jälkeen putki mahd. ylös, ja kääntää esim. sivulle/ ulos niin äkkiä kuin järkevästi mahdollista.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 05.01.2014. 0:40

Juu, kai se pitää diy-mallinen tehdä tuosta. Aiemminhan putki roikkui takaa kuvan osoittamalla tyylillä, joten ei ihme että jää kiinni.
Kuva
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2

Avatar
Timo L
Viestit: 1500
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 05.01.2014. 1:08

..kuten se on tehnyt ainakin YJ:ssä, XJ:ssä, MJ:ssä ja ZJ:ssä ennen WJ:tä :lol: tosin samaa vikaa on nähty monessa muussakin merkissä. Insinöörit on ihmeellisiä :shock:
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 05.01.2014. 9:53

Timo L kirjoitti:..kuten se on tehnyt ainakin YJ:ssä, XJ:ssä, MJ:ssä ja ZJ:ssä ennen WJ:tä :lol: tosin samaa vikaa on nähty monessa muussakin merkissä. Insinöörit on ihmeellisiä :shock:
Ja väittävät vielä maastoautoksi.. :lol:

Kuva

Vähän voimaa, jatkovartta jne ja putki taivutettu osoittamaan jo taaksepäin.

Kääntely jatkui rautakangen kanssa, ainut vaurio näyttää olevan kannatinkumi. Tietty putki enemmän ja vähemmän kulahtaneen näköinen.

Tarkempaa tutkimusta taas tehty. Näyttää jatkon paikka olevan takavaimentimen etupuolella. Eli uusi takavaimennin, muutama mutka ja vähän suoraa putkea niin saa rakennettua pakoputken, joka kulkee vähän viisaammin.
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2

driimis
Viestit: 3
Liittynyt: 19.11.2013. 18:07
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja driimis » 06.01.2014. 0:41

Onko tosiaan viimenen jatko takavaimentimen etupuolella? Omassa huomasin korotuspaloja asennellessa että takaputki oli akselin ylityskohdalta irtipoikki, ja olin näkevinäni takapöntön takapuolella jonkunlaisen klemmarin. Jamantiltakin sais "takaputkea", ja näyttäs olevan takaänkältä taaksepäin olevaa: http://www.jamant.fi/takaputki-mart195001-p-588.html. Nyt on jokseenkin ilkeä homma, kun tuuttaa pakokaasut suoraan bensatankkia vasten :|

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 06.01.2014. 8:52

driimis kirjoitti:Onko tosiaan viimenen jatko takavaimentimen etupuolella? Omassa huomasin korotuspaloja asennellessa että takaputki oli akselin ylityskohdalta irtipoikki, ja olin näkevinäni takapöntön takapuolella jonkunlaisen klemmarin. Jamantiltakin sais "takaputkea", ja näyttäs olevan takaänkältä taaksepäin olevaa: http://www.jamant.fi/takaputki-mart195001-p-588.html. Nyt on jokseenkin ilkeä homma, kun tuuttaa pakokaasut suoraan bensatankkia vasten :|
tätä itsekin aloin miettimään kun Jamantin sivuja selailin. En kuitenkaan nähnyt samanlaista klemmaria kuin etupuolella. Mutta taskulampun kanssa pihalla sohiessa voi pieniä kämmejä sattua.
Jamant ei ollut eritellyt High Outputtia ja muita erikseen, onko näissä sama putki kuitenkin?
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 06.01.2014. 10:31

Alkuperäisosa on luettelossa niin että takaputki on valmiiksi kiinni vaimentajassa, ihan niin kuin alun perin tehtaan jäljiltä, klemmari on vaimentajan etupuolella! Tarvikeosa on takapätkä erikseen ja vaimentaja erikseen, niitä myyn, koska orkkisosan mallista on vaikea saada paikoilleen purkamatta, kun ne on valmiiksi yhdessä hitsattuna, ei pysty takapätkää pujottamaan akselin yli ja vaimentaja ei mahdu takaapäin akselin yli... Samat on takaputket kaikissa konevaihtoehdoissa.
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 06.01.2014. 15:32

JAMANT kirjoitti:Alkuperäisosa on luettelossa niin että takaputki on valmiiksi kiinni vaimentajassa, ihan niin kuin alun perin tehtaan jäljiltä, klemmari on vaimentajan etupuolella! Tarvikeosa on takapätkä erikseen ja vaimentaja erikseen, niitä myyn, koska orkkisosan mallista on vaikea saada paikoilleen purkamatta, kun ne on valmiiksi yhdessä hitsattuna, ei pysty takapätkää pujottamaan akselin yli ja vaimentaja ei mahdu takaapäin akselin yli... Samat on takaputket kaikissa konevaihtoehdoissa.
arvelinkin että joku tälläinen syy täytyy olla. Muistatko suoraan, onko nuo tarviketakaputket sellaisia, että ne saa ilman hitsaamista kiinni vakiovaimentimeen?
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 06.01.2014. 15:41

Jolli kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:Alkuperäisosa on luettelossa niin että takaputki on valmiiksi kiinni vaimentajassa, ihan niin kuin alun perin tehtaan jäljiltä, klemmari on vaimentajan etupuolella! Tarvikeosa on takapätkä erikseen ja vaimentaja erikseen, niitä myyn, koska orkkisosan mallista on vaikea saada paikoilleen purkamatta, kun ne on valmiiksi yhdessä hitsattuna, ei pysty takapätkää pujottamaan akselin yli ja vaimentaja ei mahdu takaapäin akselin yli... Samat on takaputket kaikissa konevaihtoehdoissa.
arvelinkin että joku tälläinen syy täytyy olla. Muistatko suoraan, onko nuo tarviketakaputket sellaisia, että ne saa ilman hitsaamista kiinni vakiovaimentimeen?
Pitäis saada kiinni ilman hitsaamista...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus