Sivu 1/1
Wj 3.1TD -01 Huono kiihtyvyys
Lähetetty: 30.09.2013. 15:54
Kirjoittaja Koneukko
Nyt olis apu tarpeen. Minulla oli Jeeppi kansiremontissa korjaamolla. Kannen ne sai kuntoon, mutta hajonneen suuttimen ja korjaamolla tulleen uuden vian ansiosta koko hiton rojekti kesti 4kk ja vielä laitettiin käteen 3600€ lasku ja sanottii ettei he löydä vikaa huonolle kiihtyvyydelle. Vetterissä olivat käyttäneet vikakoodilla, mutta mitään ei ollut. No muuten auto on nyt ok vaan ei taho millään kiihtyä normaalisti. Eli, kun laitan kaasun pohjaan niin ei millään vaiha pienempää silmää tai jos vaihtaa niin minusta vaihtaa liian aikaseen isommalle. Ohittaminen on mahdotonta. Vakkari päällä on vaihtanu pienempää silmää melkein, kun normaalisti. Itse en älyä mittää tuolle. Minulle on sanottu, että oliskohan kaasupolkimen asennonanturi syy tähän vikaan tai katalysaattori tukossa. Mitä mieltä ammattimiehet on?
Lähetetty: 30.09.2013. 18:04
Kirjoittaja kozel
Pumpun ajoitusta tutkimaan. Tuo kun on ihan jakajapumpulla niin ekana veikkaisin että siellä vikaa..
Lähetetty: 30.09.2013. 20:27
Kirjoittaja JAMANT
No tuskin ne on pumppuun koskeneet, jos vain kansia vaihtaneet... Mutta se TPS vois kyllä senkin selittää, mutta mutta: ei saa uutta enää....
Lähetetty: 01.10.2013. 7:12
Kirjoittaja EriJeeper
Eräs vaihtoehto vois olla ykkössylinterin ruisku, siinä on anturi, joka säätää pumppua. Itsellä tuo anturi meni ajossa rikki, ja oireet oli juuri vastaavat. Kone tuntui kiertävän ja kiihtyvän suht normaalisti 2000 kierroksen paikkeille, ja sen jälkeen tuntui kun olisi käsijarru vedetty päälle. Ei kiihtynyt, eikä jaksanut kulkea oikein mitenkään. Tuo ei ymmärtääkseni näy vikakoodina, vaan tieto pitää "päätellä" jostain. Pörhöllä oulussa on kokenut Jeepin korjaaja, joka osasi mulle löytää tuollaisen vian. Uusi suutin maksoi muistaakseni 500-600 €.
Lähetetty: 01.10.2013. 8:05
Kirjoittaja JAMANT
Voi olla suutinanturivikakin joo... Mulla on uusia hyllyssä, tuossa:
http://www.jamant.fi/suutin-jam15062027f-p-3810.html
Lähetetty: 01.10.2013. 17:19
Kirjoittaja Koneukko
Katsoin tuosta laskusta niin tuohon on vaihettu 1 sylinterin suutin ja hinta oli karmia 865€

Lähetetty: 02.10.2013. 17:42
Kirjoittaja kozel
Mitenkäs MAP anturi? se kuitenkin antaa evästä koneelle sen mukaan miten map anturi ilmottaa ahtopainetta.
Lähetetty: 02.10.2013. 18:35
Kirjoittaja JAMANT
Lähetetty: 04.11.2013. 12:09
Kirjoittaja FXRP
Tarkista konehuoneen johtonippujen liitokset. Mulla XJ 2.5 TD tehon oli hukassa, lähti vetämään vasta isoilla kierroksilla. MAP-anturin uusinta ei auttanut. Sitten tuli muutakin sähkö ongelmaa, lämpömittari toimi/ei toimi,
lataus sama juttu. Vika löytyi johto nipun liitos jarrutehostimen alla löysällä, lukitus joskus rikkoontunut. Vedin kiinni nippusiteellä ja siihen korjaantui kaikki vaivat.