Sivu 1/2
grandi wj 3.1 täristää?
Lähetetty: 25.09.2013. 17:04
Kirjoittaja pikkujussi
Taas pukkaa uutta vikaa! Alkanu auto täristämään, enkä nyt tiedä mistä se johtuu.
Epäilys oli ens alkuun, että takakardaanin nivelen kulma kiihyttäessä muuttuis. Vaihdoin alatukivarret kun oli akselinpään kumipuslat melko vetelät. Eipä muuta vaikutusta kun ajettavuus parani. Tärinä jatkuu! Moottorista tai laatikosta kuuluu myös niin sanottu resonoiva ääni kierrosten laskettua vähän ennen tyhjäkäyntiä. Olisko hyviä ideoita? Kuumeisesti olen koittanu kaivella jutuista vastaavaa, mutta en löytäny.
Lähetetty: 25.09.2013. 17:47
Kirjoittaja JAMANT
Vuotaako koneen takapää enemmän öljyä kuin ennen??
Lähetetty: 25.09.2013. 18:15
Kirjoittaja pikkujussi
Kerran on rojut sinne vaihdettu. Ei tällä hetkellä merkkaa mistään. Öljyä on joka laatikossa! Olisit kysyny kuitenki.
Lähetetty: 25.09.2013. 18:19
Kirjoittaja JAMANT
No oliskos sitten vetolevy poikki?? Tai laatikko poikki turbiinikopan kohdalta (oletko tarkistanut?? ), semmoisia oli viimevuonna kaksi kappaletta (vai olikohan se edellisenä vuonna???)...
Lähetetty: 25.09.2013. 18:31
Kirjoittaja pikkujussi
Tähän on turbiini uusittu n. 2kk sitten. Sama huoltomies teki moottorin tiivisteiden vaihdon nelisen vuotta takaperin ja turbiinin vaihdon yhteydessä tarkasti moottorin takapään mm. Adapterin pultit. Ei siellä kaverin mukaan mitään erikoista ollu. Turbiinista oli tod.näk. Kaula halki, kun vuoti öljyä.(oli juttua kesällä tästä). Voiko tuo kaulan halkeama johtua nyt jostain muusta viasta? (tärinä)?????
Lähetetty: 25.09.2013. 18:37
Kirjoittaja pikkujussi
Ja vielä, alko kesken ajon tuo tärinä pikkuhiljaa tulemaan.
Lähetetty: 25.09.2013. 18:40
Kirjoittaja JAMANT
Voi se silti olla vetolevy poikki ja turbiini pääsee värähtelemään....
Lähetetty: 25.09.2013. 18:47
Kirjoittaja pikkujussi
Vetolevyähän ei pääse muuten tarkastamaan kun 3kerran laatikko pois 3kk sisällä???
Paljon väkeviä ajatuksia prrrrrkele! Ei vaine, naurattaa vaan. ANTAAHAN SE LÄÄKÄRI MULLE JONKUN PILLERI RESEPTIN!!!!!!!!
Lähetetty: 25.09.2013. 18:59
Kirjoittaja pikkujussi
TÄNNE SUOMEN JEEPPI YHTEISÖÖN PITÄIS PERUSTAA KRIISIAPU, MISTÄ SAIS HENKISTÄ TUKEA JEEPIN OMISTAJALLE NÄINÄ HEIKKOINA HETKINÄ.
Lähetetty: 25.09.2013. 19:09
Kirjoittaja pikkujussi
Ehkä se on tuo JAMANTTI se kriisiapu.
KIITOS jamantille tähän asti.
Lähetetty: 25.09.2013. 19:10
Kirjoittaja JAMANT
Noh noh, rauhallisesti nyt, enhän mä sanonut että ON vetolevy rikki, ehdottelin vain... Anna ravistaa, kunnes selviää oikea vika... Eikun älä sittenkään...
Joo hankalaa on nähdä vetolevyä, ellei sitten poraa turbiinikoppaan uutta reikää, jonka kautta näkis edes jotain....
Voihan sen ravistuksen aiheuttaa turbiinikin, jos on uusi turbiini viallinen (niitäkin on kuulema...) tai damperi hajonnut koneen etupäästä (ulkokehä irronnut ja pyörähtänyt) tai joku muu syy... Vaikea nähdä täältä saakka...
Ja hei, nää on vaan mekaanisia laitteita, ei näistä pidä stressiä ottaa, vaikka ketuttaahan se, jos pitää taas ottaa laatikko irti... Mullakin on tuossa pihalla yksi samankoneinen, jossa ei ole vaihteistossa kakkosta, ja aika vähän inspiroi.... Mutta kunhan ehdin....
Lähetetty: 25.09.2013. 19:11
Kirjoittaja JAMANT
pikkujussi kirjoitti:Ehkä se on tuo JAMANTTI se kriisiapu.
KIITOS jamantille tähän asti.
Ole hyvä, siksi mä tässä olen että jaan kriisiapua

Lähetetty: 25.09.2013. 19:56
Kirjoittaja pikkujussi
Myynti kuntoon olen autoa koittanu laittaa, mutta kun ei kerkeä yhtä vikaa korjaamaan, kun on toinen jo käsillä. Enkä todellakaan viiti mörköä myydä, kun ei ole noita autokauppiaan "lahjoja". Joku tästä vielä joskus saa hyvän grandin. Ehkä minä ite!
Enivei, tämäkin vika pitää selvittää. Myynnistä oli poistettava (na).
Lähetetty: 25.09.2013. 20:06
Kirjoittaja pikkujussi
Ja ehkä pienen pokkarin vielä kirjoitan tänne, alkaen siitä kun tämän jeepin pahvihousu autokauppiaalta joskus ostin. "NELJÄ VUOTTA ILOA JA TUSKAA" mutta enemmän sitä tuskaa!
Lähetetty: 26.09.2013. 16:05
Kirjoittaja pikkujussi
Elikkä tärisee 1000 rpm vapaalla kaasuttaessa, kovemmilla kierroksilla häviää. Tyhjäkäynnillä ok. Ja ajossa tärisee veto päällä, himmatessa hiljenee. Jos tulis jollekkin vielä jotain mieleen muuta kun tuo vetolevy, niin en ala vielä tuota laatikkoa irrottamaan.