-03 2.4 KJ ja tyhjäkäyntiongelmat (oli öljynpaineongelmat)
Lähetetty: 26.08.2013. 20:59
Terve.
Meidän Jeeppiä on nyt useamman viikon vaivannut omituinen ongelma, ja kun ei tavallisissa huoltoliikkeissä käyttämisestä ole nyt ollut apua, ajattelin kääntyä viisaampien puoleen, josko olisi edes arvauksia, mistä vikaa kannattaisi pyytää etsimään.
Eli tarina alkaa niin, että eräänä päivä KJ:ta tutun pihaan ajettaessa öljynpaineen valo syttyi, kuului 'piip', ohjaustehostin lakkaa toimimasta (?) ja kone sammuu. Jäähdyttelyn jälkeen lähti liikkeelle, teki uudelleen saman ehkä 15 km ajon jälkeen. Saatiin vietyä huoltoon, jossa huoltomies totesi, että oli vissiin vähän laiminlyöty öljynvaihtoa, vaihtoi öljyt ja suodattimen, ja auto pelasi puolitoista viikkoa.
Samaa vikaa taas, vietiin toiseen huoltoon, jossa tekivät Forte-käsittelyn tms, siltä varalta että vika olisi likaisessa moottorissa/&öljyssä. Sen jälkeen pelasi kolme päivää.
Nyt kun on sitä vähän aina siirrelty, on huomattu seuraavanlaiseksi auton kiukuttelu. Käynnistyy kyllä, ja ajaa voi kunhan kierroksia on vähintään se 1500-2000. Jos kierrokset päästää sen alle (vaikka kun hidastaa parkkipaikalle kääntyessään), öljynpaineen varoitusvalo syttyy, kuuluu piip, ohjaustehostin lakkaa toimimasta ja moottori sammuu.
Yritimme katsoa vikakoodeja avainta nopeasti kääntelemällä, mutta sillä ei ollut kyllä minkäänlaista vaikutusta, en sitten tiedä teimmekö sen jotenkin väärin..?
Veikkauksia on kuultu, viallisesta anturista tai öljykellosta/öljypumpusta/jostain muusta.
Olisiko nyt viisaammilla jeepisteillä jotain neuvoja tahi ohjeita?
Ensi viikolla on kyllä aika jo varattuna American Powerille Hämeenlinnaan määräaikaishuollon ja jakopäähihnan vaihdon merkeissä, mutta kiinnostaisi silti tietää mikä voisi olla vikana, etenkin kun auto olisi tarkoitus ajamalla siirtää Kangasalta Hämeenlinnaan..
Kiitos!
Meidän Jeeppiä on nyt useamman viikon vaivannut omituinen ongelma, ja kun ei tavallisissa huoltoliikkeissä käyttämisestä ole nyt ollut apua, ajattelin kääntyä viisaampien puoleen, josko olisi edes arvauksia, mistä vikaa kannattaisi pyytää etsimään.
Eli tarina alkaa niin, että eräänä päivä KJ:ta tutun pihaan ajettaessa öljynpaineen valo syttyi, kuului 'piip', ohjaustehostin lakkaa toimimasta (?) ja kone sammuu. Jäähdyttelyn jälkeen lähti liikkeelle, teki uudelleen saman ehkä 15 km ajon jälkeen. Saatiin vietyä huoltoon, jossa huoltomies totesi, että oli vissiin vähän laiminlyöty öljynvaihtoa, vaihtoi öljyt ja suodattimen, ja auto pelasi puolitoista viikkoa.
Samaa vikaa taas, vietiin toiseen huoltoon, jossa tekivät Forte-käsittelyn tms, siltä varalta että vika olisi likaisessa moottorissa/&öljyssä. Sen jälkeen pelasi kolme päivää.
Nyt kun on sitä vähän aina siirrelty, on huomattu seuraavanlaiseksi auton kiukuttelu. Käynnistyy kyllä, ja ajaa voi kunhan kierroksia on vähintään se 1500-2000. Jos kierrokset päästää sen alle (vaikka kun hidastaa parkkipaikalle kääntyessään), öljynpaineen varoitusvalo syttyy, kuuluu piip, ohjaustehostin lakkaa toimimasta ja moottori sammuu.
Yritimme katsoa vikakoodeja avainta nopeasti kääntelemällä, mutta sillä ei ollut kyllä minkäänlaista vaikutusta, en sitten tiedä teimmekö sen jotenkin väärin..?
Veikkauksia on kuultu, viallisesta anturista tai öljykellosta/öljypumpusta/jostain muusta.
Olisiko nyt viisaammilla jeepisteillä jotain neuvoja tahi ohjeita?
Ensi viikolla on kyllä aika jo varattuna American Powerille Hämeenlinnaan määräaikaishuollon ja jakopäähihnan vaihdon merkeissä, mutta kiinnostaisi silti tietää mikä voisi olla vikana, etenkin kun auto olisi tarkoitus ajamalla siirtää Kangasalta Hämeenlinnaan..
Kiitos!