Sivu 1/1
KJ. CrD ja ABS/Brake valon syttyminen mittaristoon?
Lähetetty: 15.08.2013. 23:12
Kirjoittaja Hunter
Eli tänään sytty abs.ien ja käppärin varoitusvalo mittaristoon ja samalla nopeusmittari ja trippi/matkamittarikin lopetti toimintansa?
2viikkoa sitten auto oli korjaamolla ja taakse vaihdettiin niveliä ja voimansiirron kaikki öljyt jonka seurauksena oli abs valo alkanut mittaristossa palamaan. Luultavasti asentaja oli anturin johtoja tärvellyt vahingossa tai sitten olivat niin haperot että näin käytiin. Tinailivat jotain johtoja ja saivat kaikki normitilaan. Kun auto haettiin niin alkasi nelivedon valo palamaan vaikka auto oli takavedolla ja kun laitat kepistä nelivedon niin valo ottaa ja sammuu eli toiminta on päinvastainen. Osaako joku jotain viisasta tähän sanoa. Tosta nelivedon valohäikästä sanoivat tässä ei merkkikorjaamolla jossa huolto tehtiin että mee merkkiliikkeeseen otamaan vikakoodi koska heidän laitteilla se ei jeepistä onnistu, eipä ole ehtinyt käydä, varsinkaan kun tämä käyttöauto meilläpäin ei ymmärrä jeepin sielunelämästä yhtikäs mitään.. siis varsin avutonta sakkia. Se ennestään on aiheuttanut sen että vikakoodit on vielä ottamatta. Auto siis manuaali 2,5 crd cherokee vm-02
Lähetetty: 16.08.2013. 7:18
Kirjoittaja JAMANT
Joku anturi viallinen tai taka-anturin johtosarjasta johto poikki/irti, vikakoodeilla selviää aika paljon, mistä suunnasta vikaa haetaan, ei välttämättä liity huoltoon mitenkään.....
Missäpäin maata ollaan??
juu
Lähetetty: 16.08.2013. 18:05
Kirjoittaja Hunter
Pohojammaalla joten sinne teitille päin on vähä matkaa.
Lähetetty: 16.08.2013. 22:35
Kirjoittaja kozel
Bosch KTS testerit lukee ainaki hyvin vikakoodit sieltä abs puolelta.
Vikakoodit lukuun niin selviää.
do dii
Lähetetty: 06.09.2013. 10:13
Kirjoittaja Hunter
Päivitellään vähän. Eli eilen oli testerissä KJ ja abs anturin johdot oli poikki/irti liittimen juuresta. Se vika on nyt korjattu. ABS anturin toimimattomuus siis aiheutti ajotietokoneen toimimattomuuden, nopeusmittari/matkamittari ei toiminut, vakionopeussäädin ei toiminut. Sitten auto oli pojalla ajosta sammunut viikonloppuna? Lähti kyllä käyntiin heti uudestaan. Vikakoodeista oli löytynyt jokin hmm olikohan polttoaineen jakoputken vika tms.. no kun lähdin korjaamolta niin auto sammui täydestä laukasta. Eli kolmosella 50-60 km/h lintta tiskiin niin nuupahti. Lähti kyllä aina käyntiin ja pelasi ok kun ajeli iisisti. Vein auton takaisin Bosch huoltoon ihmeteltäväksi. Eli polttainejärjestelmän paine laskee ja auto sammuu. Siellä on lokasuojan alla vissiin joku siirtopumppu vai mikä se oli? Sitten vielä että nelivedon valo toimii yhä päinvastoin, palaa kun on takavedolla ja ei pala kun on 4x4, ehkä siinä on jakolaatikossa oleva katkaisija rikki ..? Tuosta nelivedon merkkivalosta ei testeri tiennyt mitään.
Lähetetty: 06.09.2013. 10:16
Kirjoittaja JAMANT
Kun sammuu, niin ei syty mikään vikavalo??
Lähetetty: 06.09.2013. 11:00
Kirjoittaja Hunter
Joo ei syty minkäänsorttista häiriövaloa sammumisen jälkeen eikä ennen.
Lähetetty: 06.09.2013. 11:06
Kirjoittaja JAMANT
Hunter kirjoitti:Joo ei syty minkäänsorttista häiriövaloa sammumisen jälkeen eikä ennen.
Sitten on joku semmoinen syy, johon ei itsediagnostiikkaa yletä....
Lähetetty: 06.09.2013. 20:16
Kirjoittaja kozel
CRD koneessa railipaineen laskun voi aiheuttaa ilman vikakoodeja:
-Ilmaa pa-linjassa
*Tankin siirtopumppu pimeänä
*Jos siirtopumppu konehuoneessa reistaa. (tuli KJ:ssa muistaakseni tankkiin vasta 04 vuonna.
*Jos siirtopumppu CRD HP pumpussa niin ilmavuoto pa-linjassa
*Polttoainesuodattimissa tyyppivika että vetää ilmoja pa-linjaan.
Ilmavuotoja on hyvä katsella kun mahdollisimman lähelle moottoria laittaa kirkkaan letkun josta näkee meneekö ilmaa. Tai sitten laittaa sähköisen pumpun jolla paineistaa pa-linjan.
-Suutinvika (Ohivuotomittausta tekemään tai suodattimet penkkiin)
-Rail paineen säädin reistaa (voi testerillä seurata mutta hankala testata luotettavasti halvoilla mittavälineillä joten halvempi vaihtaa. Rail painetta voi tietysti katsoa onko se tyhjäkäynnillä ja pienemmillä kierroksilla oikealla alueella.)
-Rail paineen anturi reistaa (samat toimenpiteet kuin rail paineen säätimellä)
-CRD HP painepumppu reistaa
Tuossa nyt alkuun infoa mitä tässä ulkomuistista jaksoi kirjoitella.
juu
Lähetetty: 12.09.2013. 7:22
Kirjoittaja Hunter
No niin siinähän tuli tietoa

kiitos.
Sain auton korjaamolta, olivat ajelleet/testailleet ja vikaa(jakoputki) ei enää tullut eikä auto ollut sammunutkaan heidän ajossa lainkaan. Vaihtoivat kumminkin polttoainesuodattimen ja tuntuu se pelaavan ainakin vielä. Sellainen häiräppi on että ajotietokone näyttää muuten ihan ok paitsi että nyt esim. kun on tankki täynnä niin ajotietokone näyttää että sillä määrällä pääsee 256km..? oho. kun sen kuuluisi näyttää n.600km lukemia. Eilen illalla tankissa oli sen verran tavaraa että sillä yleensä pääsee n.160km ja tietokone näytti 55km ja niimpä ajattelin että kun sen tankkaan niin se varmaankin päivittyy oikeille lukemille mutta ei. Väärin näyttää. Kait se alkaa tyhjästä tankista hälyttelemään sitten kun on vielä puol tankkia naftaa jäljellä. Mikähän neuvoksi?
Niin ja nelivedon valohan palaa yhä päinvastaisesti. Eli se merkkivalo toimii kun junan vessa mutta päinvastaisesti. Ehkä se katkaisija jakolaatikossa on rikki ja toimii sen takia päinvastaisesti, en tiedä.
Ehkä se on paras koittaa irrottaa akunkenkä hetkeksi, josko se auttaisi tuohon ajotietokoneen näyttämän korjaantumiseen.
jep
Lähetetty: 12.09.2013. 8:17
Kirjoittaja Hunter
Vastataan itse itselle eli akunkengän irroitus näytti auttavan. Pikku lenkin heitin sen jälkeen ja nyt tankillisella pääsee ajo-tietokoneen mukaan lähes 700km. Tietenkin se sitä lukemaa korjailee keskikulutuksen mukaan.