Sivu 1/1
grandi 5.2 vm 96 ohjtehostimen hihnapyörä
Lähetetty: 16.07.2013. 17:47
Kirjoittaja superjuhuli
Elikkäs meni tuhannen piipin kappaleiksi kyseiren hihnapyörä,ja kysymys kuuluu... Miten mie saan irti tehostimen akselille jääneen alumiinisen keskiön? Aksilan päässä näkyy olevan kuuskulmanen pultti/mutteri?
Kaipaisin pikaisia vinkkejä...
Kiitos
Edit. Keskiöllä meinaan rikkoutuneesta pyörästä ohj.tehostimen akselille jäänyttä alumiinistä keskiötä.
Lähetetty: 16.07.2013. 18:33
Kirjoittaja JAMANT
Vaatii oman ulosvetäjänsä, ei muuten lähde, on kiinni vain tiukalla sovituksella!! Ja uusi asennetaan laittamalla sinne akselin reikään sopiva tuumanen pultti ja mutterilla ja prikalla vedetään paikoilleen.... Sille kuusiokoloreiälle en oo vielä keksinyt mitään käyttöä, sen takana on se kierre, johon se kiinnilaittoruuvi laitetaan...
Lähetetty: 16.07.2013. 19:16
Kirjoittaja WinChester
Jos se hihnapyörä on alumiinia, niin eikös se lähtis helposti pois vaikka kuumailmapuhaltimella lämmittämällä? Meinaan ALun lämpölaajenemiskerroin on rautaa suurempi, joten ei varmaan paljoa tarviis lämmittää, kun jo irtoaa.
Huomasin saman ilmiön hiljattain paistinpannussa, jossa oli ALumiinikansi. Pannun lämmittyä kansi ei lähtenyt millään irti, vaikka kuinka tempoi. Kun kaadoin desin kylmää vettä kannelle, niin heti napsahti ja irtosi.
Lähetetty: 17.07.2013. 10:32
Kirjoittaja JAMANT
Pumppu ei välttämättä lämmöstä tykkää, ainakin jos on akseli yhtään sinistynyt, ei ole uusissa pumpuissa mitään takuuta!!! Ainoa oikea työkalu on siihen tarkoitukseen tarkoitettu ulosvedin!! Korjaamoilta voi kysyä, jos irroittaisivat, minä irroitan jos asiakas pyytää... Myös ulosvedinsarjaa on ostettavissa, jos sellaisen joku haluaa, hankitaan niitä, mutta ei kannata yhden hihnapyörän takia hankia, ei ole halpa...
Lähetetty: 17.07.2013. 11:59
Kirjoittaja WinChester
Kuumailmapuhaltimella ei sentään taida saada sinistymää aikaiseksi... Jos pumppu on jo muutenkin sökönä, niin ei siitä ainakaan enempää haittaa ole. Akseliin vielä kylmäsprayta, niin avittaa lisää. Jos milloin moinen tilanne tulee esiin, niin pitää kokeilla.
Ja pyörähän menee uuteen pumppuun ilman lämpöä, joten mitä sinne vielä kaasupilliä tarjoamaan...
Lähetetty: 17.07.2013. 12:14
Kirjoittaja JAMANT
WinChester kirjoitti:Kuumailmapuhaltimella ei sentään taida saada sinistymää aikaiseksi... Jos pumppu on jo muutenkin sökönä, niin ei siitä ainakaan enempää haittaa ole. Akseliin vielä kylmäsprayta, niin avittaa lisää. Jos milloin moinen tilanne tulee esiin, niin pitää kokeilla.
Ja pyörähän menee uuteen pumppuun ilman lämpöä, joten mitä sinne vielä kaasupilliä tarjoamaan...
Eipä taida kuumailmapuhaltimella sinistymistä tulla ei, mutta kummasti välillä niitä uusia pumppuja tarjotaan takaisin, kun ne ei toimi ja akseli on sinistynyt!!
Lähetetty: 17.07.2013. 14:54
Kirjoittaja superjuhuli
Joo nätisti se lähti irti ulosvetäjällä mutta minkähän kokonen pultti siihen kiinnilaittoon pitää olla kun siel on jenga aika ruosteessa eikä meinaa mikään lähtä kohtuuella vetämään
Lähetetty: 17.07.2013. 20:33
Kirjoittaja superjuhuli
Nonii nyt on grandi taas iskussa,vaihdoin hihnapyörän ja löin kamppeen nippuun jonkin aikaa ohjaus pelasi kuin unelma , alkoi taas tehosti kurisemaan ja ohjaus jäykkeni paikallaan kääntäessä tyhjäkäynnillä, sitähän se teki myös ennen pyörän hajoamistakin.. Taitaa mennä pumppu vaihtoon
Lähetetty: 17.07.2013. 20:43
Kirjoittaja kozel
Kantsii vaihtaa ohjaustehostimen öljyt ensin ja katella sitten muuta. Jos moisia oireita niin tekisin niin että öljyn paluu johonkin astiaan ja säiliöön joku tulppa ja sitten juoksettaa öljyä läpi kun toinen kääntää ohjausta laidasta laitaan. Sitten linjat kiinni ja uudet nesteet sisään.
Mulla tuo on poistanu muutamista tehostuksista ongelmat kokonaan ja yhdestä niin että ei jääny kuin lievä sivuääni pumppuun mutta silläkin on ajettu jo 150tkm tuon eväiden vaihdon jälkeen eikä ole muuta kuin tuo sivuääni.