Sivu 1/1

GC 5,2l -96 jäähdyttimen lämpötila-anturin vaihto

Lähetetty: 15.04.2013. 7:15
Kirjoittaja PikkuMyy
Vissii tuommonen anturi pitäisi vaihtaa kun vähän väliä ilmottelee "coolant sensor bad"
Vinkki vitosia otetaan vastaan anturin vaihtoprojektiin, anturi on jo ostettu.

Re: GC 5,2l -96 jäähdyttimen lämpötila-anturin vaihto

Lähetetty: 15.04.2013. 9:23
Kirjoittaja JAMANT
PikkuMyy kirjoitti:Vissii tuommonen anturi pitäisi vaihtaa kun vähän väliä ilmottelee "coolant sensor bad"
Vinkki vitosia otetaan vastaan anturin vaihtoprojektiin, anturi on jo ostettu.
Tuo ilmoitus ei liity lämpöanturiin, vaan paisuntasäiliön määrä-anturiin!! Ja sekin tieto saattaa olla huti, vika on näytössä, ei anturissa... Ja anturi on tuonnäköinen: http://www.jamant.fi/anturi-mop52028031-p-2530.html

Lähetetty: 15.04.2013. 20:53
Kirjoittaja rane

Lähetetty: 16.04.2013. 1:56
Kirjoittaja Timo L
rane kirjoitti:Tässä on yksi ratkaisu kuvin:
http://www.jeepforum.com/forum/f13/cool ... l-1228233/
Mulla on ollut tämä bookmarkeissa jo useamman kuukauden kesää odottamassa. Ei viitti kylmässä roplata muovisten kojelaudan osien kanssa. Homma on nyt sikäli ajankohtaisempi, että 249 vaihtui 242:een niin pitää VIC irroittaa joka tapauksessa että saa nelivedon moodinäytön toimimaan oikein.

Lähes poikkeuksetta noi tietyt VIC:in ilmoitukset on tosiaan huonoiksi menneistä juotoksista johtuvia eikä oikeita vikoja. Coolant sensor bad se yleisin.

Sorry PikkuMyy

Lähetetty: 16.04.2013. 19:04
Kirjoittaja vepele
Varmaan samoista näytön vioista johtuu tuo vm:94 GC:n häly
Washer sensor bad
Vai kui ??

Re: Sorry PikkuMyy

Lähetetty: 16.04.2013. 19:13
Kirjoittaja JAMANT
vepele kirjoitti:Varmaan samoista näytön vioista johtuu tuo vm:94 GC:n häly
Washer sensor bad
Vai kui ??
Todennäköisesti...

Lähetetty: 18.04.2013. 13:26
Kirjoittaja WinChester
Minkä ihmeen takia tarttee purkaa kojelautaa jostain apukuskin puolelta? :?: :?: :?: Keskikonsolista muutama ruuvi irti ja keskipaneeli vain pois. Sitten VICin kolme ruuvia jo näkyykin ja niiden irroituksen jälkeen VIC irtoaa ilman sen isompia.

Mulla "vakiopiipitys" on 249 => 242 -vaihdon jälkeen "Check 4WD sensor" tai jotain semmoista. Sensori on vaihdettu, joten vika onkin sitten tuolla piirilevyssä. Tarttee siis purkaa se ja laittaa kolvi laulamaan.

Lähetetty: 18.04.2013. 13:29
Kirjoittaja JAMANT
WinChester kirjoitti:Minkä ihmeen takia tarttee purkaa kojelautaa jostain apukuskin puolelta? :?: :?: :?: Keskikonsolista muutama ruuvi irti ja keskipaneeli vain pois.
Ainakin -96:sessa joutuu ottamaan koko hanskalokeron ympärysmuoveineen pois, että sen saa pois, ovat yhtä kappaletta keskimuovin kanssa!! Just toissapäivänä purin tosta purkuautosta että sain lämmitylaitteen käyttöpaneelin pois...

Lähetetty: 18.04.2013. 18:48
Kirjoittaja Timo L
WinChester kirjoitti:Minkä ihmeen takia tarttee purkaa kojelautaa jostain apukuskin puolelta? :?: :?: :?: Keskikonsolista muutama ruuvi irti ja keskipaneeli vain pois. Sitten VICin kolme ruuvia jo näkyykin ja niiden irroituksen jälkeen VIC irtoaa ilman sen isompia
Kuten ylläkin todettiin, siksi että uudemmissa tuolla systeemillä ei onnistu ;)
Mulla "vakiopiipitys" on 249 => 242 -vaihdon jälkeen "Check 4WD sensor" tai jotain semmoista. Sensori on vaihdettu, joten vika onkin sitten tuolla piirilevyssä. Tarttee siis purkaa se ja laittaa kolvi laulamaan.
Vaihdoitko VIC:in takaa ne hieman jemmassa johtosarjan kupeessa olevat mustat ja punaiset liittimet päittäin? Toiset irti ja toiset kiinni.. pitäisi auttaa tuohon ongelmaan. Jos ei auta niin sitten voi olla piirikortissakn vika.

Lähetetty: 18.04.2013. 23:26
Kirjoittaja WinChester
Noo ei siis turhaan tullut hankittua liutaa gen1 GC:ta, kun tekniikka on yksinkertaisempaa. :)

Piuhat on vaihdettu ohjeen mukaan ja pääsääntöisesti tietokoneen valot näyttää oikein. Sitten joskus alkaa piipittää ja näyttö menee tilaan, joka vastaa jakolaatikon asentoa "N". Sopiva terävä monttu ja tilanne palaa. Sikäli vika voisi tosiaan olla ennemmin piirilevyssä kuin itse 4WD-anturissa.

Vaihteet sinänsä niin lootassa kuin jakolootassakin toimivat hienosti tietokoneen näytöstä riippumatta. Pitkä full-time vain päälle, niin no worries.

Lähetetty: 19.04.2013. 11:15
Kirjoittaja Timo L
Tuossahan on sitten sekin juttu, että jos 242 jakoloota on XJ:stä eikä ZJ:stä kotoisin, niin tuo nelivedon näytön valo ei joka tapauksessa toimi ihan oikein. Liittyi jotenkin siihen että ZJ:ssä on hieman erilainen anturisysteemi ja kait se siirtohaarukoiden varsi tjsp. mistä tunnistin ottaa tietonsa.

Mutta sullahan taisi olla 242 peräisin ZJ:stä vai muistanko väärin? Innolla odotan mitä omassa näytössä lukee tuon jakolodjun swapin jälkeen.. :shock:

Lähetetty: 19.04.2013. 12:04
Kirjoittaja WinChester
Timo L kirjoitti:Tuossahan on sitten sekin juttu, että jos 242 jakoloota on XJ:stä eikä ZJ:stä kotoisin, niin tuo nelivedon näytön valo ei joka tapauksessa toimi ihan oikein. Liittyi jotenkin siihen että ZJ:ssä on hieman erilainen anturisysteemi ja kait se siirtohaarukoiden varsi tjsp. mistä tunnistin ottaa tietonsa.

Mutta sullahan taisi olla 242 peräisin ZJ:stä vai muistanko väärin? Innolla odotan mitä omassa näytössä lukee tuon jakolodjun swapin jälkeen.. :shock:
Kyllä se mun loota on XJ:stä ja näytön lukemat kunnossa, kun menee just noiden mukaan:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=100864#23

Samaa epäilin itsekin, mutta turhaan. Miksi 4WD-kytkimeen tuleva ohjauslevy vai mikä lie se sisäpuolella oleva epäkesko nyt on nimeltään olisi eri autoissa erilainen, kun kytkimen sähköiset liittimet on kuitenkin samanlaiset. Nopeusanturin liitin taisi olla erilainen, mutta sen syy lienee enempi gen1 ja gen2 eroissa, jotka XJ/ZJ:n osalta vielä katkeaa vähän eri vuosina.

Tänään liikenteessä kun alkoi piipittää, niin vaihdevivun remplaamisen sijaan koputtelin VIC:n näyttöä ja jotain kosketushäikkää siellä selkeästi on, kun koputtelulla oli välitön vaikutus näyttöön. Kolvia siis tarjotaan seuraavaksi.

Lähetetty: 19.04.2013. 19:33
Kirjoittaja WinChester
WinChester kirjoitti:Kolvia siis tarjotaan seuraavaksi.
Ja p***kat! Piirikorteilla on vierivieressä pientä pintaliitoskomponenttia (joita ei oikein kuvasta edes näe) ja vielä molemmin puolin levyjä. Vaikka isojakin komponentteja on, niin tuonne kun kolvin pahasti tökkää, niin se on sitten siinä.
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... eid=128215

Kun silmämääräisesti ei nää mitään selkeää juotosvirhettä, niin varaosa-autosta vain toinen VIC tilalle; hyvin toimii. Vika saattoi tietysti olla liittimien hapettumissa, mutta viis siitä. :D